۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱
کد خبر: 81679856
T T
۰ نفر
طالبان پاكستان به كمك داعش شتافت

كابل - ایرنا - شبكه خبری «طلوع نیوز» افغانستان اعلام كرد: شماری از افراد طالبان پاكستان وارد شهرستان «اچین» از توابع استان ننگرهار این كشور شدند تا از گروه داعش در درگیری با نیروهای طالبان پشتیبانی كنند.

به گزارش ایرنا، این شبكه روز یكشنبه گفت: اعضای گروه طالبان پاكستان پس از آن وارد خاك افغانستان شدند كه افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در استان ننگرهار در درگیری با طالبان شكست خوردند.

«عطاء الله لودین» استاندار ننگرهار افغانستان با تایید این رویداد به رسانه های محلی گفت كه جنگ بین طالبان و داعش شدت یافته و طالبان افغانستان توانسته اند برخی مناطق را از كنترل داعش خارج كنند و یك گروه قابل ملاحظه طالبان پاكستانی برای كمك به داعش وارد استان ننگرهار شدند.

همزمان با تحركات داعش در نقاط مرزی پاكستان با افغانستان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین خارجی در این كشور افزایش یافته است. در تازه ترین حملات هواپیماهای بدون سرنشین «حافظ سعید» رهبر داعش در حوزه خراسان مورد هدف قرار گرفت و كشته شد. پیش از آن نیز «مولوی شاهد الله» فرد شماره 2 داعش و یك فرمانده ارشد دیگر این گروه در همین استان كشته شدند.

پیش تر رسانه ها گزارش دادند كه رهبران گروه طالبان، با انتشار پیامی از داعش خواسته بودند فكر ورود به خاك افغانستان را از سر خود بیرون كنند، اما رهبران داعش به آنان پاسخ دادند كه طالبان در حال اضمحلال است.

طالبان برای اولین بار پس از ظهور خود در آذرماه سال 1371 حاضر به مذاكره رسمی با دولت افغانستان در پاكستان با نظارت كشورهای چین و امریكا شده است.

مقام های امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان، گردان های مشترك ویژه ای را برای پاكسازی گروه های مسلح در نقاط مختلف كشور تدارك دیده اند.

'اشرف غنی' رییس جمهوری افغانستان اعلام كرده است: ما خواهان صلح و ثبات دائمی در كشور هستیم، اما جنگ های تحمیلی را با جنگ پاسخ می دهیم.

'عبدالله عبدالله' رییس اجرایی دولت افغانستان نیز تصریح كرده است: ما از مخالفان می خواهیم دست از جنگ بكشند، اما درعین حال لحظه ای در دفاع از خاك و نوامیس ملت تعلل نخواهیم كرد.

آساق*5*291**1392