۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۱:۳۰
کد خبر: 81680538
T T
۰ نفر

فیلم جدیدی از داعش كه داغ عراقی ها را تازه كرد

۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۱:۳۰
کد خبر: 81680538
فیلم جدیدی از داعش كه داغ عراقی ها را تازه كرد

بغداد- ایرنا- گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئوی جدیدی بر روی اینترنت، داغ عراقی ها بویژه خانواده های قربانیان پایگاه اسپایكر را تازه كرد.

به گزارش ایرنا، این فیلم 23 دقیقه ای صدها نظامی عراقی را نشان می دهد كه به وسیله كامیون های بزرگ به قتلگاه انتقال می یابند. آنها را از داخل كامیون ها درحالی كه دستانشان بسته است، به بیرون پرتاب می كنند.

در این ویدئو كه رسانه های عراقی گفته اند توسط موسسات بین المللی افراط گرا انتشار یافته ، قربانیان را كنار یك گودال كه توسط بولدوزری ایجاد شده بود، انداخته و با سلاح های كمری و تیربار به گلوله بستند و سپس با همان بولدوزرها بصورت جمعی دفن كردند و حتی در جایی بولدوزرها از روی اجساد هم عبور می كند.

این ویدئو كه 4 روز بعد از صدور احكام اعدام 24 متهم شركت در جنایت اسپایكر انتشار یافته، از سوی ناظران به عنوان یك جنگ روانی یاد می شود.

دادگاه عالی عراق هفته گذشته محاكمه 28 تن از متهمان این پرونده را در دستور كار خود قرار داد و 24 تن را به اعدام محكوم كرد و برای 4 نفر دیگر به دلیل كافی نبودن ادله ، حكم تبرئه صادر كرد.

گفته می شود، این تعداد تنها بخشی از عاملان جنایت هستند كه به دام افتاده اند و بسیاری دیگر هستند كه دستگیر نشده اند.

هنوز بسیاری از خانواده های قربانیان اسپایكر در حال پیگیری وضعیت و سرنوشت فرزندان خود هستند.

به دنبال آزادی تكریت در ماه مارس میلادی جاری(فروردین امسال) چند گور دسته جمعی در حوالی تكریت كشف شد و دولت عراق سرگرم شناسایی اجساد متلاشی شده با آزمایش دی ان ای است.

خانواده های قربانیان اسپایكر هنوز هم در هر فرصتی در مقابل دوایر و مراجع مسوول در عراق تجمع می كنند.

آنها می پرسند فرزندان غیر مسلح زیر 22 سال آنها كه هیچ مقاومتی نكرده بودند، به چه گناهی كشته شده اند؟ این خانواده ها خواستار شناسایی عاملان جنایت و محاكمه آنان هستند.

بیشتر 1700 قربانی اسپایكر، پایگاهی در حومه شمال تكریت، از استان های مركزی و جنوبی عراق هستند كه درحال طی كردن دوره آموزشی بودند. حالا این ویدئوی جدید حال همه را در بغداد خراب كرده است.

خاورم*1*1770* 3404