۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۲
کد خبر: 81681335
T T
۰ نفر
بيش از يك هزار ميليارد ريال معامله در بازارهاي فرابورس انجام شد

تهران - ايرنا - با افزايش 22 واحدي شاخص فرابورس در روز جاري (دوشنبه)بالغ بر يك هزار و 6 ميليارد ريال معامله در فرابورس ايران انجام شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي فرابورس ايران، در پايان معاملات امروز 22 تير‌ماه، 296 ميليون و 930 هزار ورقه بهادار در 35 هزار و 735 نوبت دست به دست شد و ارزش آن به يك هزار و 6 ميليارد و 590 ميليون ريال رسيد.

گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان با معامله 64 ميليون و 190 هزار سهم به ارزش 118 ميليارد و 850 ميليون ريال بيشترين حجم و ارزش معاملات روز جاري را به خود اختصاص داد.

امروز آيفكس با رشد 21.9 واحدي به 822.29 واحد رسيد و سهام شركت‌هاي پتروشيمي مارون، هلدينگ خاورميانه و پالايش نفت تهران بيشترين تأثير مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

در جريان معاملات روز جاري، بيشترين افزايش قيمت مربوط به سهام شركت‌هاي پالايش نفت شيراز، زرين معدن آسيا و سرمايه‌گذاري تدبيرگران فارس و خوزستان بود و در سوي ديگر بازار هم شركت‌هاي معادن مس، پتروشيمي لاوان و حق تقدم سرمايه گذاري مسكن شمال‌غرب با بيشترين كاهش قيمت سهام مواجه شدند.

بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد معامله 14 هزار ورقه اجاره سه ماهه مسكن در روز جاري بود و بيشترين حجم معاملات صندوق هاي قابل معامله(ETF) هم به صندوق سرمايه‌گذاري اعتماد با خريد و فروش 356 هزار و 50 سهم اختصاص يافت.

همچنين، پذيره‌نويسي اوراق اجاره 4 هزار و 500 ميليارد ريالي مخابرات ايران، تا فردا به مدت يك روز كاري تمديد شد.

گفتني است، امروز شاهد بازگشايي نماد معاملاتي شركت‌هاي مهندسي صنعتي روان فن آور و زرين معدن آسيا پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم، بوديم و نماد معاملاتي شركت‌هاي بيمه آرمان و توسعه خدمات دريايي و بندري سينا جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه مورخ 24 تير در پايان معاملات امروز، متوقف شد.

اقتصام(1)9141**1558
۰ نفر