۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵
کد خبر: 81682372
T T
۰ نفر
حمایت رهبری و مردم از تیم مذاكره كننده، دنیا را به قبول حقوق ایران واداشت

مشهد - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: حضور مقتدرانه در مذاكرات و حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاكره كننده با پشتوانه مردم، دنیا را به قبول حقوق ایران واداشته است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در دیدار با جمعی از علما و اساتید برجسته حوزه های علمیه این استان افزود: دشمن تلاش می كند از موضوع هسته ای برای جلوگیری از برجسته شدن ایران اسلامی استفاده كند.



وی ادامه داد: نگاه ما به مذاكرات، فراتر از موضوعات هسته ای است و از این فرصت برای زنگارزدایی از چهره ایران در عرصه های بین المللی بهره می بریم.

وی گفت: در شرایطی كه موازنه قدرت امروز، بمب اتم است، رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بر اساس یك فتوای دینی از دكترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران خارج كردند.

وی افزود: با این حال هیچگاه از حقوق حقه خود در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای كوتاه نیامدیم و سربازان جبهه دیپلماسی نیز با تمام توان از خواسته های ملت در این زمینه دفاع می كنند.

وی ابراز امیدواری كرد بتوان به توافقی جامع كه در آن حقوق مردم ایران تثبیت و اعتماد بین المللی در صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایجاد شود، دست یافت.

حجت الاسلام پورمحمدی ضمن تشریح دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه های مختلف، اظهار كرد: انقلاب ما به دلیل ماهیت دینی و مردمی دارای ویژگیهای منحصر به فردی است كه هر انسان آزاده ای را به سوی خود جذب می كند.

وی افزود: گفتمان قابل ارائه، مستدل، پر محتوا و دارای برهان و بینات انقلاب اسلامی در جهان خواهان بسیار دارد و دشمنان با علم به این موضوع تلاش می كنند از این مهم جلوگیری كنند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه، دین مداری، نیل به جامعه قرآنی و ولایت مداری را از جمله سیاستهای اصولی دولت دانست و افزود: بر همگان فرض است در راستای تحقق این موارد تلاش كنند.

علیرضا رشیدیان با اشاره به تعداد زیاد طلاق در این استان گفت: توجه به تحكیم بنیان خانواده، ترویج سبك زندگی اسلامی و ایرانی و تقویت نهاد خانواده از جمله مواردی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی نقش علما و حوزه های علمیه در این زمینه را تعیین كننده دانست و تاكید كرد: برای بهبود شرایط موجود باید تمام ظرفیت های استان بسیج شود.

رشیدیان به اقدمات دستگاه های اجرایی با همراهی بخش خصوصی برای تثبیت مشاغل موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان اشاره كرد و افزود: باید متناسب با جمعیت جویای كار، فرصت های شغلی نیز فراهم شود.

وی توجه به موضوعات فرهنگی را ضروری دانست و گفت: مشهد مقدس در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است كه باید با برنامه ریزی منسجم از این فرصت برای معرفی اسلام ناب، فرهنگ رضوی و گفتمان انقلاب اسلامی استفاده كرد.

1922 / 6053
۰ نفر