۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۲۳:۰۰
کد خبر: 81683664
T T
۰ نفر

شادمانی كشور در جشن پیروزی هسته ای

۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۲۳:۰۰
کد خبر: 81683664
شادمانی كشور در جشن پیروزی هسته ای

استانها - ایرنا - همزمان با تهران، مردم دیگر استان ها و شهرستان های كشور، به دنبال اعلام به نتیجه رسیدن مذاكرات هسته ای و اذعان جهانیان به حقوق هسته ای ایرانیان، شامگاه سه شنبه پس از افطار با حضور در خیابان ها به شادمانی پرداختند.

به گزارش ایرنا، مردم در خیابان های مختلف شهرستان كرج، با در دست گرفتن پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران و با به صدا درآوردن بوق خودروها شادی خود را از این موفقیت در عرصه بین المللی ابراز كردند.

بر اساس این گزارش، مردم شهرستان كرج با عبور از خیابان های مختلف شهر كرج و با به اهتزاز درآوردن پرچم ایران، از ایستادگی تیم مذاكره كننده هسته ای در مقابل 6 قدرت جهان و به نتیجه رسیدن مذاكرات هسته ای و احقاق حقوق هسته ای ابراز خردسندی كردند.



**بوشهری ها تدبیر دولت درگشودن قفل هسته ای را جشن گرفتند

اقشار مختلف مردم بوشهر سه شنبه شب با تجمع در میدان حضرت امام (ره) این شهر كارساز شدن كلید دولت دبیر و امید درگشودن قفل مناقشه 12 ساله هسته ای در فرجام میمون مذاكرات ایران و گروه 1+5 را جشن گرفتند.

بوشهری ها دراین تجمع و جشن خودجوش، پیروزی ملت ایران در دست یابی به توافق جامع هسته ای با رعایت اصول و خطوط قرمز تعیین شده نظام توسط تیم مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران را ستودند.

بوشهری ها دستاورد این توافق را نتیجه رهنمودها و هدایت های رهبر معظم انقلاب، پایبندی و عزم رییس جمهوری برای اجرایی كردن وعده داده شده درانتخابات، اعتماد نظام به فرزندان ملت درتیم مذاكره كننده با گروه 1+5 و نتیجه بخش شدن اقدام توام با خرد، تعقل، منطق و نگاه كارشناسی دولتمردان در مذاكرات وین اعلام كردند.

بوشهری های شركت كننده دراین جشن هسته ای پایان منازعه 12 ساله جمهوری اسلامی با طرف های خارجی در مذاكرات نفس گیر در وین در قالب مذاكرات را صحه گذاشتن و اعتراف دنیا به صداقت و حسن نیت مسوولان كشورمان در بیان صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ذكر كردند.

شركت كنندگان در این جشن درحالیكه با پخش شیرینی این دستاورد سترگ را به یكدیگر شادباش می گفتند با اجرای زنده ساز و نقاره ، موسیقی محلی و گرداندن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بر دستانشان ،شادمانی خود را از موفقیت فرزندان ملت در كابینه دولت یازدهم ابراز كردند.

همچنین بوشهری ها در این جشن خودجوش بنرهایی در حمایت از دولت از جمله' ظریف متشكریم' طلوع آفتاب تدبیر و امید بر آسمان ایران زمین ' و 'روحانی تنها نیست' را در میدان حضرت امام (ره) نصب كردند.

حضور چشمگیر مردم بوشهر در این جشن به حدی است كه پلیس برای روان سازی آمد و شد وسایط نقلیه مسیر منتهی به برخی از خیابان های میدان امام (ره) را یك طرفه و مسدود كرده است.

سردادن شعارهایی در حمایت از دكتر روحانی و بنر های متعدد همراه با عكس ظریف و عراقچی با نوشته 'تاریخ به احترام شما می ایستد' در دستان جمعیت شركت كننده در این جشن از دیگر جلوه های این حضور مردمی در میدان امام (ره) بوشهر است.

این جشن كه پس از نماز مغرب و عشا آغاز شده است تا زمان مخابره خبر 22 و 30 دقیقه در فضایی آرام و با نشاط در حال انجام است.



** مردم بروجرد توافق هسته ای را جشن گرفتند

مردم بروجرد سه شنبه شب با اعلام رسمی توافق ایران و كشورهای عضو گروه 1+5 در خصوص پرونده هسته ای كشورمان با حضور در خیابان های شهر، به جشن و شادمانی پرداختند.

زن و مرد و پیر و جوان در حالیكه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را در دست داشتند، با سردادن شعارهایی از تیم مذاكره كننده ایران قدردانی كردند.

شركت كنندگان در این جشن تصایر مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و اعضای تیم مذاكره كننده ایران را در دست داشتند و ندای زنده باد ایران سر می دادند.

رانندگان خودروهای عبوری نیز با بوق زدن در جشن توافق هسته ای شركت كردند.

در لحظه مخابره خبر ترافیك سنگینی در انتهای خیابان تختی بروجرد به دلیل جشن و پایكوبی مردم ایجاد شده است و نیروی انتظامی با حضور در سطح شهر سعی در رفع ترافیك دارد.



**شادی و شعف كردستانی ها

مردم مرزدار و غیور استان كردستان با شور و شوق بسیار روند مذاكرات هسته ای را دنبال كرده و همزمان با سراسر كشور به ابراز شادی پرداختند.

فضای حاكم بر شهر سنندج ، محلات پر ازدحام مركز استان و سایر شهرهای این استان مرزی مملو از ابراز احساسات مردم در خصوص تلاش های موفقیت آمیز تیم هسته ای دولت تدبیر و امید است.

شادی و سرور كردستانی ها در اماكن عمومی كه پس از اذان مغرب و عشا و افطار شروع شده، همچنان ادامه دارد.



** شادمانی شهروندان مشهدی

بدنبال بیانیه مشترك جمع بندی مذاكرات با گروه 1+5 بر سر مسائل صلح آمیز هسته ای، جمعی از شهروندان مشهدی سه شنبه شب با حضور در معابر عمومی به جشن و شادمانی پرداختند.

مردم مشهد در حالی كه پرچمهای ایران را در دست داشتد با شعار 'یاد دبستانی من و ..' و 'ایران ایران ' با حضور در برخی از معابر عمومی این شهر و از جمله بلوارهای وكیل آباد و هاشمیه به ابراز احساسات پرداخته و خوشحالی خود را از این اتفاق مهم اعلام كردند.

شهروندان مشهدی این اتفاق مهم را به یكدیگر تبریك و شادباش گفتند و از تلاش مسوولین ذیربط و تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان بویژه دكتر ظریف وزیر امور خارجه و رییس جمهوری قدردانی كردند.

شهروندان مشهد با به صدا در آوردن بوق وسائل نقلیه خود خوشحالی خود را از این اتفاق مهم نشان دادند؛ این مساله منجر به ترافیك در برخی معابر عمومی مشهد و به خصوص بلوارهای وكیل آباد و هاشمیه شده است .



**جشن مردم شهركرد

جمعی از مردم شهركرد نسبت پایان مذاكرات هسته ای ایران با پنج به اضافه یك،سه شنبه شب واكنش شادی از خود نشان دادند و این موفقیت ایران را جشن گرفتند.

تعدادی از مردم مركز استان با تردد در خیابان های كاشانی و فردوسی این شهر ،با بوق زدن ممتد و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، نسبت به این جمع بندی واكنش نشان دادند.

تعدادی از جوانان با شعارهای « روحانی دوستت داریم » و « ظریف قهرمان ماست » به پایان مذاكرات واكنش مثبت نشان دادند.

این تعداد پس از برگزاری جشن در چهارراه هواپیمایی به سمت بوستان ملت حركت كردند و با ساز و دهل به جشن و پایكوبی پرداختند.

در این بین جمعی از جوانان از دیپلماسی فعال دولت یازدهم ابزار خرسندی كردند و با صدای بلند 'محمد جواد ظریف ' را صدا می زدند.



** شادمانی مردم زنجان از مذاكرات هسته ای

با اعلام رسمی نتایج مذاكرات هسته ای ایران و كشورهای عضو گروه 1+ 5گروه‌های مختلف مردمی در جشن‌ها و مراسم‌هایی خودجوش، به برپایی جشن و شادمانی پرداختند.

مردم استان زنجان در نقاط مختلف پس از روزها انتظار، امشب /سه شنبه/ گروه گروه در سطح خیابان‌ها حاضر شدند و شادمانی خود از این پیروزی را با اهتزاز پرچم ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

مردم زنجان كه همچون سایر مردم ایران 12 سال تمام فراز و نشیب‌های مذاكرات هسته ای را تحمل كرده بودند، امشب در جشن پایان انتظار خود به شادمانی و پایكوبی پرداختند.

جوانان و گروه‌های مختلف كه هرلحظه به شمار آنان افزوده می شود با به صدا درآوردن صدای بوق خودروهای خود، تجمع، آتش بازی و با سردادن شعارهایی از تیم مذاكره كننده هسته ای ایران تقدیر كردند.

امشب خیابان‌های سطح شهر‌های استان زنجان به خصوص برخی از خیابان ها از جمله شهرك كارمندان این شهر شاهد ترافیك سنگین و ازدحام جمعیتی است كه برای ابراز شادمانی و خوشحالی خود از اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای با پیگیری و ایستادگی مردان دیپلماسی كشور یك صدا نوای زنده باد ایران سرمی دهند.



** جشن تدبیر و ایستادگی در كرمان

مردم كرمان نیز شامگاه سه شنبه و همچنین ساعاتی پس از انتشار بیانیه مشترك ایران و گروه 1+5 با حضور در خیابان های شهر به ابراز شادمانی پرداختند.

شهروندان كرمانی با به صدا در آوردن بوق خودروها در خیابان های اصلی و پرتردد شهر خوشحالی خود از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات سخت و فشرده هسته ای با شش كشور جهان ابراز كردند.

شمار قابل توجهی از مردم بویژه جوانان نیز حوالی ساعت 21 امشب در میدان كوثر شهر كرمان و خیابان های اطراف آن حضور یافتند و به جشن و پایكوبی پرداختند.

جوانان حاضر در اطراف میدان كوثر با دست زدن ممتد و تكان دادن پرچم جمهوری اسلامی ایران شعار می دادند 'روحانی مچكریم'، 'دكتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد'.

قشرهای مختلف مردم با ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن 22 ماه مذاكرات نفس گیر مردان هسته ای جمهوری اسلامی ایران در برابر نمایندگان شش كشور قدرتمند جهان، زحمات وزیر امور خارجه و اعضای تیم هسته ای را ستودند.

گروهی از جوانان در مسیر بلوار جمهوری اسلامی بین رهگذران شربت توزیع كردند.

حضور مردم در میدان كوثر و خیابان های اطراف شهر كرمان موجب ترافیك خودرو در خیابان های اطراف شد و ماموران راهنمایی و رانندگی به همراه نیروهای انتظامی برای برقراری نظم و روان سازی ترافیك تلاش كردند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان حاكی است مردم سایر شهرها نیز در پی توافق اخیر ایران و گروه 1+5 به جشن و سرور پرداختند.



**جشن و شادمانی اردبیل را فرا گرفت

همزمان با دیگر مناطق كشور، مردم شهر اردبیل سه شنبه شب در خیابان ها و معابر این شهر به شادمانی پرداخته و جشن هسته ای برگزار كردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، اغلب خیابان های شهر اردبیل از ساعاتی پیش مملو از خودرو شده و مردم با به صدا درآوردن بوق و روشن كردن چراغ های خودروهای خود به شادمانی پرداخته و با سردادن شعارهای مختلف از مذاكره كنندگان هسته ای كشور تقدیر و تشكر می كنند.

تعداد از كودكان و نوجواناتن نیز با تكان دادن پرچم جمهوری اسلامی ایران و بادكنك های رنگی در جشن هسته ای با والدین و خانواه های خود شریك شده اند.

بیشترین ازدحام مردمی هم اكنون درمیدان بسیح اردبیل بوقوع پیوسته به طوری كه حركت خودروها در اطراف این میدان به سختی و بسیار كند انجام می گیرد.

در دیگر معابر و خیابان های شهر اردبیل نیز ترافیك شدید خودروها حاكم بوده و عبور و مرور به سختی و با كندی صورت می گیرد.

نیروهای انتظامی بویژه نیروهای پلیس راه با تلاش بسیار در حال ایجاد سهولت در رفت و آمد خودروها بوده و دركنار مردم بر شادمانی آنها نظارت دارند.

از دیگر شهرستان های استان اردبیل نیز گزارش هایی از شادمانی مردم به خاطر توافق هسته ای مخابره می شود.



**جمع بندی مذاكرات هسته ای، مردم سمنان را برای شادی به خیابان كشاند

مردم سمنان، سه شنبه شب ساعاتی پس از اعلام نتیجه جمع بندی مذاكرات هسته ای بین ایران اسلامی و كشورهای 5+1 برای ابراز شادمانی خود از این نتیجه به خیابانها آمدند.

مردم سمنان از ساعتی پس از افطار در بیست و هفتمین روز از ماه مارك رمضان، در خیابانهای مركزی به خصوص از میدان كوثر به مسیر بلوار قائم(عج) تا میدان سعدی، در خیابان و پیاده روها شادمانگی كردند.

خودروهای عبوری با چراغ دادن و نواختن بوق خودرو، تكان دادن پرچم و كودكان با بادكنك های رنگی، شادمانگی خود را از به ثمر نشستن نتیجه ماه ها تلاش تیم مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با قدرتهای دنیا ابراز كردند.

جوانان پرشور در این تجمع های كوچك و بزرگ با سردادن فریادهای ظریف متشكریم، از تیم مذاكره كننده هسته ای ایران، به خاطر تلاش بی وقفه برای به اثبات رساندن حقانیت ایران اسلامی در داشتن دانش صلح آمیز هسته ای قدردانی كردند.



**جشن و شادمانی مردم كرمانشاه

هزاران نفر از مردم كرمانشاه بعد از افطار با حضور در خیابان های سطح این شهر از موفقیت كشورمان در مذاكرات با گروه 1+5 ابراز شادمانی كردند.

مردم كرمانشاه با سردادن شعارهایی موفقیت تیم هسته ای كشورمان را در مذاكرات هسته ای جشن گرفتند.

جمعی از شركت كنندگان در این مراسم جشن در بلوار نوبهار، سی متری دوم، میدان مركزی و خیابان برق كرمانشاه به صورت خودش جوش حضور یافته و در گروه های كوچك و بزرگ به ابراز شادمانی پرداختند.

شركت كنندگان در این جشن مردمی كه اكثر آن ها را جوانان و نوجوانان تشكیل می دادند با سردادن شعارهای «روحانی تشكر تشكر، روحانی دوست داریم، ظریف تشكر تشكر» از دولت تدبیر و امید برای به سرانجام رساندن مذاكرات هسته ای قدردانی كردند.

سرنشینان خودروها نیز با به صدا درآوردن بوق ماشین های خود و تكان دادن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران شادمانی خود را در این جشن بزرگ ملی به نمایش گذاشتند.

پخش آهنگ های كردی و حماسی در سطح خیابان ها و محلات و پخش شیرینی توسط مردم حال و هوای خاصی به جشن مردم كرمانشاه داده است.

هم اكنون (ساعت 24) اكثر خیابان ها و محلات منطقه 22 بهمن كرمانشاه مملو از جمعیت شادمان است.

براساس گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم دیگر مناطق كرمانشاه نیز از دستاوردهای مذاكرات هسته ای ابراز خوشحالی و به جشن و شادی پرداختند.



** جشن پیروزی هسته ای در شیراز

به دنبال پیروزی هسته ای، مردم شیراز پس از افطار در حالیكه سوار بر خودروهای خود بودند با زدن بوق و شیپور به خیابان ها آمده و به جشن و پایكویی پرداختند.

به گزارش شامگاه خبرنگار ایرنا از محل تجمع مردم در بلوار چمران شیراز، مردم در حالی كه پرچم ایران و عكس های روحانی رییس جمهور و ظریف وزیر امور خارجه ایران را در دست داشتند با شعار ظریف دلاور هسته ای متشكریم ، روحانی متشكریم به ابراز و احساسات پرداختند .

خیابان های منتهی به بلوار چمران براثر ازدحام خودروها مسدود شده و مردم به صورت پیاده در حال حركت به سمت این بلوار هستند.

مردم و به ویِژه جوانان در جای جای بلوار چمران در حال ابراز خوشحالی هستند و برف پاكن خودروها با بستن بادبادك جلوه خاصی به این جشن داده است .

ابراز خوشحالی سرنشینان خودرو ها و توزیع شیرینی در میان مردم از دیگر نكات دیدنی این جشن خیابانی بود .

لحظه به لحظه بر جمعیت مردم در بلوار چمران افزوده می شود.

تعداد زیادی نیروی انتظامی كنترل بلوار چمران را در دست دارند.



**جوانان كهگیلویه وبویراحمد موفقیت های تیم هسته ای را جشن گرفتند

شماری از جوانان كهگیلویه وبویراحمدی سه شنبه شب با حركت در خیایانها و معابر عمومی شهرهای این استان و بوق و سوت شادی زدن، موفقیت تیم هسته ای را جشن گرفتند.

در شهر یاسوج مركز كهگیلویه وبویراحمد تعداد پرشماری از جوانان ونوجوانان با راه انداختن كاروان شادی در بلوارهای مركزی ، پارك ساحلی و بلوار عدل این شهر با بوق زدن و ابراز خوشحالی، از تلاشهای تیم هسته ای تشكر كردند.

برخی از جوانان با در دست داشتن پرچم و پلاكاردهایی با عنوان ظریف قهرمان خسته نباشی ، سرداران دیپلماسی تشكر به ابراز احسات از تبلور غیرت ایرانی پرداختند.

در شهرهای دوگنبدان و دهدشت ودیگر شهرهای استان جوانان با تمجید از تدبیر دولت تدبیر و امید، موفقیت تیم هسته ای را تبریك گفتند.



**خلیج فارس شاهد شادمانی مردم بندرعباس از توافق هسته ای

جمعی از مردم بندرعباس با حضور در ساحل خلیج فارس رسیدن به توافق هسته ای را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا در این برنامه خودجوش كه با پیام و فراخوان و دعوت در شبكه ها و نرم افزارهای مجازی شكل گرفت ،مردم سه شنبه شب با گرد آمدن زیر پرچم برافراشته ایران در بوستان غدیر و سر دادن شعار و سرودهای میهنی،از این رویداد به عنوان یك دستاورد بزرگ ابراز خوشحالی كردند.

'ای ایران'،'یار دبستانی ' و 'وطن'از سرودهای اجرا شده در این برنامه بود و در كنار آن شعارنوشته هایی مانند 'اسراییل تسلیت تسلیت' ،'روز سرافرازیه ملت ازت راضیه' و 'سلام بر سفیرصلح'،به همراه پرچم ایران در دست مردم به چشم می خورد.

رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان نیز با حضور در این آیین در سخنانی كوتاه ،توافق اتمی را تبریك گفت.

حجت الاسلام محمد ذاكری این توافق را یك نقطه عطف در ایران و جامعه جهانی توصیف كرد.

این فعال سیاسی ،ایجاد امید در مردم و پیشگیری از پیامدهای ناگوار و غیرقابل پیش بینی را از مهمترین دستاوردهایی دانست كه در سایه همراهی مردم ،حمایت رهبری و خردگرایی دولت و تیم مذاكره كننده به دست آمده است.

حجت الاسلام ذاكری اضافه كرد:هم اكنون عده ای كه منافعشان در تضاد با ملت است از این توافق نگران و ناراحت هستند و حتی ممكن است آن را به تمسخر بگیرند اما واقعیت اینست كه با توافق یاد شده، زمینه توجه بیشتر دولت به مطالبات مردم و وعده های داده شده فراهم شده است.

این آیین با توزیع شیرینی و راه افتادن كاروان های خودرویی در خیابان ها و به صدا درآوردن بوق شادمانی ادامه یافت.



**مردم گناوه پیروزی هسته ای را جشن گرفتند

همزمان با دیگر نقاط كشور، جمعی از مردم گناوه سه شنبه شب بصورت خودجوش با تجمع در ساحل این بندر و در كنار پرچم مقدس جمهوری اسلامی پیروزی بزرگ هسته ای ایران را باشور ونشاط خاصی جشن گرفتند.

تجمع كنندگان در این برنامه با عنوان 'كلید تدبیر، قفل تحریم ها را بازكرد' با ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن 22 ماه مذاكرات نفس گیر مردان هسته ای جمهوری اسلامی ایران در برابر كشورهای گروه 1+5 ، از دیپلماسی فعال دولت یازدهم ابراز خرسندی و از تلاش بی وقفه وزیر امور خارجه و اعضای تیم هسته ای قدردانی كردند.

در این مراسم با توزیع شربت و شیرینی و اجرای موسیقی محلی، تجمع كنندگان شادی خود را از این موفقیت در عرصه بین المللی ابراز كردند.

نصب بنر رییس جمهوری و وزیر امورخارجه با نوشته 'روحانی دوستت داریم'، 'روحانی متشكریم' در محل برپایی جشن پیروزی هسته ای نظر هر رهگذری را بخود جلب می كرد.

فعالان اجتماعی این منطقه همچنین با اعلام رسمی توافق ایران و كشورهای عضو گروه 1+5 در شبكه های مجازی این موفقیت را به هم تبریك گفتند.

این جشن از ساعت 22.30 دقیقه سه شنبه آغاز و تا ساعات اولیه بامداد چهارشنبه ادامه داشت.



**جشن و سرور مردم بیرجند

جمعی از مردم بویژه جوانان بیرجندی سه شنبه شب با تجمع در میدان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر موفقیت تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران را جشن گرفتند.

شركت كنندگان در این جشن با در دست گرفتن پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران و با به صدا درآوردن بوق خودروها شادی خود را از این موفقیت در عرصه بین المللی ابراز كردند.

در این میان خودروهایی كه عكس روحانی و ظریف را بر روی بدنه خودروی خود نصب كرده نیز به چشم می خورد.

بیرجندی ها در این تجمع و جشن خودجوش، پیروزی ملت ایران در دست یابی به توافق جامع هسته ای با رعایت اصول و خطوط قرمز تعیین شده نظام توسط تیم مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران را ستودند.



**شادی شهروندان یزدی به مناسبت موفقیت هسته ای كشورمان



پس از اعلام رسمی نتیجه مذاكرات هسته كشورمان با گروه 5 +1 شهروندان یزدی سه شنبه شب با حضور در میدان فرهنگ این شهر (نعل اسبی ) موفقیت تیم مذاكره كننده هسته كشورمان را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا این عده كه بیشتر آنان را جوانان تشكیل می دادند از ساعت 22 شب با سردادن سرود ملی و ای ایران به خاطر این موفقیت ابراز سادمانی كردند.

این جوانان را كه عموم مردم نیز همراهی می كردند با سر دادن شعارهایی مانند نگاش نكن ظریفه شش نفر را حریفه ، روحانی تشكر تشكر ، سفیر صلح ایران تشكر تشكر ، دلواپس هسته ای برو بخواب خسته ای ، روحانی مچكریم این موفقیت را جشن گرفتند.

براساس این گزارش ، این حضور و جشن بصورت خود جوش در گروهها و دسته های مخلتف با دست زدن و سوت همراه بود و از طرفی نیز نیروی انتظامی ضمن كنترل و هدایت جوانان فضای خوب و بدور از تنش را فراهم كرده بود بگونه ای كه در بین شعارها نیروی انتظامی تشكر تشكر را نیز سر می دادند .

سرنشینان خودروها نیز به روشن كردن چراغ ها و به صدا در آوردن بوق و موتور سواران نیز با در دست داشتن پرچم سه رنگ كشورمان در این شادمانی و سرور شركت كردند.

در لحظه مخابر خبر كم كم از حضور جوانان كاسته شده و در حال رفتن به منازل خود هستند .



**مردم اصفهان موفقیت تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان را جشن گرفتند



مردم اصفهان همگام با سایر هموطنان موفقیت تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان در مذاكره با گروه 1+ 5 كه منجر به رسمیت شناختن حق غنی سازی در خاك كشور شد را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، مردم اصفهان سه شنبه شب با حضور در خیابان های این شهر ، شادمانی خود از به نتیجه رسیدن مذاكرات هسته ای و موفقیت دیپلمات های هسته ای كشورمان در متقاعد كردن جهان به حق برخورداری ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای و فرو ریختن دیوارهای تحریم ظالمانه علیه ملت ایران را ابراز داشتند.

در جشن هسته ای مردم اصفهان كه تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت، شهروندان بویژه جوانان با به حركت در آوردن برف پاكن ها و به صدا در آوردن بوق اتومبیل های خود در خیابان های این شهر به شادمانی پرداختند.

اصفهانی ها همچنین با در دست داشتن پرچم كشورمان با سردادن شعارهایی در حمایت از تیم مذاكره كننده هسته ای، از سیاست های خارجی دولت تدبیر و امید برای دفاع از حقوق ملت و منافع ملی در عرصه بین الملل همچنین تقویت جایگاه كشورمان در عرصه بین الملل و تلاش برای از بین بردن اتهامات واهی به ملت ایران در راستای ایران هراسی در منطقه و جهان و برقراری ارتباط عزتمند با كشورهای منطقه و جهان مبتنی بر احترام متقابل تقدیر و تشكر كردند.



**شادی و سرور مردم سیستان و بلوچستان از موفقیت مذاكرات هسته ای



سیستان و بلوچستان از هامون تا عمان در شب تاریخی پیروزی هسته ای سراسر در سرور و شادمانی است.

به گزارش ایرنا امشب (سه شنبه شب) خیابان های شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان شاهد ترافیك سنگین و ازدحام جمعیتی است كه برای ابراز شادمانی و خوشحالی خود از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به حق مسلم شان به انرژی صلح آمیز هسته ای یك صدا فریاد زنده باد ایران، زنده باد ظریف سر می دهند.



همزمان با دیگر مناطق كشور، مردم شهر زاهدان نیز در خیابان ها و معابر این شهر به ویژه خیابان دانشگاه جشن هسته ای را برگزار كردند به طوری كه با حضور چشمگیر مردم عبور و مرور در این خیابان بسیار كند شده بود.



شور و شعف مردم وصف ناپذیر است، زن و مرد و پیر و جوان یك صدا با تكان دادن پرچم ها و فریاد انرژی هسته ای حق مسلم ماست، ما حریف شش كشوریم و خسته نباشی ظریف قهرمان بار دیگر نشان دادند چون كوه استوار و مستحكم پشتیبان نظام و دولت هستند.



محمدرضا دوستی یكی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از سال ها انتظار با رهبریهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب و توانایی تیم قدرتمند هسته ای به ویژه وزیر امور خارجه، ایران اسلامی در این میدان پیروز و سربلند شود.

وی ادامه داد: بیست و دو ماه انتظار بالاخره جواب داد و امروز ایران جایگاه اصلی خود را در میان كشور های دنیا به دست آورد.

وی تصریح كرد: درود بر رهبر فرزانه، آفرین روحانی و آفرین به ظریف و تیم مذاكره كننده هسته ای ایران.



به گزارش خبرنگاران ایرنا مردم شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان ساعاتی پس از افطار به خیابانها ریخته و شادی و شعف خود را نشان می دهند.

مردم زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان سوار برخودروها با حضور در خیابان ها و بوق زدن و حمل پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران خوشحال خود را ابراز می كنند.

اقشار مختلف مردم در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان نیز پیروزی ملت و دولت ایران اسلامی در مذاكرات هسته ای را جشن گرفته و همچنان به شادمانی مشغول هستند.

جوانان كنارك در حمایت از تیم مذاكره كننده و موفقیت ایران اسلامی در این میدان بزرگ با برافراشتن پرچم و برپایی رژه موتوری در بلوار ساحلی بصورت خودجوش جشن پیروزی برپا كردند.

مردم خاش نیز در مساجد جامع امام حسین (ع) و حیدر كرار ( رض) اهل سنت شهرستان خاش بعد از نماز تراویح از تلاشهای تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان با طرفهای غربی قدردانی و برای سربلندی كشور دعای خیر كردند.

جشن بزرگ هسته ای در شهرستانهای سراوان، ایرانشهر، دلگان، سیب سوران، مهرستان، فنوج، قصرقند، نیكشهر و سرباز با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان برگزار شد.

مردم شیعه و سنی چابهار نیز امشب پیروزی افتخار آفرین ایران در مذاكرات هسته ای را با جشن و شادی سپری كردند.

گفته می شود مردم چابهار به ویژه جوانان به پاس تجلیل از زحمتهای تیم مذاكره كننده هسته ای فردا با حضور هنرمندان و خوانندگان محبوب كشوری جشن پیروزی در پشت هتل لیپار برگزار خواهند كرد.



**موج شادی اراك را فراگرفت



با اعلام جمع بندی مذاكرات هسته ای ایران و كشورهای 1+ 5 موج شادی اراك را فراگرفت و مردم این شهر شامگاه سه شنبه با حضور در خیابان شهید شیرودی و میدان های اطراف آن ، پیروزی تیم مذاكره كننده كشور را جشن گرفتند.

اقشار مختلف مردم اراك از زن و مرد و پیر و جوان در جای جای خیابان شهید شیروی تجع كرده و با سردادن شعارهای الله اكبر، ظریف متشكریم و روحانی تنها نیست از تلاش تیم مذاكره كننده و دولت قدردانی كردند.

آنان با درست داشتن عكسهای مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دكتر ظریف تلاشهای مسوولان نظام مقدس اسلامی برای به ثمر رسیدن مذاكرات را ارج نهادند.

در پاره ای از عكس ها كلیدی به همراه تصویر دكتر روحانی قرار داشت كه نشان می داد كلید دیپلماسی دولت تدبیر و امید سر انجام قفل مذاكرات با1+ 5 را گشود و این ماراتن را به سرانجام مناسبی رساند.

شركت كنندگان كه بیشتر به صورت خانوداگی وهمراه با كودكان خود در این جشن حضور یافته بودند این پیروزی را به یكدیگر تبریك می گفتند و با پخش شیرینی دیگران را نیز در شادكامی خود شریك می كردند.

حضور نوجوانان و كودكان كه صورتهای خود را به رنگ پرچم مقدس ایران اسلامی تزئین كرده بودند بر زیبایی این مراسم افروده بود.

عده زیادی از شهروندان نیز در حالی كه چراغ های چشمك زن خودروهای خود را روشن كرده و بوق می زدند، عسكهای رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را از پنجره خودروی به سمت بیرون گرفته و شادمانی می كردند.

جمعهی از جوانان موتورسیكت سوار نیز در حالی كه پرچم ایران رابالای سر خود می چرخاندند شادمانی خود از این پیروزی را ابراز می كردند.

نیروی انتظامی نیز در خیابانهای اراك حضو پر رنگی داشت و تلاش خود را برای نظم بخشیدن به عبور و مرور مردم به كار گرفته بود.

اراك - مركز استان مركزی- یكی از كلانشهرهای كشور است كه بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.



**شهروندان قزوینی موفقیت هسته ای كشورمان را جشن گرفتند



شهروندان قزوینی بدنبال به نتیجه رسیدن مذاكرات با گروه 1+5 و به رسمیت شناختن حقوق هسته ای كشورمان از سوی قدرت های جهانی سه شنبه شب با حضور در خیابان ها و معابر عمومی، به شادمانی پرداخته و جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، شادمانی قزوینی ها در پی موفقیت كشورمان در مذاكرات هسته ای تا بامداد روز چهارشنبه ادامه داشت.

شهروندان قزوینی با حضور خودجوش در خیابان های مركزی این شهر از جمله خیابان های خیام شمالی، بلوار و چهار راه عدل به خوشحالی و ابراز احساسات پرداخته و خود را با شادی سایر هموطنان در موفقیت كشور در مذاكرات هسته ای سهیم كردند.

حضور پرشور قزوینی ها در جشن خودجوش هسته ای، موجب ایجاد ترافیك سنگین در خیابان های مذكور شد، به طوری كه تردد خودروها از این مسیرها تا ساعتی پس از بامداد نیز به سختی صورت گرفت.

جمع زیادی از رانندگان خودروهای عبوری نیز در خیابان های مختلف قزوین، شادی خود را از به نتیجه رسیدن توافقات با به صدا درآوردن بوق های ممتد نشان دادند.

جمعی از شركت كنندگان در این جشن خودجوش تصایری از مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و وزیر خارجه را دست داشتند و شعار ' روحانی مچكریم، روحانی مچكریم'، 'ظریف زنده باد، روحانی پاینده باد' را سر می دادند.

عده ای از حاضران در این جشن خودجوش نیز در حالی كه پرچم های سه رنگ كشورمان را دست داشتند، شعر 'یار دبستانی من ' را می خواندند و شعار 'ایران، ایران' سر می دادند.

پخش شیرینی و شكلات بین مردم از سوی جمعی از حاضران از دیگر نكات قابل توجه جشن هسته ای در قزوین بود.

ماموران پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی قزوین با هدایت خودروها، روان سازی ترافیك و برقراری نظم، مردم را در این جشن خودجوش همراهی كردند.



**جشن وشادی همدانیها برای پیروزی هسته ای



پس از اعلام نتیجه مذاكرات هسته ای گروه 5+1 و تیم دیلماسی كشورمان، شهروندان همدان سه شنبه شب با حضور در بلوار ارم اقدام به جشن و پایكوبی كردند.

به گزارش ایرنا بیش از صدها تن از جوانان با حضور در بلوار ارم شهر همدان و با در دست داشتن پارچه نوشته ای حاوی تصاویر مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و محمد جواد ظریف ساعتها به جشن پرداختند.

شماری از جوانان پرچم سه رنگ ایران را در دست داشتند و تعدادی نیز بنرهایی با متن پیام تشكر از تیم هسته ای را حمل می كردند.

جوان با هلهله و شادی و كف و سوت زدن بصورت دسته جمعی شعارهایی در حمایت از تیم هسته ای و دولت روحانی سر دادند.

تجمع كنندگان با سر دادن شعار روحانی مچكریم و 'وزیر خوب و شریف دكتر جواد ظریف' اقدام تیم مذاكره كننده از حمایت از دستاوردهای هسته ای ایران را ستودند.

جوانان كه به صورت گروه گروه و دسته دسته گردهم آمده بودند سرود معروف یار دبستانی را همزمان سر دادند.

'وزیر اهل منطق یادآور مصدق'، 'اصلاحات زنده باد روحانی پاینده باد' از دیگر شعارهای تجمع كنندگان در جشن هسته ای همدان بود عده ای نیز با نواختن طبل و سورنا به جمع تجمع كنندگان پیوستند.



** شادمانی مردم بجنورد از پیروزی هسته ای

مردم بجنورد، مركز استان خراسان شمالی، نیمه شب سه شنبه، به شكرانه پیروزی ارزشمند كشورمان در پایان مذاكرات هسته ای در خیابان ها و محلات این شهر به جسن و شادمانی پرداختند.

به گزارش ایرنا، خیابان های اصلی شهر بجنورد مملو از جوانانی است كه سوار بر خودرو و موتورسیكلت، با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، شادمانی خود را از نتیجه تاریخی مجاهدات و تلاش های چند ماهه تیم زبده هسته ای كشور به نمایش گذاشتند.

مردم بجنورد در قالب كاروان های خودروی و موتوری در خیابان های شهر به حركت درآمده و با به صدا درآوردن بوق و روشن كردن چراغ های وسایط نقلیه خود، شعارهایی در حمایت و تقدیر از تیم مذاكره كننده كشور سر دادند.

برخی از جوانان بجنوردی نیز با در دست داشتن عكس هایی از دكتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران و نیز دكتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه كشورمان از آنان به عنوان قهرمانان عرصه دیپلماسی كشور یاد و تقدیر می كردند.

شادمانی هسته ای مردم بجنورد به قشر نوجوان و جوان محدود نشد و شمار زیادی از خانواده ها نیز در مسیر حركت این كاروان ها، با آنها همراه شده و به ابراز احساسات و شادی روی آوردند.

خیابان های طالقانی، امام خمینی و میادین شهید، كارگر و مادر و برخی از دیگر مناطق مركزی شهر بجنورد، اصلی ترین محلها مردم بجنورد برای ابراز خوشحالی از پیروزی هسته ای كشور در مذاكره با كشورهای گروه 1+5 بود.

در این میان نیروی انتظامی نیز با حضوری پررنگ در خیابان ها، میادین و معابر، ضمن كمك به تسهیل تردد كاروانهای شادی، تلاش داشتند تا از بروز هرگونه مشكلی برای مردم جلوگیری شود.

گزارش خبرنگاران ایرنا از دیگر شهرستان های خراسان شمالی حكایت از آن دارد كه مردم شهرهای شیروان، اسفراین، آشخانه، فاروج، راز، جاجرم و گرمه نیز به یمن پیروزی كشور در مذاكرات هسته ای، حضوری شادمانه در خیابانها داشتند.



**جشن و شادمانی مردم قم درپی موفقیت تیم مذاكره كننده هسته ای



گروهی از مردم قم بامداد روز چهارشنبه با حضور در خیابانهای این شهر موفقیت تیم مذاكره كننده هسته ای در مصاف با كشورهای 1+5 جشن گرفتند و به شادمانی پرداختند.

به گزارش ایرنا، آنان درحالیكه پرچم جمهوری اسلامی را در دست داشتند و شعارهایی درحمایت ازتیم هسته ای كشور سر داده بودند ، از استقامت و پایداری دیپلماتهای ایران اسلامی در این ماراتن نفس گیر تشكر كردند.

درهمین حال برخی از شهروندان قمی نیز با به صدا درآوردن بوق اتومبیل های خود و حركت در خیابانهای شهر ، دستان خود را به علامت پیروزی از اتومبیل های خود بیرون آورده و این موفقیت را به یكدیگر تبریك می گفتند.

روحانی مچكریم ، ظریف مچكریم و ظریف قهرمان ملی از جمله شعارهای شركت كنندگان در جشن هسته ای در خیابانهای قم بود.

درهمین حال به گزارش خبرنگاران ایرنا مستقر درمناطق مختلف قم ، گروهی از موتورسواران قمی نیز درحالیكه پرچم های جمهوری اسلامی را در دست داشتند ، در خیابانهای شهر به حركت درآمده و شادمانی خود را از موفقیت تیم مذاكره كننده هسته ای به نمایش گذاشتند.

حضور گسترده مردم درخیابانهای قم بویژه در بلوار محمد امین، 45 متری صدوقی، بلوار بوعلی و منطقه سالاریه و میدان میثم قم ترافیك سنگینی را ایجاد كرده است.

گروهی از شهروندان قمی نیز با پخش شیرینی درجشن هسته ای ، شادمانی خود را از موفقیت تیم هسته ای كشورمان به نمایش گذاشتند.

1596 / 1539
۰ نفر