۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱
کد خبر: 81684158
T T
۰ نفر
پایان شوك قیمتی بازار طلا و سكه در هفته آینده و بازگشت به روند عادی

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینكه، قیمت ها در بازار سكه و طلا حبابی است، گفت: شوك قیمتی بازار طلا و سكه در هفته آینده پایان می یابد و بازار طلا مسیر طبیعی خود را ادامه خواهد داد.

محمد كشتی آرای روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بازار طلا و سكه در تهران همزمان با اعلام خبر به نتیجه رسیدن مذاكرات ایران و گروه 5+1 با نوساناتی روبه رو شد و برخلاف انتظار، قیمت ها كمی افزایش یافت.

وی با تاكید بر اینكه، افزایش قیمت ها در این بازار موقتی است، تصریح كرد: از روز گذشته تقاضای زیادی در بازار ایجاد شده و همین امر دلیل اصلی رشد قیمت ها بوده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح كرد: بسیاری منتظر بودند تا با به نتیجه رسیدن مذاكرات، قیمت ها یكباره افت شدیدی ‌كند و با همین انتظار به بازار هجوم آورده و اقدام به خرید كردند، بنابراین افزایش تقاضا منجر به نوسان و افزایش قیمت‌ها شد.

كشتی آرای با بیان اینكه برخلاف پیش‌بینی‌ها قیمت طلا وسكه در ساعات اولیه اعلام نتایج مذاكرات هسته ای در روز سه‌شنبه افزایش یافت، گفت: البته این موضوع جنبه روانی دارد و بعد از فروكش كردن این هیجانات و كم شدن تقاضا دوباره بازار به وضعیت قبلی خود بازار می‌گردد.

كشتی آرای نزدیك شدن به عید فطر و پایان ماه مبارك رمضان را از دیگر دلایل افزایش تقاضا در بازار عنوان كرد و ادامه داد: همه ساله با نزدیك شدن به عید سعید فطر تقاضا برای خرید طلا و سكه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: البته در ماه های گذشته همواره به این مساله تاكید كرده بودم كه پایان مذاكرات تاثیر چندانی بر قیمت طلا و سكه ندارد و بحث مذاكرات و نتایج آن تنها جنبه روانی دارد.

اقتصام(4) 9141**1558
۰ نفر