۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷
کد خبر: 81684919
T T
۰ نفر
استقبال الجزایر از توافق هسته ای/تصمیم سرنوشت ساز برای برقراری صلح

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه الجزایر از توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه1+5 استقبال و اعلام كرد: این توافق، تصمیمی سرنوشت ساز در جهت برقراری صلح و امنیت بین المللی است كه چشم انداز روشنی از ثبات و توسعه را پیش روی دولت ها و ملت های منطقه قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه الجزایر روز چهارشنبه طی بیانیه ای در خصوص توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 اعلام كرد: الجزایر از توافق تاریخی كه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه1+5 در تاریخ 14 ژوئیه 2015 و پس از سال ها تلاش و مذاكره به سرانجام رسید، استقبال می كند.

در این بیانیه آمده است: این توافق، تصمیمی سرنوشت ساز در جهت برقراری صلح و امنیت بین المللی است كه چشم انداز روشنی از ثبات و توسعه را پیش روی دولت ها و ملت های منطقه قرار می دهد.

وزارت امور خارجه الجزایر تصریح كرد: جامعه بین المللی باید از این الگوی سازنده الهام گرفته و از آن در جهت نیل به هدف خلع سلاح هسته ای، عدم اشاعه سلاح های هسته ای و همچنین اعطای حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به دولت ها برای توسعه، بهره ببرد.

همچنین در این بیانیه آمده است: الجزایر به تمامی گروه های مذاكره كننده كه در جهت به ثمررساندن مذاكرات تلاش كرده اند تبریك می گوید و خواهان تلاش اعضا در جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر توافق است.

وزارت امور خارجه الجزایر تاكید كرد: الجزایر بار دیگر از كوشش جامعه بین المللی در راستای خلع سلاح حمایت می كند و امیدوار است كه این توافق بتواند هدف دستیابی به جهانی فاقد سلاح هسته ای را محقق كند.

سیام(1)**2021**1449