ارتقاء علمي و مهارتي اساتيد مورد توجه حوزه‌ هاي علميه خواهران است

قم - ايرنا - مدير حوزه ‌هاي علميه خواهران كشور گفت: ارتقاء علمي و مهارتي اساتيد حوزه ‌ها مورد توجه اين نهاد است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌ هاي علميه خواهران، حجت‌ الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستين گردهمايي دانش‌ آموختگان مركز تربيت مدرس حضرت صديقه كبري(س) در اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س) قم، با بيان اينكه تربيت مدرس حوزه‌ هاي علميه خواهران به ارتقا نياز دارد، افزود: تاكنون دوره تربيت مدرس حوزه‌ هاي علميه خواهران در مقطع سطح سه(كارشناسي ارشد) اجرا مي ‌شد، اما از اين پس بايد آموزش در سطح چهار(دكتري) نيز راه ‌اندازي شود.

وي خطاب به مسوولان و دانش ‌آموختگان مركز تربيت مدرس صديقه كبري(س)، گفت: به آنچه داريد قانع نشويد؛ در ستاد مركز و مجموعه‌ هاي واسط نيز بايد براي ارتقاء علمي، آموزشي و پژوهشي اساتيد برنامه ‌ريزي شود.

وي خواستار استفاده از ظرفيت مركز آموزش‌ هاي غيرحضوري حوزه ‌هاي علميه خواهران براي ارتقاء توان علمي اساتيد شد و اضافه كرد: آموزش ‌هاي مجازي بهترين فرصت براي اين كار است كه در آن مي ‌توان حلقه‌ هاي علمي پژوهشي را تشكيل داد.

جمشيدي بر استفاده از شيوه‌ هاي نوين تعليم و تربيت تاكيد كرد و افزود: البته نظام آموزشي حوزه اصولي داشته است كه بايد آنها را حفظ كنيم.

وي خواستار ارتقاء جايگاه اساتيد شد و گفت: بايد از اساتيد پشتيباني كرد و جايگاه آنان را ارتقا بخشيد.

وي با اشاره به اينكه در آغاز فعاليت مركز مديريت حوزه ‌هاي علميه خواهران حدود 90 درصد اساتيد مقطع سطح دو(كارشناسي) حوزه ‌هاي علميه خواهران را آقايان تشكيل مي ‌دادند، اظهار كرد: امروز اين نسبت در مقطع سطح دو برعكس شده است و به دنبال توسعه آموزش ‌ها در سطح سه هستيم.

مدير حوزه‌ هاي علميه خواهران كشور اساتيد را محور تعليم و تربيت در حوزه دانست و ادامه داد: از توجه به طلاب نبايد غافل شد و اساتيد دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار كنند و بايد بهره ‌مند از نور هدايت باشند تا بتوانند بر طلاب تاثير بگذارند.

مدير مركز تربيت مدرس حضرت صديقه كبري(س) نيز در سخناني، هدف از برگزاري اين گردهمايي را ارتقاء علمي مهارتي دانش ‌آموختگان اين مركز با رويكردهاي پژوهشي، آموزشي و فرهنگي عنوان كرد.

زينب طالبي ادامه داد:‌ در رويكرد فرهنگي موضوعاتي شامل تاثير عملي استاد بر شاگرد و به ‌روز بودن در مسائل جهان اسلام مورد بحث قرار مي‌ گيرد و در رويكرد آموزشي تقويت متن‌ خواني، حضور در كميسيون‌ هاي تخصصي و هنر معلمي مورد توجه قرار دارد.

وي ادامه داد: در رويكرد پژوهشي بحث‌ هايي از قبيل چگونه بنويسيم و توجه بيشتر به نگارش مقالات علمي مورد توجه است.

وي با بيان اينكه اين گردهمايي اساس و مبناي توان ‌افزايي ‌هاي بعدي دانش ‌آموختگان مركز تربيت مدرس حضرت صديقه كبري(س) خواهد بود، ابراز اميدواري كرد: در آينده بتوانيم آموزش‌ هاي مربوط به دانش ‌آموختگان را در بخش ‌هاي حضوري و حضوري از طريق سامانه آموزش‌ هاي غيرحضوري كوثرنت اجرا كنيم.

نخستين گردهمايي چهار روزه دانش‌ آموختگان مركز تربيت مدرس حضرت صديقه كبري(س) وابسته به مركز مديريت حوزه‌ هاي علميه خواهران روز دوشنبه در اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س) آغاز شد؛ اين گردهمايي با برگزاري نشست ها و كميسيون هاي تخصصي همراه خواهد بود.ك/1

/2085/ 1175