۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81691196
T T
۰ نفر
توضیحات مدیر منطقه ای كمپانی اتریش در خصوص كاشت پروتز گوش میانی

اهواز - ایرنا - ماركوس بارتا 'markus barta'، مدیر منطقه ای كمپانی MED-EL اتریش در ایران در خصوص كاشت پروتز گوش میانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایرنا مدیر منطقه ای كمپانی MED-EL اتریش در ایران چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز گفت: این دستگاه 16 سال پیش برای نخستین بار به بازار معرفی شد و مخترع آن در اتریش از هر دو گوش دچار مشكل شنوایی بود.

ماركوس بارتا افزود: تا كنون بیش از یك هزار بیمار به روش كاشت پروتز گوش میانی در جهان درمان شده اند.

وی ادامه داد: این پروتز اولین دستگاهی است كه از روش ارتعاشی برای درمان مشكل ناشنوایی استفاده می كند.

بارتا اظهار كرد: یكی از مزایای این دستگاه این است كه بیمار بعد از جراحی در صورت استفاده نكردن از آن به آسیب شنوایی ناشی از جراحی دچار نمی شود.

مدیر منطقه ای كمپانی MED-EL اتریش در ایران تصریح كرد: در سال های گذشته چهار عمل در تهران با دستگاه به روش قدیمی انجام شده است اما جدیدترین كاشت پروتز گوش میانی در خوزستان انجام شده است.

وی گفت: بیمارانی كه عمل كاشت را انجام می دهند با انجام MRI با تستهای بالا یعنی وضوح بالا مشكل پیدا می كنند.

بارتا با اشاره به اینكه قرار نیست سمعك های مرسوم كنار گذاشته شود اضافه كرد: سمعك های مرسوم همیشه بیشترین متقاضی را دارند ولی برای افرادی كه نمی توانند از سمعك استفاده كنند این پروتز پیشنهاد می شود.

مدیر منطقه ای كمپانی MED-EL اتریش در ایران خاطرنشان كرد: این دستگاهها در دنیا زیر پوشش بیمه هستند و امید است در ایران نیز بیمه آن محقق شود.

وی در خصوص تكنولوژی این پروتز گفت: این دستگاه برای افراد كم شنوا كه سمعك نمی تواندبه آنها كمك كند به عنوان یك وسیله ارتعاشی به صورت مستقیم بر روی استخوانچه ها قرار داده می شود و به صورت یك وسیله محرك، شنوایی را تقویت می كند.

ماركوس بارتا، مدیر منطقه ای كمپانی MED-EL اتریش در ایران به عنوان ناظر عمل جراحی كاشت پروتز گوش میانی به روش جدید برای نخستین بار در كشور در اهواز روز چهارشنبه در این عمل جراحی حضور پیدا كرد.

این عمل كه برای اولین بار در ایران روز چهارشنبه دربیمارستان امام خمینی اهواز انجام شد بر روی یك مرد 51 ساله با موفقیت انجام گرفت.

3004/6064
۰ نفر