۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81691324
T T
۰ نفر

راز موفقیت دو قلوهای تك رقمی كنكور

۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81691324
راز موفقیت دو قلوهای تك رقمی كنكور

شیراز- ایرنا- احسان و عرفان طاهری فرد دانش آموزان دوقلوی شیرازی كه در آزمون ورود به دانشگاه های سراسری (كنكور) امسال رتبه های 5 و 6 كشور را كسب كردند در گفت و گو با ایرنا از توكل به خدا، پشتكار و حركت هدفمند و با برنامه به عنوان راز موفقیت خود یاد كردند.

احسان طاهری فرد كه در میان داوطلبان رشته علوم تجربی رتبه پنجم كشور را كسب كرده است روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر این باورم از آنجا كه حركت و هدف ما در راستای اراده خداوند بود خدا نیز به ما نیرو و آرامش داد تا در كنكور موفق شویم.

احسان در دبیرستان شهید دستغیب یك ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز تحصیل كرده است.

وی اظهار كرد: پدر و مادر نیز فضای آرام و مناسبی را برای ما در خانه ایجاد كردند و از طرفی، دبیران و مدرسه محل تحصیل هم در دستیابی به این موفقیت تاثیر زیادی داشتند.

وی درباره مدت زمان مطالعه خود و برادرش در هر روز گفت: از تابستان سال قبل از كنكور كه مطالعه را به شكل جدی شروع كردیم، روزانه حدود 11 تا 12 ساعت درس می خواندیم و این مدت در زمستان 93 و بهار 94 به 13 تا 13.5 ساعت در روز افزایش پیدا كرد.

دارنده رتبه پنجم كنكور تجربی اظهار كرد: برای هر ماه برنامه درسی خاصی را به اتقاق برادرم طرح ریزی می كردیم و در برهه های زمانی كه با توجه به نزدیكی به كنكور حساس بود به صورت هفتگی برنامه ریزی و برنامه را به طور كامل اجرا می كردیم و حتی اگر عقب می افتادیم از خواب و زمان غذا خوردن خود نیز می گذشتیم.

وی گفت:به طور كلی مدرسه اولویت اول ما بود و از فرصت حضور دبیران مجرب در مدرسه به خوبی بهره گرفتیم.

احسان طاهری فرد اظهار كرد: به طور كلی اهل مطالعه بودیم اما تا قبل از پیش دانشگاهی تست كمتر می زدیم اما از نیمسال دوم سال سوم دبیرستان و پس از آن پاسخ دادن به پرسش های چهار گزینه ای را به طور جدی تری در دستور كار قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما مشاور خاصی نداشتیم اما از حدود یك سال قبل از كنكور در آزمون های هفتگی برخی موسسه ها و امتحان های سنجش پایانی كل كتاب های درسی، شركت می كردیم.

دارنده رتبه پنجم كنكور تجربی سال 94 از شهر شیراز با بیان این كه در كلاس های آموزشی موسسه های آمادگی كنكور شركت نكرده است، گفت: دبیران خوب و برجسته مدرسه ما را از كلاس ها و موسسه های بیرون از مدرسه بی نیاز كرد.

احسان طاهری فرد ادامه داد: به كنكوری های سال 95 توصیه می كنم كه از خداوند یاری بگیرند ف هدف بزرگی را برای تحصیل در دانشگاه مدنظر قرار دهند و با تلاش و پشتكار دوچندان برای تحقق آن بكوشند، دراین مسیر احساس خستگی نكنند و ارتباط با خدا را نیز حفظ كنند.

احسان درباره چرایی رتبه پنج خود و رتبه شش برادرش در كنكور امسال گفت: این گونه نبود كه پرسش های همه درس ها را مانند یكدیگر جواب داده باشیم به عنوان نمونه، من در دو درس تخصصی بهتر جواب دادم و برادرم در دو درس تخصصی دیگر و به سبب این كه ضریب یكی از درس هایی كه من بهتر جواب داده بودم بالاتر بود من رتبه بهتری كسب كردم.

عرفان طاهری فرد برادر احسان نیز این موضوع را تایید كرد و اظهار داشت:من و برادرم در همه درس ها قوی بودیم، من سرجلسه كنكور زمان بیشتری برای تست های ریاضی اختصاص دادم اما برادرم زمان بیشتری را به زیست شناسی اختصاص داد و از آنجا كه ضریب زیست شناسی بیشتر بود رتبه اش بهتر شد و در مجموع بیشتر درس ها را بالای 90 درصد پاسخ مثبت داده ایم.

دارنده رتبه شش كنكور تجربی سال 94 به داوطلبان كنكور سال آینده توصیه كرد كه از خدا كمك بخواهند كه یك سال درس خواندن را با موفقیت پشت سر بگذارند و برای این كار برنامه ریزی دقیق و جامعی برای طول سال تحصیلی داشته باشند و به طور دقیق مشخص كنند كه در چه زمانی یك كتاب را می خوانند و چه زمانی باید به مرور كتاب اختصاص یابد چرا كه تكرار مطالب نیز در موفقیت مهم است.

این دانش آموز شیرازی درباره برنامه درسی روزانه خود نیز گفت: بعد از نماز صبح، دو ساعت درس می خواندم و 15 دقیقه استراحت می كردم و این وضعیت ادامه می یافت تا اذان ظهر كه حدود یك ساعت را به خواندن نماز، ناهار و استراحت اختصاص می دادم و پس از آن نیز برنامه دو ساعت مطالعه و 15 دقیقه استراحت را تا اذان مغرب ادامه می دادم و پس از شام خوردن و استراحتی كوتاه تا ساعت 11:30 یا 12 شب درس می خواندم.

وی ادامه داد: اگر در این میان خسته بودم می خوابیدم. البته این موضوع كمتر اتفاق افتاد و هر بار كه خوابیدم اجازه نمی دادم كه خوابم بیش از یك ساعت طول بكشد.

احسان و عرفان طاهری فرد این دو قلوهای شیرازی كه در كنكور تجربی سال 94 درخشیدند، به دنبال تحصیل در رشته پزشكی هستند.

آنها كه در دبیرستان در یك مدرسه بودند اما در دو كلاس متفاوت ، اظهار كردند: هنوز دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب نكرده اند و احتمال دارد كه از میان دانشگاه های علوم پزشكی شیراز و شهید بهشتی تهران، یكی را برای تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب كنند.

دانش آموزان استان فارس در كنكور 94، شش رتبه تك رقمی را در چهارگروه از پنج گروه آزمایشی به خود اختصاص دادند این در حالی است كه در كنكور سال 93 تنها یك رتبه تك رقمی به دانش آموزان این استان اختصاص داشت.

علاوه بر احسان و عرفان طاهری فرد دانش آموزان دوقلوی شیرازی كه در رشته تجربی رتبه های 5 و 6 كشور را كسب كردند، مهدی لطافتی و امیر حسینی دیگر دانش آموزان شیرازی نیز در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی موفق به كسب رتبه های 4 و 5 كشور شدند.

همچنین صدف وفا از دبیرستان فرهنگ ناحیه دو شیراز رتبه 8 كنكور تجربی را كسب كرد.

یاسمین فروتنی دانش آموز دبیرستان فرزانگان ناحیه دو شیراز هم در رشته زبان انگلیسی رتبه دوم كشور را به دست آورد.

به گفته ناصر قجری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، برای نخستین بار در 10 سال اخیر این استان توانسته این تعداد رتبه تك رقمی كنكور را به خود اختصاص دهد.

به گفته نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش كشور در استان فارس،درآزمون سراسری امسال 880 هزار و 756 نفر از سراسر كشور متقاضی ورود به دانشگاه ها ثبت نام كرده بودند.

سید محسن تقوی معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه شیراز اظهار كرد: 71 هزار و 490 داوطلب كنكور در استان فارس برای ورود به دانشگاه های دولتی و مراكز آموزش عالی كشور (كنكور) نام نویسی كرده بودند كه از این تعداد 29 هزار و 471 نفر در شهر شیراز و مابقی از دیگر نقاط فارس در این آزمون شركت كردند.ك/3

2027 /6118/1662
۰ نفر