۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۸
کد خبر: 81692529
T T
۰ نفر

پيشرفت آلزايمر در زنان شديدتر از مردان است

۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۸
کد خبر: 81692529
پيشرفت آلزايمر در زنان شديدتر از مردان است

تهران-ايرنا-مطالعات محققان آمريكايي نشان مي دهد كه پس از بروز عوامل خطر، احتمال توسعه آلزايمر در زنان بيشتر از مردان است و اين بيماري در زنان پيشرفت بيشتري دارد.

به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از ساينس، اين مطالعه نشان مي دهد كه مواردي مانند عمل جراحي و بيهوشي، عوامل خطر آلزايمر محسوب مي شوند و احتمال اختلال عملكرد شناختي و كاهش اندازه مغز پس از اين عوامل، در زنان بيشتر از مردان است؛ همچنين در ادامه اين تحقيقات آمده است كه پيشرفت بيماري در زنان شديدتر است و عامل آن نيز ژن ApoE4 است.

بيماري پيش رونده آلزايمر شايع ترين نوع زوال عقل است كه باعث اختلال در حافظه، تفكر و رفتار فرد مي شود. اين بيماري معمولا پس از 60سالگي ديده مي شود ولي دليل آن هميشه كهولت سن نيست و عوامل ژنتيكي، سكته مغزي و شوك عاطفي نيز مي تواند منجر به اين بيماري شود.

علاوه بر كاهش حافظه، اختلال در گفتار و عدم توان انجام امور روزانه و اختلال در ريتم شبانه روزي بدن نيز از عوارض آلزايمر محسوب مي شوند.

در آمريكا در هر 67 ثانيه، يك تن به آلزايمر مبتلا مي شود و در حال حاضر بيش از 5.3 ميليون تن در آمريكا به اين بيماري مبتلا هستند. آلزايمر ششمين عامل مرگ در آمريكا محسوب مي شود.

پيش بيني مي شود كه تا سال 2050 ميلادي، شمار مبتلايان به آلزايمر به 14 ميليون تن برسد. در حال حاضر هيچ درماني براي جلوگيري از توسعه بيماري وجود ندارد.

نتايج اين تحقيقات در كنفرانس بين المللي انجمن آلزايمر سال 2015 ميلادي ارايه شد.

علمي (6) ** 9259**1440
۰ نفر