۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81693032
T T
۰ نفر
عوامل داعش قبل از انجام اقدام تروریستی در تاجیكستان دستگیر شدند

دوشنبه – ایرنا – وزارت كشور تاجیكستان از بازداشت چند تروریست منتسب به گروه تكفیری داعش خبر داد، كه قصد انفجار 12 كلانتری را در چند شهر تاجیكستان داشتند.

رسانه های تاجیكستان امروز جمعه، بر اساس گزارش تلویزیونی وزارت كشور كه نخستین بار شامگاه پنجشنبه پخش و روز جمعه چندین بار از شبكه های تلویزیونی بازپخش شد، نوشتند كه تروریست های بازداشت شده كه حامی گروهك تروریستی - تكفیری داعش هستند، برنامه ای برای انفجار 12 اداره پلیس در شهرهای دوشنبه، رشت، كولاب و فیض آباد در دهه آخر ماه رمضان داشتند.

به نوشته این رسانه ها تروریست ها این كلانتری ها را 'مرتدخانه' نام نهاده اند.

بر اساس اعتراف یكی از دستگیر شدگان كه 'باباجان رجب علی' نام دارد و در بازار كاروان شهر 'دوشنبه' پایتخت، تجارت می كرده است، او از طریق سامانه های اجتماعی با یك تاجیك كه در سوریه در صفوف گروهك تروریستی داعش می جنگد، ارتباط برقرار كرده و با دستور او می خواسته در تاجیكستان 'جهاد' كرده و 12 كلانتری را در یك روز منفجر سازد.

طبق این اعترافها، تاجیك عضو داعش در سوریه همچنین با چند شهروند دیگر تاجیكستان رابطه برقرار كرده‌ و به آنها دستور داده بوده است كه با فراهم ساختن 100 كپسول گاز، این 12 مركز پلیس را بصورت همزمان منفجر كنند.

در گزارش پلیس علاوه بر بازداشت دو تروریست، از جمع آوری كپسولهای گاز و میخ و آهن پاره هایی كه قرار بوده برای شدت بخشیدن به انفجار، به درون كپسولهای گاز ریخته شوند، سخن به میان آمده است.

بنا به گزارشها، بیش از 400 جوان تاجیك تاكنون به سوریه و عراق رفته و به گروهك تروریستی - تكفیری داعش پیوسته اند كه بیش از 100 نفر از تا حال كشته شده اند.

آساق**312*1479
۰ نفر