۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۴
کد خبر: 81693190
T T
۰ نفر

سیل در مناطق مختلف پاكستان بیش از 20 قربانی گرفت

۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۴
کد خبر: 81693190
سیل در مناطق مختلف پاكستان بیش از 20 قربانی گرفت

اسلام آباد - ایرنا - آغاز فصل باران موسمی در پاكستان و بارندگی های سیل آسا، در روزهای اخیر باعث طغیان روخانه ها و جاری شدن سیل در مناطق مختلف این كشور شده و تا كنون بیش از 20 قربانی گرفته است.

به گزارش ایرنا، جاری شدن سیل در مناطق وسیعی از جنوب ایالت پنجاب، مناطقی از ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاكستان، جامو و كمشیر در شمال شرقی پاكستان، گلگیت بلستان در شمال پاكستان و مناطقی از ایالت های بلوچستان و سند در جنوب این كشور علاوه بر گرفتن جان تعدادی از ساكنان این مناطق، خسارات فراوانی به ویژه به مناطق روستایی و مزارع وارد كرده است.

تعداد زیادی از روستاها در مناطق یاد شده زیر آب رفته و مزارع زیادی درست در فصل برداشت، ویران شده است.

خانه های زیادی به ویژه در مناطق روستایی زیر آب رفته و هزاران نفر آواره شده اند.

شدت آسیب های وارده به مناطق سیل زده به حدی است كه محمد نواز شریف نخست وزیر پاكستان را مجبور به سركشی از برخی از این مناطق در جنوب ایالت پنجاب كرد. نواز شریف امروز به جنوب ایالت پنجاب سفر كرد تا از نزدیك شاهد خسارات وارده و وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان باشد.

ارتش پاكستان هم در كنار نهادهای امداد رسان این كشور، نیروهای كمكی به مناطق سیل زده اعزام كرده و بخشی از تجهیزات خود را به عملیات امداد رسانی و كمك به سیل زدگان اختصاص داده است.

هنوز رقم مشخصی درباره میزان خسارات ناشی از سیل پراكنده در پاكستان اعلام نشده است.

همه ساله در فصل تابستان و اویل فصل پاییز، مناطق مختلف پاكستان به ویژه مناطق مركزی و شمال شرقی این كشور شاهد باران های سیل آسا و تلفات و خسارات فراوان ناشی از آن است.

آساق**272**1723