۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81696078
T T
۰ نفر
ارتش يمن تجهيزات نظامي نظاميان عربستان را هدف قرار داد

تهران-ايرنا- ارتش و نيروهاي كميته مردمي يمن روز يكشنبه طي حملاتي هشت دستگاه خودروي نظامي عربستان در لحج را هدف قرار دادند.

به گزارش پايگاه خبري العهد، ‌در اين حملات شماري از نيروهاي عربستاني نيز كشته و زخمي شدند.

همچنين نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن طي حملاتي در منطقه مثلث صبر در استان لحج شماري از عناصر تروريستي القاعده و مزدوران عربستان را به هلاكت رساندند و يك خودروي متعلق به آن ها را منهدم كردند.

يگان هاي ويژه ارتش يمن همچنين به يك پايگاه نظامي در منطقه ظهران در جنوب عربستان حمله كردند و دو خودروي نظامي متعلق به نيروهاي عربستاني را متلاشي كردند.

پايگاه خبري العهد گزارش داد كه جنگنده هاي متجاوز عربستان و متحدانش چهار مرتبه مناطق آل قراد،‌ شاميه،‌ القهر در شهر باقم در استان صعده را بمباران كردند كه در پي آن دو شهروند يمني كشته و تعدادي ديگر زخمي شدند.

عربستان در حالي به حملات هوايي خود عليه مردم بي دفاع يمن ادامه مي دهد كه روز گذشته از برقراري آتش بس يك طرف در يمن خبر داده بود.

آتش بس ادعايي عربستان در حالي از سوي سعودي ها اعلام شده است كه جنگنده هاي آل سعود نيمه شب گذشته و سحرگاه امروز نيز مناطقي را در اطراف شهر صنعا هدف حملات خود قرار دادند.

عربستان و هم پيمانانش از ششم فروردين سال جاري به بهانه بازگرداندن دولت مستعفي و فراري يمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر اين كشور، تجاوز به يمن را آغاز كرده و اين كشور را مورد محاصره همه جانبه قرار داده اند.

عربستان تاكنون چندين بار آتش بس اعلامي در يمن را نقض كرده است؛ جنگنده هاي اين ائتلاف در ماه مبارك رمضان نيز به رغم برقراري آتش بس، به بمباران مسلمانان روزه دار يمن ادامه دادند.

در نتيجه حملات اين ائتلاف، علاوه بر تخريب زيرساخت هاي يمن بيش از 4 هزار نفر كشته و هزاران نفر نيز زخمي و صدها هزار نفر ديگر هم آواره شده اند.

خاورم**9329** 1917
۰ نفر