۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81697068
T T
۰ نفر
شاخه نظامی كردهای سوری به ارتش سوریه می پیوندد

آنكارا – ایرنا – صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دمكراتیك سوریه PYD در واكنش به حمله تركیه به مناطق تحت كنترل كردهای سوریه ، اعلام كرد كه موضوع پیوستن به ارتش سوریه را در دستور كار داریم.

به گزارش ایرنا، رسانه های تركیه امروز از حمله دیشب توپخانه ارتش تركیه به برخی مناطق كوبانی تحت كنترل شاخه نظامی كردهای سوریه YPG خبر دادند و نوشتند: در این حمله دست كم شش گلوله توپ به روستاهای كوبانی اصابت كرده است. ارتش تركیه پریروز نیز همین منطقه را بمباران كرده بود.

این رسانه ها به نقل از مسوولان حزب اتحاد دمكراتیك سوریه گزارش داده اند، ارتش تركیه بایستی مواضع داعش را هدف گرفته و حقوق بین المللی را رعایت كند. همین منابع به تركیه هشدار داده اند در صورت تكرار حملات واكنش نشان خواهند داد.

تركیه YPG را وابسته به پ.ك.ك ارزیابی می كند و بعداز ناآرامیهای هفته گذشته و كشته و زخمی شدن چندتن از نظامیان و نیروی انتظامی این كشور، عملیات برون مرزی در شمال عراق و سوریه را شروع كرده و تاكید كرده است كه تا برطرف كردن تهدیدات امنیتی و دور ساختن عناصر داعش از مرزهای تركیه به عملیات خود ادامه خواهد داد.

همزمان با انتشار این خبرها، تارنمای خبری تحلیلی خبرلر روز دوشنبه مدعی شد صالح مسلم رئیس PYD در واكنش به تركیه گفته است می خواهند به ارتش سوریه به پیوندند.

بنابراین گزارش صالح مسلم گفته است YPG تحت شرایط مشخصی می تواند به ارتش سوریه بپیوندد.

این تارنمای خبری تصمیم كردهای سوریه را با كد فوری و اقدامی كه می تواند موازنه ها در سوریه را تغییر دهد منتشر كرده و نوشته است: مسلم گفته است در صورت تغییر رویكرد در ساختار ارتش سوریه از منطق حزب بعث می توانند نسبت به پیوستن به ارتش سوریه اقدام كنند.

مسلم در خصوص روابط حزب اتحاد دمكراتیك سوریه با دولت بشار اسد و پ.ك.ك گفته است: این روابط دو طرفه و براساس منافع دو طرف می باشد.

خاورم/2011**1579