۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۵۴
کد خبر: 81698895
T T
۰ نفر

توليد 22 ميليون نوشت افزار اسلامي - ايراني

۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۵۴
کد خبر: 81698895
توليد 22 ميليون نوشت افزار اسلامي - ايراني

تهران - ايرنا - مديرعامل مجمع مراكز توليد و توزيع نوشت افزارهاي اسلامي - ايراني اعلام كرد 22 ميليون نوشت افزار اسلامي - ايراني در سال هاي 92 و 93 توليد و به بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، سيد سعيد حسيني، روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه كه در محل حسينه هجرت برگزار شد ،‌ با بيان اينكه مبحث طراحي و توليد نوشت افزار اسلامي - ايراني بطور جدي از حدود سه سال پيش در بخش حوزه فرهنگي و اقتصادي مطرح شد،‌ گفت: حوزه نوشت افزار و لوازم التحرير از اهميت بسزايي در بين دانش آموزان و كودكان برخوردار است و توليدكنندگان در اين عرصه براي جلب اين دسته افراد از شخصيت هاي موجود روي اين لوازم الگوبرداري مي كنند.

وي تصريح كرد: همچنان در اين حوزه محصولاتي با طراحي كاراكترهاي غربي در بازار به وفور يافت مي شود كه متاسفانه اوضاع خوبي را نشان نمي دهد.

مديرعامل مجمع مراكز توليد و توزيع نوشت افزارهاي اسلامي - ايراني افزود: از اين رو برخي فعالان فرهنگي دغدغه مند ، وارد اين حوزه شدند و اقدام به طراحي هاي اسلامي - ايراني با استفاده از كاراكترهاي تلويزيوني برنامه كودك برروي نوشت افزارها كردند كه در سال نخست (91) محدود و آزمايشي بود .

وي با بيان اينكه در حال حاضر طبق آمار حدود 150 ميليون دفترچه براي مصرف در داخل كشور نياز است ،‌ اظهارداشت: در سال 92 و در حوزه صنعت ،‌ نوشت افزار داخلي اين مجمع توانست با چاپ و توليد هفت ميليون دفترچه افزون بر پنج درصد بازار را به خود اختصاص دهد.

حسيني گفت: در سال گذشته محصولات اين مجمع با استقبال عمومي و بويژه خانواده ها مواجه شد و توانست بالغ بر حدود 10 درصد از بازار نوشت افزار كشور را به ميزان 15 ميليون جلد دفترچه با طراحي هاي جديد از جمله چهره شهداي دفاع مقدس و‌ شهداي هسته اي را به خود اختصاص دهد.

وي درخصوص ميزان توليد نوشت افزارهاي اسلامي - ايراني در سال 94 گفت: هنوز آماري از ميزان توليدات اين نوشت افزارها در دست نيست.

وي با بيان اينكه طي سال هاي اخير اندك اندك نوشت افزارهاي اسلامي - ايراني جاي خود را در بازار محصولات فرهنگي و لوازم التحرير باز كرد و براي تسلط و تكيه بر جايگاه واقعي نيازمند حمايت هاي جدي تراست،‌ افزود: در كنار كار توليد، براي رفع موانع پيش رو و اعمال قانون در اين زمينه نسبت به كارهاي كلان و مبنايي بويژه در حوزه حاكميتي با پيگيري از دستگاه هاي دولتي در عرصه توليد فرهنگي صنعتي ،‌ اقدامات بسيار مطلوبي از سوي مجمع انجام شد.

مديرعامل مجمع مراكز توليد و توزيع نوشت افزارهاي اسلامي - ايراني در ادامه به تشكيل پرونده در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهارداشت: در همين رابطه شكايتي مبني بر اينكه برخي مجموعه هاي دولتي به وظايف خود عمل نمي كنند،‌ تنظيم و به كميسيون ارسال شد.

وي گفت: اين موضوع از سوي نمايندگان حوزه مربوطه پيگيري شد و از وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنعت و معدن، گمرك، نيروي انتظامي و سازمان صداوسيما ، نهادهاي مرتبط با اين موضوع ، خواستار ارايه گزارش در اين زمينه شدند.

حسيني با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب كه در حوزه اصلاح سبك زندگي يكي از مهمترين اركان ترويج سبك زندگي اسلامي - ايراني، تعليم و تربيت نسلي آگاه و دلبسته به هويت اسلامي و ايراني است ، اظهارداشت: به همين منظور بايد از همه ظرفيت‌هاي آموزشي و تربيتي ، استفاده كرد.

وي اظهارداشت: در اين راستا و طي اين ايام اهتمام جدي براي توليد اين نوشت افزارها آغاز شده است و هر ساله در روزهاي منتهي به آغاز سال تحصيلي نمايشگاه هايي در اين خصوص برگزار مي شود.

مديرعامل مجمع مراكز توليد و توزيع نوشت افزارهاي اسلامي و ايراني افزود: اين مجمع در اقدامي فرهنگي به ترويج فرهنگ ديني و ايراني مي پردازد و به جاي توليد لوازم التحريرهايي با نقش و نماي كاراكترهاي غربي اقدام به توليد نوشت افزار با نقش و تصاوير شخصيت هاي كارتوني داخلي مثل كلاه قرمزي، دارا و سارا و شكرستان و چرا ؟ ‌، عكس شهداي و يا چهره هاي برجسته فرهنگي، ادبي و اجتماعي ايراني دارد.

حسيني گفت: در اين خصوص تا كنون همكاري هاي خوبي از سوي صدا و سيما و سازمان بسيج مستضعفين و برخي نهادهاي اطلاع رسان براي گسترش اين فرهنگ در بين خانواده شده و همواره نگاه مردمي ، قيمت مناسب و كيفيت مطلوب محصولات مد نظر توليد كنندگان بوده و بعد اقتصادي هرگز استراتژي اين نهاد نيست.

وي برپايي نمايشگاه عرضه محصولات در 30 استان ، ‌شناسايي توليد كنندگان جديد در كشور ،‌ راه اندازي فروشگاه اينترنتي و‌ همچنين سامانه ايران نوشت براي جمع آوري اطلاعات در زمينه توليد نوشت افزار اسلامي - ايران را از ديگر كارهاي جانبي اين مجمع در سال جاري عنوان كرد.

وي از آموزش و پرورش به عنوان موثرترين متولي امر فرهنگ سازي استفاده از نوشت افزار اسلامي- ايراني در بين دانش آموزان نام برد و گفت: اين مجمع آمادگي دارد تا سرمايه گذاران و نهادي مرتبط با اين حركت را براي حضوري پرشور و جدي در جهت دستيابي به اهداف فرهنگي كشور ياري رساند.

فرآهنگ **1417**1569