۷ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81699322
T T
۰ نفر

قاتل شیعیان پاكستان كشته شد

۷ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81699322
قاتل شیعیان پاكستان كشته شد

اسلام آباد - ایرنا - 'ملك اسحاق' رهبر گروه تكفیری - تروریستی 'لشگر جهنگوی' پاكستان و معروف به 'قاتل شیعیان پاكستان'، به همراه دو پسرش و 11 نفر دیگر در ساعات پایانی شب گذشته در جریان یك درگیری مسلحانه در جنوب غرب ایالت پنجاب كشته شدند.

به گزارش رسانه های پاكستان، ملك اسحاق و دو پسرش به نام 'عثمان' و 'حق نواز' هفته گذشته بدست نیروهای پلیس دستگیر و روانه زندانی در شهر مظفرگر ایالات پنجاب شده بود. ساعت پایانی شب گذشته گروهی از شبه نظامیان با حمله به محل بازداشت وی سعی داشتند او را آزاد كنند كه با نیروهای پلیس و امنیتی پاكستان درگیر شدند و در جریان این درگیری، رهبر گروه تروریستی لشكر جهنگوی، دو پسرش و 11 نفر دیگر از تروریست ها كشته و تعدادی از نیروهای پلیس در این تیراندازی مجروح شدند.

گفته می شود ملك اسحاق و پسرانش در این درگیری، بعد از آزاد شدن از زندان و درگیری شدن به نیروهای پلیس، به دست خود افراد شبه نظامی كشته شده اند.

این گروه تروریستی كه در سال های قبل با عنوان نام سپاه صحابه شناخته می شد، متهم به دست داشتن در ترور شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور در سال 1369 است.

نیروهای پلیس مقدار زیادی اسلحه و مهمات از افراد مهاجم كشف و ضبط كرده اند.

لشگر جهنگوی كه در دهه 1990 شكل گرفت، یكی از افراطی ترین گروه های تروریستی پاكستان محسوب می شود و متهم به انجام حملات تروریستی و به قتل رساندن صدها نفر از شیعیان این كشور است. گفته شده است كه این گروه تروریستی با القاعده و طالبان نیز در ارتباط است.

فعالیت این گروه تروریستی كه در قبلا با تابلوی سپاه صحابه شناخته می شود، بیش از 10 سال پیش از سوی پرویز مشرف رییس جمهوری وقت پاكستان، ممنوع اعلام شده بود اما این گروه دوباره تحت نام لشگر جهنگوی اعلام موجودیت كرد و همان اهداف وفعالیت های سابق خود را در پیش گرفت.

ملك اسحاق در سال 1997 به دلیل دست داشتن در دهها مورد حملات تروریستی، دستگیر و روانه زندان شد و پس از 14 سال حبس، در سال 2011 به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

وی سال گذشته نیز به دلیل انجام سخنرانی های تحریك كننده و تلاش وی برای ایجاد خشونت و ناآرامی، مدت سه ماه در بازداشت خانگی به سر برد و با پایان یافتن این دوره سه ماهه، دادگاه عالی لاهور با درخواست دولت ایالتی پنجاب برای تمدید دوره حبس خانگی این فرد به دلیل ارائه نكردن شواهد كافی، مخالفت كرد و اقدام به آزادی او نمود.

آساق**1723