۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81699869
T T
۰ نفر

شكارچی كهنه كار شاهین دژی، همیار محیط زیست شد

۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81699869
شكارچی كهنه كار شاهین دژی، همیار محیط زیست شد

مهاباد - ایرنا - یكی از شكارچیان قدیمی و كهنه كار شهرستان شاهین دژ آذربایجان غربی با رهاسازی 12 قطعه كبك و پشیمانی از شكار به جمع همیاران محیط زیست پیوست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شكارچی 58 ساله كه 'كریم قسمتی' نام دارد روز گذشته با مراجعه به این اداره ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از اقدام خود، خواستار رهاسازی پرندگان شكاری شد.

وحید چمنی اضافه كرد: این شكارچی كهنه كار كه به گفته خودش از 30 سال پیش شكار پرندگان را شروع كرده، 12 عدد قفس چوبی نگهداری كبك، 14 رشته تور دام زنده گیری و سه دستگاه ضبط صوت كه سالها با آنها اقدام به زنده گیری كبك می كرد را در آتش سوزاند.

وی ادامه داد: این 12 قطعه كبك نیز با حضور ماموران یگان حفاظت و جمعی از دوستداران محیط زیست این شهرستان در یكی از زیستگاها رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ با قدردانی از این شكارچی قدیمی و همیاران جدید طبیعت و محیط زیست اظهار كرد: برای نگهداری و حفاظت از محیط زیست، اقشار مختلف مردم باید تلاش كنند تا این گنجینه گرانبها به خوبی حفاظت و به نسل های آینده تحویل داده شود.

چمنی اضافه كرد: نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود و بسیاری از گونه های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.

فرهنگ خداحافظی با شكار و شكستن تفنگ در چند سال اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی با استقبال گسترده ای از سوی شكارچیان مواجه شده است.

شهرستان شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن رودخانه و چندین پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در این استان به شمار می رود.

2077/3020/2093
۰ نفر