۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۰۲
کد خبر: 81700269
T T
۰ نفر
زنگنه: فصل جدیدی از همكاری با توتال آغاز می شود

تهران - ایرنا - وزیر نفت گفت: فصل جدیدی از همكاری با شركت توتال فرانسه برای توسعه میدانهای نفتی ایران آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران درباره مهمترین محور مذاكرات دو كشور، اظهار داشت: توتال بیش از ٢٠ سال در توسعه پروژه های نفتی ایران حضور داشته و با توجه به ابراز تمایل فرانسوی ها، قرار است باب جدیدی برای توسعه فعالیت این شركت در توسعه میدانهای نفتی گشوده شود.

وی با بیان اینكه در این دیدار گفتگوهایی درباره علاقه شركتهای فرانسوی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران شد، افزود: شركتهای پتروشیمی فرانسه قرار است علاوه بر ادامه روال گذشته در صنعت پتروشیمی كه بیشتر تامین منابع مالی و فاینانس بود حضور گسترده ای در این صنعت داشته باشند؛ شركتهای فرانسوی از همكاران درازمدت ما در صنایع پتروشیمی بودند.

وزیر نفت با بیان اینكه بهینه سازی مصرف انرژی، تولید ال.ان.جی و تامین تجهیزات از دیگر محورهای این گفتگو بود، تصریح كرد: با تاكید وزیر خارجه فرانسه قرار شد شركتهای فرانسوی در آینده نزدیك با بخش خصوصی ایران دیدار و گفتگو كنند.

زنگنه با تاكید بر اینكه قرار است شركتهای ایرانی و فرانسوی برای تولید تجهیزات صنعت نفت در ایران با برند و سرمایه گذاری فرانسوی همكاری كنند، اظهار داشت: این تجهیزات علاوه بر مصرف داخلی به كشورهای منطقه نیز صادر خواهد شد.

لوران فابیوس نیز در جمع خبرنگاران درباره محور این دیدار گفت: مذاكرات بسیار خوبی در زمینه نفت و انرژی انجام شده كه امیدواریم نتایج خوبی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به روابط تاریخی دو كشور، انجام مذاكره امروز را در روابط آینده این كشور بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: این جلسه برای بهتر شدن روابط اقتصادی و سیاسی دو كشور بسیار موثر است.

گفتنی است، وزیر خارجه فرانسه كه به عنوان سومین مقام بلندپایه اروپایی پس از زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم آلمان و فدریكا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمده است، امروز وارد تهران شد و درباره زمینه های توسعه همكاری با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو كرد.

اقتصام(1)2022**1558
۰ نفر