۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81701856
T T
۰ نفر
آيين بزگداشت استاد يدالله بهزاد در كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه - ايرنا - آيين گراميداشت استاد يدالله بهزاد كرمانشاهي، شامگاه پنجشنبه با حضور مسوولان عالي رتبه استاني و چهره هاي شاخص ملي همچون شهرام ناظري، محمدجواد محبت، ميرجلال الدين كزازي و جمع كثيري از مردم هنردوست كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا شهرام ناظري استاد آواز ايران در اين آيين گفت: استاد بهزاد معلمي بسيار كوشا و سختگير بود و تمام شاگردان براي او احترام خاصي قائل بودند.

وي اظهار داشت: روزي استاد بهزاد از شاگردان مدرسه پهلوي وقت كرمانشاه خواست كه افراد داراي هنر خود را به دفتر معرفي كنند اما من با وجود توانايي در موسيقي خود را معرفي نكردم پس از گذشت چند ماه استاد بهزاد از روي دوستي اش با داييم به خانه ما آمد و من براي او سه تار نواختم و آواز خواندم.

ناظري افزود: استاد از من پرسيد كه چرا تو با وجود اين همه هنر خود را به دفتر مدرسه معرفي نكردي كه من از شرم خود براي او گفتم اين موضوع بسيار مورد توجه استاد قرار گرفت و پس از آن به من اجازه داد كه از كتابخانه شخصي او استفاده كنم.

وي با بيان اينكه 'بيشتر از موسيقي شيفته ادبيات هستم' گفت: من در خانواده اي اهل هنر به دنيا آمدم به نحوي كه مادرم در زمان حاملگي براي من آواز مي خواند اما اساتيد بزرگي همچون بهزاد در روند زندگي من تاثير بسياري داشتند.

* رونمايي از كتاب بر بلنداي بيستون

همچنين در اين مراسم كتاب يادنامه استاد يدالله بهزاد كرمانشاهي با عنوان بر بلنداي بيستون با حضور چهره هاي مطرح كشوري رونمايي شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه در اين مراسم ضمن اشاره به جايگاه رفيع استاد يدالله كرمانشاهي اظهارداشت: كار تدوين يادنامه استاد بهزاد از 2 سال پيش آغاز شد و در اين مدت 50 شخصيت ادبي برجسته كشور مقالات خود را براي اين كتاب ارسال كردند.

ابراهيم رحيمي زنگنه افزود: بهزاد يكي از شاعران بزرگ و تراز اول ايران بود كه در رده بزرگاني چون اخوان ثالث و شفيعي كدكني قرار مي گرفت.

در اين مراسم همچنين از مهر يادبود استاد بهزاد رونمايي شد و محمد جواد محبت و پرتوي كرمانشاهي اشعاري نيز در خصوص استاد بهزاد خواندند.

استاد يدالله ايواني ملقب به يدالله بهزاد كرمانشاهي در سال 1304 در كرمانشاه ديده به جهان گشود و در طول عمر 82 ساله خود آثار بسياري در زمينه فرهنگ و ادب بر جاي گذاشت كه از جمله آنها مي توان به 'گلي بيرنگ'، 'يادگار مهر' و 'جنگ بزرگ كرمانشاه از عصر قاجار تا امروز' اشاره كرد.

9303/8066/1358
۰ نفر