۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۱
کد خبر: 81701968
T T
۰ نفر
فلسطینیان رژیم صهیونیستی را مسوول شهادت كودك فلسطینی دانستند

تهران-ایرنا- گروه های مختلف فلسطینی با محكوم كردن اقدام شهرك نشینان صهیونیست در سوزاندن یك كودك شیرخوار فلسطینی در شهر نابلس در كرانه باختری، كابینه رژیم صهیونیستی را مسوول این جنایت شنیع دانستند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، جنبش جهاد اسلامی اعلام كرد كه این جنایت و دیگر جنایات شهرك نشین ها با حمایت ارتش رژیم اشغالگر صورت می گیرد كه كابینه این رژیم را وادار به پشتیبانی از اقدامات تروریستی شهرك نشینان در كرانه باختری كرده است.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز رژیم صهیونیستی را به واسطه تحریك شهرك نشینان به كشتن فلسطینی ها از جمله كودكان بیگناه، مسوول این جنایت دانست و از اهالی كرانه باختری خواست تا در پاسخ به جنایت سوزاندن شیرخوار فلسطینی و حمایت از مسجد الاقصی، به طور گسترده آماده باشند.

حماس تاكید كرد كه در پی این جنایت، سربازان ارتش صهیونیست و شهرك نشینان امكان دارد در هر مكانی از سوی نیروهای مقاومت فلسطینی مورد هدف قرار گیرند.

جنبش فتح نیز با صدور بیانیه ای با محكوم كردن جنایت شهرك نشینان صهیونیست در زنده سوزاندن كودك فلسطینی تاكید كرد این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

جنبش مردمی برای آزادی فلسطین با اعلام اینكه این اقدام شهرك نشینان تحولی خطرناك و موجب افزایش درگیری ها خواهد شد، كابینه رژیم صهیونیستی را مسوول این جنایت دانست و خواستار اعلام جنگ علیه شهرك های صهیونیست نشین و شهرك نشین ها شد.

از سوی دیگر، 'نبیل أبوردینه' سخنگوی حكومت خودگردان فلسطینی گفت: اگر اصرار كابینه رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرك سازی و حمایت از شهرك نشینان نبود، این جنایت هولناك اتفاق نمی افتاد.

وی افزود: سكوت جامعه جهانی در چنین جنایاتی و نجات تروریست های قاتل از مجازات در این جنایت دخیل بود.

علاوه بر این به گزارش المیادین، گروه های مختلف فلسطینی برای دعوت به مشاركت فلسطینیان در تظاهرات اعتراضی در كرانه باختری فراخوان داده اند.

از سوی دیگر، گستردگی انزجار و واكنش ها به تازه ترین جنایت صهیونیست های شهرك نشین در سرزمین های اشغالی فلسطین، مقام های رژیم صهیونیستی از جمله 'بنیامین نتانیاهو' و 'موشه یعلون' نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم را به وحشت انداخته است، به طوری كه در تلاش برای شعله ور شدن آتش خشم فلسطینیان درصدد دور كردن مسوولیت این جنایت از خود و محكوم كردن آن برامدند.

«علی سعد دوابشه» كودك یكساله فلسطینی در ساعات اولیه امروز جمعه پس از آن كه شهرك نشینان صهیونیست دو خانه را در روستای دوما در نزدیكی نابلس در كرانه باختری با بمب آتش زا وكوكتل مولوتوف آتش زدند، در اثر جراحات وارده به شهادت رسید.

به گفته منابع بیمارستانی، والدین این كودك و همچنین برادر 14 ساله وی نیز در این آتش سوزی دچار جراحت شدند.

شعارهایی به زبان عبری در نزدیكی محل این آتش سوزی با مضمون انتقام جویی نوشته شده بود.

سخنگوی پلیس رژیم رژیم صهیونیستی در این باره گفت كه شواهد نشان می‌دهد این آتش سوزی عمدی بوده و به احتمال زیاد انگیزه تلافی‌جویانه داشته است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به نقل از فلسطینیان ساكن محل نوشت كه قبل از شروع آتش‌سوزی، چند شهرك‌نشین صهیونیست را مشاهده كردند كه شیشه پنجره این خانه را شكستند و بطری آتش‌زا به داخل خانه پرتاب كردند.

شهرك نشینان صهیونیست در سال‌های اخیر حملات و اقدامات خرابكارانه علیه منازل و اماكن مربوط به فلسطینیان و مكان های مذهبی در كرانه باختری و قدس را تحت عنوان سیاست خون بها شدت بخشیده اند.

بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 120 شهرك ‌یهودی ‌نشین كه پس از اشغال سرزمین‌های فلسطینی در سال 1967 در كرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته شده است، زندگی می كنند.

سازمان ملل و بیشتر كشورهای جهان، روند شهرك ‌سازی را در سرزمین‌های اشغالی غیر قانونی دانسته‌ اند.

خاورم*1049**1010