۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵
کد خبر: 81702908
T T
۰ نفر
بسياري از جرم ها مانند خيانت و قتل ناشي از اعتياد است

تهران- ايرنا- معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه با تاكيد بر مبارزه جدي با مواد مخدر گفت: جرم هاي متعدد مانند خيانت و قتل مبتني بر اعتياد است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي ايرنا، محمدباقر الفت روز شنبه در راستاي امضاي سند همكاري هاي مشترك معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه با سازمان بهزيستي كشور افزود: مبارزه با مواد مخدر كافي نبوده و در بحث مبارزه و زدودن اين امر، اقدامات جدي لازم است.

وي با بيان اينكه اعتياد و مواد مخدر جرم زمينه اي محسوب مي شوند و زمينه ساز جرم هاي بيشتر هستند ادامه داد: جرم هايي مانند خيانت و قتل عمدتا ريشه در اعتياد دارند.

معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه ارتباط و همكاري اين معاونت با سازمان بهزيستي كشور را در سطح بالايي توصيف كرد و گفت: در همين راستا سند نگهداري مشترك امروز به صورت پروژه اي به امضا رسيده است.

وي اضافه كرد: مباحثي مانند خانواده در سطوح مختلف ازدواج،‌ تحكيم خانواده،‌ تلاش براي كاهش طلاق و آثار منفي اين معضل در اين سند همكاري آورده شده است.

وي اضافه كرد: در اين سند به فرزندان طلاق نيز توجه شده و اقدامات مناسبي در اين راستا در نظر گرفته شده است.

الفت با اشاره به بحث خشونت در جامعه و افزايش آن در جامعه اظهار داشت: متاسفانه خشونت در جامعه در اقشار مختلف و در سنين مختلف مشاهده مي شود و نزاع در كشور افزايش يافته است.

وي اضافه كرد: نزاع رو به تغيير شكل است و نيازمند پيشگيري از طرف همه سازمان ها است.

الفت خاطرنشان كرد: در زمينه اقدامات پيشگيري هوشمدار،‌ اقدامات لازمي در سطح مدارس و مهدهاي كودك براي تربيت صحيح نسل آينده جزو اولويت هاي ما است و در سند همكاري نيز اين موضوع گنجانده شده است.

به گزارش ايرنا، سند همكاري هاي مشترك بين معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه و سازمان بهزيستي كشور در قالب پنج ماده و با حدود 21 موضوع به امضا رسيده است كه در آن به مشاركت مناسب طرفين در طراحي و تدوين مداخلات مرتبط با پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي اولويت دار مثل اعتياد، خشونت،‌ طلاق،‌ كودكان كار و خيابان و اتخاذ تدابير لازم براي حل مشكل هويت و اوراق شناسايي در گروه هاي پرخطر و همچنين تداوم ارايه خدمات درمان و كاهش آسيب در حوزه هاي مرتبط با قوه قضاييه تاكيد شده است.

اجتمام**9317**ل.الف.ي ** 1418
۰ نفر