۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81705475
T T
۰ نفر
رسانه های غربی: ارتش عربستان در مرز با یمن فروپاشیده است

تهران - ایرنا - رادیو اوستن اروپا اعلام كرد: كمیته های انقلابی و ارتش یمن مواضع ارتش عربستان در مرزهای این كشور را تصرف كرده و صفوف نیروهای نظامی آل سعود را از هم گسیخته اند.

این رادیو روز دوشنبه به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، گزارش داد: منابع یمنی در كمیته های انقلابی از كشته شدن بیش از 120 سرباز و افسر سعودی در مقرهای نظامی این كشور در مرز با یمن از ابتدای حملات ائتلاف عربی به سركردگی عربستان خبر دادند.

رادیو اوستن اروپا می افزاید: گزارش های غربی حاكی از فروپاشی صفوف ارتش عربستان در مرز با یمن است.

برپایه این گزارش، پس از پیروزی انصارالله و ارتش یمن در مرز عربستان و ساماندهی سیستم های موشكی و نفوذ به مواضع نظامی و پادگان های ارتش عربستان در مناطق مرزی و دستیابی به مناطق و راه های كوهستانی كه موجب حملات ویرانگر به مواضع ارتش عربستان شد، تعداد زیادی از سربازان سعودی از مواضع خود فرار كردند.

این گزارش ها حاكی است كه دستگاه های اطلاعاتی بیشتر كشورهای غربی به ریاض توصیه كرده اند كه توان و قابلیت نیروهای مردمی انصارالله و ارتش یمن را دست كم نگیرد زیرا با آن كه چهار ماه از حملات هوایی روزانه ائتلاف عربی به یمن می گذرد آنان (نیروهای یمنی) همچنان می توانند ارتباط شهرها و شهرك های مرزی را قطع كنند و با سلاح هایی كه در اختیار دارند نیازی به سلاح های پیچیده ندارند.

عربستان به منظور تسلط بر یمن و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن با ائتلاف 9 كشور عربی به جز عمان و همراهی آمریكا مناطق مسكونی و زیرساخت های یمن را ششم فروردین هدف قرار داده كه نتیجه این حملات هزاران كشته و مجروح می باشد.

مردم یمن اعلام كرده اند كه در مقابل حملات ائتلاف عربی ایستادگی می كنند و این حملات نمی تواند آنان را به زانو در آورد.

هیچ یك از سازمان های جهانی تاكنون به منظور جلوگیری از حملات تجاوزكارانه عربستان اقدامی به عمل نیاورده اند.

خاورم**1408**1275
۰ نفر