۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴
کد خبر: 81707056
T T
۰ نفر
ارايه دو بازي از دانش آموزان مبتكر در جشنواره‌‌ اسباب‌بازي

تهران - ايرنا - تالار آينه و لنوژا دو بازي مهره‌اي فكري از سوي چهار دانش‌آموز كلاس هشتم در بخش ايده‌هاي نوي اولين جشنواره‌ ملي اسباب‌بازي عرضه شد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، سيد محمدامين باقي، محمدصادق رضاييان، علي حاج‌رسولي‌ها و اميررضا رياحي، چهار دانش آموز 14ساله دبيرستان صلحاي تهران، بعد از ماه‌ها كار گروهي از ميان 20 طرح ابتدايي، ايده اين دو بازي را براي اجرا نهايي كردند.
به گفته اين بازي‌سازان، بازي تالار آينه متشكل از يك سطح و يك آينه و چراغ ليزر است. در اين بازي با استفاده از انعكاس ليزر در آينه، شاه حريف را هدف مي‌گيريم. با توجه به اينكه سفره‌ وسط بازي، گردان و چرخشي است، هدف‌‌گيري را سخت‌تر مي‌كند.
بازي لنوژا (به معني طبيعت) از چهار عنصر طبيعي گياه، آتش و خاك و آب تشكيل شده است و هر مهره نماينده يكي از اين‌هاست. اين بازي نيز مانند ديگر بازي‌هاي مهره‌اي، بر محور حذف مهره‌هاي رقيب طراحي شده است.
اين دانش‌آموزان قصد دارند بعد از اين جشنواره، بازي‌هاي خود را ثبت كرده و با برطرف كردن نقاط ضعف، اين بازي ها را آماده‌ ارايه به توليدكننده‌ها و سرمايه‌گذاران كنند.

* 10 كارگاه ساخت عروسك و اسباب‌بازي براي مربيان تهراني
مربيان خانه‌هاي فرهنگ شهر تهران در 10 جلسه‌ كارگاهي، اصول عروسك‌سازي و مباني طراحي اسباب‌بازي را فرا مي‌گيرند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در مدت پنج روز برگزاري اولين جشنواره‌ و نمايشگاه ملي اسباب‌بازي، مربيان شاغل شهرداري تهران در كنار مربيان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در دوره‌هاي كارگاهي، بايدها و نبايدهاي طراحي وسايل بازي و سرگرمي را مي‌آموزند.
امير سهرابي كه تدريس اين دوره‌ها را برعهده دارد، روزهاي سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، در يك كارگاه از صبح تا بعدازظهر، مربيان را آموزش مي‌دهد.

* باز بازي نشريه اي در نمايشگاه اسباب بازي
باز بازي عنوان نشريه روزانه‌اي است كه در ايام برگزاري جشنواره ملي اسباب‌بازي، علاوه بر مهم‌ترين اخبار و گزارش رويدادهاي اين برنامه، تحليل‌هاي صاحب‌نظران و دست‌اندركاران اين حوزه را نيز طرح مي‌كند.
ويژه‌نامه‌ اولين نمايشگاه و جشنواره‌ي ملي اسباب‌بازي ايران، از سوي كانون پرورش فكري با همكاري معاونت امور اجتماعي شهرداري تهران هر روز منتشر مي‌شود.
گفت‌وگوهاي تحليلي با مسوولان سازمان‌هاي ذي‌ربط مانند شوراي نظارت بر اسباب‌بازي و شركت تجهيز صنايع كمك آموزشي، در كنار مطالب خبري جشنواره، قالب روزانه‌ اين نشريه را تشكيل مي‌دهند.
اخبار اسباب‌بازي در جهان و توليدات سرگرمي، از ديگر بخش‌هاي باز بازي هستند و اين نشريه كه هر روز در محيط نمايشگاهي جشنواره‌ ملي اسباب‌‌بازي توزيع مي‌شود، در بخش‌هاي ديگر، خاطره‌ها و گفته‌هاي پيشكسوتان توليد سرگرمي و اسباب‌بازي در كشور را مرور مي‌كند.
اولين نمايشگاه و جشنواره‌ ملي اسباب‌بازي در دو بخش نمايشگاه و فروشگاه توليدات 80 شركت داخلي از روز 12 مرداد آغاز شده و تا 16 مرداد همه‌روزه از 10 صبح تا 8 شب پذيراي عموم بازديدكنندگان است.
بخش طراحان ايده، نمايشگاه‌هاي عروسك‌هاي بومي و آييني مناطق مختلف ايران و موزه ملل عروسك‌ها از جمله بخش‌هاي اين رويداد است.
فراهنگ ** 1883 ** 1569