۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶
کد خبر: 81707311
T T
۰ نفر

ارتباط كانون پرورش فكري با مدارس تقويت مي شود

۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶
کد خبر: 81707311
ارتباط كانون پرورش فكري با مدارس تقويت مي شود

تهران - ايرنا - مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از تقويت ارتباط كانون با مدارس از طريق توليدات و فعاليت­هاي پرورشي خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، عليرضا حاجيان زاده، در كارگروه بررسي شيوه هاي موثر در پرورش صحيح دانش آموزان در سي و دومين اجلاس روساي آموزش و پرورش اظهار كرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از كانون نيز اين است كه خود را به اعضا منحصر نكرده و كانال ارتباطي با مدارس را تقويت كند.
وي افزود: ورود توليدات كانون به مدارس، حضور گروهي دانش آموزان در فضاهاي كانون و اطلاع رساني به خانواده ها و دانش­آموزان درباره كانون از راهكارهاي اوليه براي تقويت اين ارتباط است.
مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با بيان اينكه از دو واژه آموزش و پرورش برداشت هاي متفاوت وجود دارد، ادامه داد: يك برداشت اين است كه آموزش و پرورش به عنوان دو فعاليت مطرح است؛ با اين نگاه كه هرگاه از آموزش صحبت مي شود، علم و دانش به ذهن مي رسد و هرگاه از پرورش سخن به ميان مي­آيد، تفريح و سرگرمي متبادر مي شود كه اين نگاه نادرستي است.
حاجيان زاده، آموزش را به دو دسته رسمي و غيررسمي تقسيم كرد و توضيح داد: آموزش رسمي همان روش كلاسيك، يعني آموزش با وجود معلم، كتاب و مدرسه است.
وي آموزش غيررسمي را همان فعاليت هاي پرورشي دانست و يادآورشد: آموزش غيررسمي به دو شكل داخل و بيرون از مدرسه انجام مي شود؛ به اين نحو كه در آموزش هاي بيرون از مدرسه دستگاه هايي مثل صدا و سيما و فضاي مجازي دخيل هستند.
مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اضافه كرد: دانش آموزان بيش از 180 روز در سال را تعطيل بوده و نيمي از عمر خود را بيرون از مدرسه مي گذرانند از اين رو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در نظام آموزش غيررسمي متولي بحث اوقات فراغت بيرون از مدرسه در قالب دو فعاليت توليدات كانون و ارتباط مستقيم با كودكان و نوجوانان و فعاليت هاي پرورشي است.
حاجيان زاده با اشاره به اينكه اكنون 914 مركز در سطح كشور فعاليت دارد، دو رويكرد كانون را پرورش فكر و رشد استعدادو خلاقيت ها عنوان كرد و افزود: در زمان حاضر 42 فعاليت در مراكز فرهنگي و هنري با محور كتاب­خواني انجام مي شود.
سي و دومين اجلاس روساي آموزش و پرورش كشور كه از 11 مردادماه در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد آغاز به كار كرده امروز (13 مردادماه) پايان مي يابد.
فراهنگ**1883**1027
۰ نفر