۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۲
کد خبر: 81707776
T T
۰ نفر
پیشرفت مدرسه ‌سازی بنیاد بركت در مناطق محروم كرمان

تهران - ایرنا - طرح‌های مدرسه‌سازی بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم استان كرمان به‌طور میانگین 62 درصد پیشرفت كرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بنیاد بركت، این بنیاد اجتماعی و اقتصادی قصد دارد شمار مدارس بركت در این استان را به 23 باب شامل 115 كلاس درس برساند.
در زمان حاضر 14 باب از این مدارس به بهره‌برداری رسیده است و ساخت 9 مدرسه نیز در حال اجرا است. بنیاد بركت برای مدرسه‌سازی در مناطق محروم استان كرمان 73 میلیارد و 936 میلیون ریال تعهد مالی دارد كه تاكنون 59 درصد آن هزینه شده است. همچنین بیش‌ترین تعداد مدارس بركت در روستاهای محروم شهرستان‌های قلعه‌ گنج، ریگان و رودبار قرار دارند.
در زمان حاضر شمار مدارس ساخته شده توسط این بنیاد در مناطق محروم كشور به 440 مدرسه شامل دو هزار و 200 كلاس درس رسیده است.
این بنیاد مجموعاً قراردادهایی برای ساخت 657 مدرسه شامل سه هزار و 180 كلاس درس در مناطق محروم كشور منعقد كرده است.مدارس بركت از مناسب‌ترین تجهیزات كمك آموزشی و بهترین استانداردهای ساخت اماكن آموزشی برخوردار هستند.
پس از اتمام مراحل ساخت مدارس بركت، اداره‌ی امور این مدارس توسط بنیاد بركت به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌شود. هم اكنون 920 روستا از توابع 121 شهرستان در سطح كشور تحت پوشش مدارس بركت هستند.
براساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، بنیاد بركت قصد دارد یك‌هزار مدرسه در مناطق محروم كشور تأسیس كند.
اجتمام**3377**1776
۰ نفر