۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۰
کد خبر: 81707835
T T
۰ نفر
جلسه رسیدگی به اتهامات مهاجمین به علی مطهری در شیراز پشت درهای بسته برگزار شد

شیراز - ایرنا - نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حمله كنندگان به علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه در شیراز و پشت درهای بسته برگزار شد.

یك مقام آگاه قضایی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این جلسه بدون حضور علی مطهری و با حضور وكیل وی برای رسیدگی به موضوع حمله به خودروی علی مطهری در شیراز ترتیب یافت .
وی بیان داشت : جلسه رسیدگی به این اتهامات در ساختمان جدید مجتمع قضایی شهید قدوسی و در شعبه 101 كیفری استان فارس و با حضور مصطفی ترك همدانی ، وكیل مدافع مطهری برگزار شد .
گفته می شود پرونده رسیدگی به اتهامات مهاجمین به خودروی علی مطهری 11 متهم دارد كه از بین این افراد هشت نفر به صورت مستقیم به این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حمله كردند و سه نفر از متهمان نیز از مسوولان دانشگاه شیراز هستند.
روابط عمومی دادگستری استان فارس نیز در پاسخ به درخواست ایرنا برای اطلاع رسانی از كم و كیف این جلسه از دادگاه به نقل از علی القاصی مهر رییس كل دادگستری فارس ، بیان داشت : طبق قانون ما نمی توانیم قبل از قطعی شدن حكم چیزی را اعلام كنیم و انتشار محتویات رسیدگی هم خلاف قانون است.
علی مطهری ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۸ اسفند سال 93 وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 30 : 18 دقیقه همان روز در سالن حكمت دانشگاه شیراز سخنرانی كند.
بنا به گزارش رسانه ها، تعدادی از افرادی كه موتورهای سنگین به همراه و نقاب بر چهره داشتند در میدان گل سرخ كه در خروجی بلوار فرودگاه شیراز قرار دارد به دور خودرو حامل مطهری حلقه زدند و جلوی حركت آن را گرفتند و شیشه های آن را شكستند.
پس از حمله موتورسواران به خودرو مطهری ، این وسیله نقلیه به كلانتری مستقر در مسیر فرودگاه شیراز منتقل شد. این نماینده مجلس كه به دعوت تشكل دانشجویی 'فرهنگ و سیاست' دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود، تا چند ساعت همچنان برای ایراد سخنرانی اصرار داشت و این درحالی بود كه موتورسواران نیز در بیرون كلانتری حضور داشتند.
مطهری از حدود ساعت ۴ بعدازظهر كه وارد شیراز شد تا حدود ساعت 30 : 19 برای حفظ امنیت در كلانتری حضور داشت ولی با فشارهای بسیار برای لغو برنامه سخنرانی او ، مطهری به فرودگاه شیراز منتقل شد و در ساعت ۹ شب به تهران بازگشت.
6113 /6118/ 5054
۰ نفر