۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۱۷
کد خبر: 81707903
T T
۰ نفر

وزیر خارجه قطر خواستار تعامل عمیق با ایران شد

۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۱۷
کد خبر: 81707903
وزیر خارجه قطر خواستار تعامل عمیق با ایران شد

تهران - ایرنا - «خالد العطیه' وزیر خارجه قطر روز سه شنبه خواستار تعامل عمیق تری با ایران در پی دستیابی به توافق هسته ای شد و گفت كه برای رفع مشكلات پیش روی منطقه، مذاكرات جدی مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از دوحه، وی این سخنان را یك روز پس از ملاقات جان كری وزیر خارجه آمریكا با وزیران خارجه شش كشور عضو شورای همكاری خلیج فارس در قطر، مطرح كرد.
نشست كری با وزیران خارجه این شورا بدین منظور انجام شد تا به اعراب درخصوص تعهد آمریكا به امنیت كشورهایشان در پی حصول توافق هسته ای اطمینان خاطر داده شود. كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس از توافق هسته ای استقبال كرده اند.
العطیه در مصاحبه ای كه خبرگزاری آسوشیتدپرس با وی انجام داد، گفت: در حال حاضر مجال همكاری با ایران در مورد مسائل مختلفی وجود دارد.
وی افزود: باید با ایرانی ها مذاكرات جدی داشته باشیم و نگرانی ها از سوی هر دو طرف را كنار گذاریم و آن را با هم برطرف كنیم. ایران، همسایه ما در منطقه است و باید با هم كنار آییم.
العطیه همچنین گفت: برای اعتمادسازی دو سویه، باید اقدامات بیشتری انجام شود.
العطیه همچنین در مورد نقش كشورش در آزادی گروگان های دربند تروریست های سوری از جمله گروهی از راهبه های یونانی و یك خبرنگار آمریكایی كه اسیر جبهه النصره بودند، گفت كه مذاكرات مربوط به آزادی این افراد با كمك میانجیگران در سوریه انجام شد.
وی ارتباط مستقیم كشورش با گروه تروریستی جبهه النصره را رد و ابراز امیدواری كرد كه این گروه از ادامه رابطه با القاعده دست بكشد.
به گزارش آسوشیتدپرس، قطر همچون دیگر كشورهای حاشیه خلیج فارس از معارضان مخالف بشار اسد رییس جمهوری سوریه حمایت می كند.
خاورم**9109**1917
۰ نفر