۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۵
کد خبر: 81708886
T T
۰ نفر
نمایندگان به برجام آری یا خیر می گویند/تاثیرات شگرف توافق هسته ای

تهران- ایرنا- عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافقنامه هسته ای پس از سیرقانونی، تایید و اجرای آن، تاثیرات شگرفی بر كشور، منطقه و جهان خواهد داشت.

عباسعلی منصوری آرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنان چند شب گذشته دكتر روحانی رییس جمهوری و تبیین توافق هسته ای و شرایط پس از آن، این مطلب را بیان كرد.
وی افزود: پس از سال جدید میلادی و سال آینده شمسی به آرامی شاهد، تاثیرات شگرفی در اقتصاد و صنعت كشور خواهیم بود، البته امروز نیز ورود هیات های كشورهای مختلف به تهران نشان دهنده شروع تاثیرات مثبت این توافق است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حداقل 6 ماه نیاز است كه شاهد تاثیرات مثبت در عرصه های مختلف كشور باشیم و پس از امضای توافقنامه وارد مرحله جدیدی خواهیم شد كه آن مرحله اقتدار برای كشورمان به ارمغان خواهد آورد.

**نمایندگان به هیچ وجه حق ورود به متن برجام را ندارند
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره روند بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نمایندگان تنها به یك سوال درباره برجام پاسخ و رای خواهند داد و سوال این است كه آیا با برجام موافق هستند كه نمایندگان پاسخ بله یا خیر می دهند.
منصوری آرانی افزود: نمایندگان صرفا نظر می دهند كه آیا با برجام موافق یا مخالف هستند، به جز این در جلسه علنی موضوع دیگری مطرح نخواهد شد و نمایندگان به هیچ وجه حق ورود به متن را ندارند، چون به طور مثال برای جابجایی یك 'واو' این متن باید 6 كشور جمع شده و درباره آن اظهار نظر كنند كه این كار شدنی نیست.
سیام**9103**1429