۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۶
کد خبر: 81709175
T T
۰ نفر
عضو هیات رییسه مجلس : درموضوع هسته ای دشمن به دنبال ایجاد چند صدایی است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه هر اقدامی قطعا دارای ایراداتی خواهد بود، گفت: هر ایرادی قابل رفع بوده و نیازمند پیشنهادات سازنده است، ولی باید از چند صدایی كه خواسته دشمن است جلوگیری كنیم .

سید شریف حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به سخنان رییس جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم افزود: در موقعیتی قرار داریم كه باید تعامل كنیم و در این شرایط باید دولت را با توجه به بار سنگینی كه بر دوش دارد، یاری كنیم .
وی با اشاره به اینكه دولت نیز معتقد به انتقاد سازنده است ، ادامه داد: نباید به گونه ای اظهار نظر كنیم كه مذاكره كنندگان را خائن تلقی كنیم؛ این گونه اظهارات مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری است كه تیم مذاكره كننده را سربازان نظام و دلسوز برشمردند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا در موضوعات مختلف سلائق مختلف نیز وجود دارد ولی باید با ارائه راهكارهای مناسب مسیرهایی را پیدا كنیم كه كمترین هزینه و بیشترین منافع را برای كشور داشته باشد.
حسینی درباره تغییر نگرش جامعه بین المللی پس از توافق با 1+5 نیز گفت: صیانت و حفاظت از خطوط قرمز همواره از اولویتهای تیم مذاكره كننده كشور است ولی باید تلاش كنیم تا توافقی كه حاصل شده به مرحله اجرا درآید .
وی با اشاره به اینكه باید از دبه های سیاسی طرف مقابل جلوگیری كنیم، تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و هیچگاه كوتاهی نكرده است ولی طرف مقابل تلاش داشته یا از میز مذاكره خارج شود ویا بحث های جدیدی را مطرح كند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه درهر مذاكره ای عزت، استقلال ، اقتدار و مصلحت نظام از اولویت های اساسی است، گفت: هر دو طرف باید بر اجرای توافق نهایی تاكید داشته باشند و در اسرع وقت، تحریم های ظالمانه برداشته و حق غنی سازی كشور به رسمیت شناخته شود.
حسینی در خصوص فضای پساتحریم نیز اظهار داشت: نباید اشتباهات گذشته را تكرار كنیم؛ چرا كه در گذشته با انتقال تكنولوژی كشور خودش سرمایه گذاری می كرد و در شرایط تحریمی، طرف مقابل تعهدی به اجرا و ادامه كار نداشت .
وی افزود: باید با سرمایه گذاران خارجی اقدامات مشترك انجام دهیم و در كنار انتقال تكنولوژی، سرمایه گذاری نیز توسط خارجی ها صورت گیرد تا طرف مقابل به راحتی نتواند در هر شرایطی از تعهدات خود خارج شود .
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت : سرمایه گذاری خارجی موجب اشتغال ، جلوگیری از خام فروشی ، رونق اقتصادی و رشد اقتصادی خواهد شد؛ بنابراین باید برای ورود منابع مالی بلوكه شده برنامه دقیقی ترسیم شود .
سیام 1053 /1449
۰ نفر