۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۴۳
کد خبر: 81710576
T T
۰ نفر
مازندران مي تواند به قطب گردشگري سلامت با رويكرد طب ايراني اسلامي تبديل شود

ساري - ايرنا - وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به وضعيت بسيار مناسب اساتيد و اعضاي هيات علمي اين استان از قابليت توريست درماني در اين منطقه خبر داد و گفت: مازندران مي تواند به قطب گردشگري سلامت با رويكرد طب ايراني اسلامي تبديل شود.

دكتر حسن قاضي زاده هاشمي روز پنجشنبه در نشستي با مسئولين دانشگاه علوم پزشكي بابل در بيمارستان آيت الله روحاني اين شهرستان ضمن ابلاغ سلام رييس جمهور و قدرداني هيات دولت از اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت اين استان ، تلاش كليه پرسنل علوم پزشكي ، پزشكان ، پيراپزشكان و پرستاران را شايسته تقدير دانست و اقدامات صورت گرفته را با ارزش خواند.
دكتر هاشمي با اشاره به وضعيت بسيار مناسب اساتيد و اعضاي هيات علمي اين استان از قابليت توريست درماني در اين منطقه خبر داد و گفت: ويژگي ممتاز طب سنتي و قدمت ديرينه آن در كشور به ويژه در اين منطقه قابليت توسعه دارد و اين امكان وجود دارد كه در مازندران در قالب يك كلينيك تخصصي و فوق تخصصي طب سنتي امكان ارايه خدمات با تاسيس يك مركز فراهم شده به گونه اي كه در آن با بهره گيري از دانش كهن طب سنتي در كشور و با بهره مندي از شكل كاملا ايراني امكان ارايه خدمات را براي گردشگران خارجي و ايراني فراهم كرد.
وي همچنين از امكان ايجاد دو يا سه مركز جامع سرطان در رشته هاي تخصصي و فوق تخصصي سخن گفت و با اشاره به بازديد صبح امروز خود از يك مركز پرتو درماني در بابلسر، ارايه خدمات بسيار گسترده به مراجعه كنندگاني از سراسر استان در اين مركز را قابل توجه خواند و گفت: اين مركز نيازمند تجهيزات بيشتر و امكانات مدرني است كه آن را به يك قطب درماني براي استان و حتي خارج از استان تبديل كند و به نظر مي رسد در بخش درمان فرصت هايي هست كه نيازمند سرمايه گذاري است.
دكتر هاشمي گفت: اميد مي رود در آينده با توجه به ظرفيتهاي بسيار خوب موجود شاهد فعاليتهاي برجسته حوزه بهداشت و درمان در استان باشيم.
دكتر هاشمي همچنين با اشاره به پيشرفتهاي خوب استان در حوزه زيرساختهاي بهداشتي از تلاش همكاران خود قدرداني و ابراز اميدواري كرد در بخش درماني هم به تدريج با حمايتهاي مسئولين استاني كمبودها برطرف شود.
وي همچنين يادآور شد: اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در دو دهه آينده مشخص مي شود.
وزير بهداشت با مروري بر استاندارد تخت در دنيا گفت: در كشور به ازاي هر 1000 نفر 1.2 تا 1.5 تخت داريم در بابل اين ميزان 1.2 است ضمن آن كه 40 درصد تخت هاي موجود در استان نيز نيازمند نوسازي است و بايد در حوزه خدمات درماني فرصت بازساي و نوسازي را فراهم كنيم .
وزير بهداشت با بيان اين كه براي بازسازي و نوسازي مراكز بهداشتي درماني محدويت هاي اعتباري نيز وجود دارد ، گفت: بايد سراغ خريد خدمت نيز رفت و از مشاركت خيرات نيز بهره مند شد .
دكتر هاشمي با تاكيد بر اين كه بايد در ارايه تسهيلات به خيرين تلاش كنيم ، افزود: بايد در قالب بيمه ها خريد خدمت كنيم و از سرمايه گذاري خيرين استقبال كنيم و ضروري است كه دولت اين سرمايه گذاري را تضمين كند.
وزير بهداشت همچنين از مسئولان محلي اين استان خواست از محل زمين هايي كه در اختيار آنها قرار دارند و در حال حاضر داراي موقعيت ممتاز تجاري امكان تغيير كاربري آن براي خلق ثروت وجود دارد با اقدام براي تغيير كاربري اعتبارات مورد نياز براي ساخت مراكز درماني را فراهم كند.
وزير بهداشت با قدرداني از همراهي استاندار، نمايندگان مجلس، فرماندار و ساير مسوولان محلي ابراز اميدواري كرد با حمايت از هر دو دانشگاه در استان شاهد اقدامات موثر و اثرات ماندگاري باشيم كه داراي خيرات و بركات فراوان در آينده است.
دكتر هاشمي انجام هزار پيوند كليه در بابل را يكي ديگر از افتخارات ارتقاي بهداشت و درمان در اين استان دانست و در بازديد از بخش NICU بيمارستان اميركلا نيز گفت: اين كه با تجهيز اين بخش به امكانات به روز هيچ نوزاد زير 500 گرم وزن فوت نكرده است از افتخارات مورد توجه اين بخش است چراكه كه اين امر در پيشرفته ترين مراكز دنيا هم بي سابقه است .
دكتر هاشمي با مرور ظرفيت هاي مناسبت اين استان در بخش هاي بهداشتي و درماني خواهان توجه بيشتر مسئولان استان به تغيير كاربري برخي زمين هاي موجود و تامين اعتبار براي ايجاد مراكز مورد نياز و تجهيز مراكز فعلي شد.
وزير بهداشت همچنين حضور بسياري از اساتيد و اعضاي هيات علمي در بخش هاي درمان سرطان، پيوند مغز و استخوان و چشم پزشكي را كه اغلب در رتبه هاي اول كشوري بوده است را از ويژگي هاي ممتاز اين استان برشمرد كه نويد بخش آينده اي پر اميد در حوزه سلامت شمال كشور است.
در اين نشست استاندار مازندران نيز از حضور وزير بهداشت در مازندران تقدير نمود و گفت : دو دانشگاه علوم پزشكي مازندران و بابل از ظرفيت هاي بسيار خوبي برخوردارند و الحمدلله با همدلي و همزباني و تعامل سازنده خدمات ارزشمندي را در حوزه بهداشت و درمان ارائه نموده اند.
وي با اشاره به حضور بيش از 20 ميليون گردشگر در طي سال د ر استان خواستار توجه جدي به ارتقا تجهيزات بيمارستانها و مراكز درماني شد.ك/1
6097