۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81712130
T T
۰ نفر
عمل انقلابي و جهادي از ويژگي‌هاي بارز سپاه است

تهران - ايرنا - رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور، عمل انقلابي و جهادي را از ويژگي‌هاي بارز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عنوان كرد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي كل سپاه، سردار سرتيپ پاسدار غلامرضا جلالي در آيين افتتاح فاز 4 و 5 اورژانس شيميايي(ان بي سي) بيمارستان بقيه الله(عج) افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اين شاخصه مهم را از دوران دفاع مقدس به همراه داشته و دارد.
وي تشكيل پدافند سايبري، پرتويي، زيستي و شيميايي را تقسيمات سازمان پدافند غيرعامل عنوان و تصريح كرد: قرارگاه پدافند شيميايي مسووليت مديريت كنترل و پاسخگويي به پيامدهاي حوادث شيميايي را برعهده دارد.
سردار جلالي با تاكيد بر اينكه در حوزه پدافند شيميايي تلاش كرديم نگاه جامعي را به موضوع داشته باشيم، گفت:حوادث و حمله نظامي جزو ماموريت‌هايي است كه در اين حوزه بايد دنبال شود. تشخيص و هشدار، آموزش عمومي و تخصصي، برگزاري رزمايش‌هاي تخصصي، امداد و نجات، تحقيق و توسعه از محورهاي كار در حوزه پدافند شيميايي است.
وي از تنظيم سند راهبردي پدافند شيميايي كشور خبر داد و تصريح كرد: با تقسيم بندهاي صورت گرفته پس از بررسي، ارزيابي و شناخت ظرفيت‌هاي موجود، دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج) به عنوان قطب درمان مصدومان شيميايي انتخاب شد.
رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور، راه‌اندازي آموزش‌هاي تخصصي، بهره‌گيري از تجهيزات و آزمايشگاه‌هاي تشخيص تخصصي، توليد كتاب و دستورالعمل را از نكات مورد توجه در حوزه پدافند شيميايي برشمرد و افزود: در حوزه پدافند غيرعامل پنج دانشگاه كشور به عنوان دانشگاه معين شناخته مي‌شوند كه در صورت اعلام آمادگي از سوي دانشگاه بقيه الله(عج) نيز آمادگي داريم تفاهمنامه و برنامه اجرايي با اين دانشگاه به عنوان ششمين دانشگاه معين پدافند غيرعامل كشور به امضا برسانيم.
فرمانده دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج) نيز در اين مراسم با اعلام گزارشي از اقدامات تحولي دانشگاه گفت: در مراكز درماني دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله (عج) در ابعاد درماني طي 10 سال گذشته تعداد عمل‌هاي جراحي از 20 هزار به بيش از 40 هزار عمل جراحي رسيده است.
سردار سرتيپ دوم پاسدار دكتر جعفر اصلاني افزود: تعداد بستري ساليانه در مراكز درماني دانشگاه نيز از 30 هزار به بيش از 50 هزار رسيده و ويزيت‌هاي درمانگاهي مراكز درماني دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج) از 250 هزار به بيش از يك ميليون ويزيت رسيده است.
وي تصريح كرد: تعداد مقاله هاي دانشگاه در 10 سال گذشته از 50 مقاله به بيش از 600 مقاله رسيده و نتيجه آن هم اين است كه اين دانشگاه به مدت هشت سال رتبه نخست جشنواره رازي را كسب كرده است.
سردار اصلاني با تاكيد بر اينكه با عمل انقلابي و جهادي مي‌توان به مرجعيت علمي در دنيا دست يافت گفت: انگيزه الهي، نيت خالص، كمال طلبي و انجام كار با هدف جلب رضاي پروردگار اعمال مادي را ارزشمند مي‌كند.
معاون بهداشت و درمان ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در اين مراسم افزود: شأن تشكيل و راه‌اندازي بيمارستان بقيه الله(عج) در دوران دفاع مقدس بر اساس احساس نياز براي پذيرش مصدومان شيميايي بود.
سردار دكتر حسن عراقي زاده گفت: رسالت بيمارستان بقيه الله(عج) در تمامي اسناد بالا دستي نيروهاي مسلح و سپاه پشتيباني از طب رزم در تمامي حوزه ها بود كه امروز نيز اين مسووليت و رسالت همچنان در مجموعه دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله (عج) به عنوان قطب تروماي كشور دنبال مي‌‌شود.
اجتمام(1) ** 7029 ** 1071
۰ نفر