۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳
کد خبر: 81712426
T T
۰ نفر
علمای هرات افغانستان جنگ عربستان علیه یمن را محكوم كردند

كابل - ایرنا - علمای اهل تشیع و تسنن استان هرات افغانستان، روز شنبه در قالب همایشی جنگ عربستان علیه مردم یمن را محكوم كردند.

به گزارش ایرنا،خبرگزاری «جمهور» افغانستان در این باره نوشت: علمای شركت كننده در این همایش، جنگ یمن را مثلث شوم آمریكا، عربستان و اسراییل بر ضد مردم یمن دانستند و ضمن محكوم كردن آن، از شهیدان مظلوم جنگ یمن، تجلیل به عمل آوردند.
مسوول مركز اجتماعی فرهنگی «تبیان» در این همایش، انگیزه حمله به مردم یمن را وحشت از شكل گیری جریان مقاومت دیگری مانند حزب الله لبنان در صنعا دانستند.
حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد هاشمی» تاكید كرد كه كشورهای اسلامی باید بدانند كه این جنگ ها روزی دامنگیر آنان نیز خواهد شد.
مولوی «غلام محمد مصوون» یكی از علمای سرشناس اهل سنت در هرات افغانستان نیز مهمترین دلیل عقب ماندگی و ضعف كنونی مسلمانان را نبود وحدت و اتفاق امت اسلامی عنوان كرد.
وی، عامل این نفاق را استكبار جهانی دانست و از كشورهای اسلامی خواست تا با وحدت و یكپارچگی، مانع بروز تفرقه در میان مسلمانان جهان شوند.
این همایش یك روزه به بحث و بررسی درباره اثرات جنگ یمن بر منطقه و كشورهای اسلامی پرداخت و برخی از سخنرانان، ضربه به آرمان های مسلمانان را از اهداف عمده راه اندازی جنگ در یمن دانستند.
عربستان با حمایت آمریكا و مشاركت كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس به جز عمان، بامداد پنج‌شنبه 6 فروردین هنگامی كه مردم و انقلابیون یمن شهر عدن محل استقرار منصور هادی رییس جمهوری فراری این كشور را تصرف كردند، به آسمان یمن تجاوز كرد و مناطق مسكونی و پایگاه های انقلابیون را در استان های صنعا و عدن، بمباران كرد.
همزمان با آغاز عملیات ائتلاف بر ضد یمن، رییس جمهوری فراری این كشور وارد ریاض شد و عربستان اعلام كرد كه منصور هادی از ائتلاف جنگ در یمن خواسته است تا كشورش هدف بمباران قرار گیرد.
براساس گزارش ها، عربستان سعودی با حملات سنگین و مرگبار خود تاكنون جان هزاران تن از مردم غیرنظامی یمن را گرفته و یا با خطر روبه رو كرده است.
آساق*291**1010