۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵
کد خبر: 81715798
T T
۰ نفر
تدابیر ویژه امنیتی چین برای مراسم رژه سالگرد جنگ جهانی دوم

پكن - ایرنا - دولت چین به منظور برگزاری بهتر و امن‌تر مراسم رژه هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم كه قرار است اوایل ماه آینده برگزار شود، تدابیر ویژه‌ای را از هم اكنون در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، قرار است رژه بزرگ نظامی این كشور به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم و تسلیم ژاپن در این جنگ، روز سوم سپتامبر (12 شهریور ماه) در پكن و در میدان بزرگ «تیان آنمن» این شهر برگزار شود.
تصمیم به انجام این مراسم پیش تر از سوی مقامات نظامی چین اتخاذ شده، به گونه ای كه رژه نیروهای مسلح این كشور در روزی غیر از روز ملی خود و در سالروز شكست ژاپن در جنگ جهانی دوم برگزار شود.
به همین منظور دولت چین اوایل اردیبهشت ماه سالجاری در اقدامی بی سابقه، این روز را كه برای مردم این كشور یادآور محاصره چین توسط ارتش امپراطوری ژاپن در دوران جنگ جهانی دوم است، تعطیل رسمی اعلام كرد.
سومین روز از ماه سپتامبر، سالگرد شكست ژاپن در جنگ جهانی دوم است كه در چین از آن به عنوان روز شكست «فاشیسم» نام برده شده و گرامی داشته می شود.
بر اساس گزارش های منتشر شده، چین برای هر چه باشكوهتر برگزار شدن رژه نیروهای مسلح خود سران كشورهای بزرگ درگیر در این جنگ و نیز مقامات سایر كشورهای منطقه را برای شركت در این مراسم دعوت كرده است.
به همین مناسبت نهادها و سازمانهای مختلف چین اعلام كردند كه برای این مراسم تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته اند تا برگزاری آن در شرایط بهتر و امن‌تری برگزار شود.
یكی از این سازمانها، اداره دولتی پست چین است كه اعلام كرد، از امروز و تا پایان برگزاری مراسم یاد شده، نظارت و بازرسی بیشتر از تمامی بسته های پستی را در دستور كار قرار داده است.
«ما جون شنگ» رئیس اداره پست چین گفت: هر بسته پستی باید با یك اسم حقیقی ارسال شود و از كانال های نظارتی و امنیتی عبور كند.
وی از همه دستگاه های دولتی نیز خواست تا بازرسی از بسته های پستی ارسالی توسط شركت های مختلف را افزایش داده تا نسبت به امنیت آن، اطمینان حاصل شود.
خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد كه تدابیر ویژه امنیتی تنها محدود به شهر پكن نیست و از استان های همجوار آن نیز خواسته شده تا اقدامات لازم را صورت دهند.
بنا بر این گزارش، مقامات پكن همچنین از تمهیدات دیگری از جمله محدودیت تردد خودروها در سطح شهر، كاهش تولیدات صنعتی برای كاهش آلودگی هوا خبر داده و اعلام كرده اند كه فرودگاههای اصلی شهر پكن نیز در طول مدت برگزاری رژه نیروهای مسلح، پذیرای هیچ پروازی نیستند.
اداره كنترل پروازهای سازمان هواپیمایی چین در بیانیه ای آورده است كه فرودگاه بین المللی شهر پكن و فرودگاه كوچكتر این شهر موسوم به «نن یوان» از ساعت 9:30 صبح تا 12:30 ظهر روز سوم سپتامبر (12 شهریور) بسته خواهد بود.
براساس این بیانیه از هم اكنون بسیاری از خطوط هوایی داخلی و خارجی برنامه پروازی خود را برای این زمان تغییر داده اند.
قرار است در مراسم رژه نیروهای مسلح، توانمندی‌های نظامی چین از جمله جدیدترین تجهیزات و ادوات نظامی ساخت این كشور به نمایش درآید.
آساق*1597