۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81715855
T T
۰ نفر
اجرای طرح مشاوره ژنتیك قبل از ازدواج

تهران -ایرنا - معاون وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی گفت : مشاوره ژنتیك قبل از ازدواج در پیشگیری از معلولیت به عنوان اثر بخش ترین حمایت اجتماعی محسوب می شود .

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخانه مزبور ، احمد میدری اظهار داشت : معلولان در همه كشورها از جمله ایران به منزله فقیرترین فقرا به حساب می آیند بدین معنی كه در بین گروه های فقیر، شدت فقر دسته ای كه فقرای معلولند، بیشتر است.
وی ادامه داد، چنانچه خانواده ای دارای معلول باشد احتمال فقیرشدنش افزایش پیدا می كند و به همین دلیل در حوزه حمایت های اجتماعی گفته می شود كه دولت ها و خیرین حوزه حمایت های اجتماعی باید تلاش خود را صرف جلوگیری از معلولیت انجام دهند .
این مقام وزارت تعاون خاطر نشان كرد : طی سالهای گذشته برای جلوگیری از معلولیت های ژنتیك و به ویژه در سال 93 اقدامات خوبی در كشور انجام شد .
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی افزود: سال گذشته در چهار شهرستان طرح مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ژنتیك قبل از ازدواج اجرایی شد و امیدواریم در نیمه دوم امسال نیز در تمامی استانها این طرح پیاده شود تا در هر شهرستان مشاوره ژنتیك به شكل بخشی از فرآیند ثبت ازدواج به مورد اجرا درآید.
میدری تصریح كرد : شهرستانهایی كه دارای مراكز مشاوره ژنتیك و فرهنگ مراجعه به این مراكز وجود دارد، این طرح اجرایی شده و پیشگیری های خوبی از تولد كودكان معلول صورت گرفته است .
وی خاطر نشان ساخت : با آزمایشات ژنتیك در كشور از تولد 511 نفر كودك معلول جلوگیری به عمل آورد .
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت : درخواست ما در حوزه رفاه و اجتماعی این است كه تمام خیرینی كه دوست دارند یاور گروه های كم درآمد جامعه باشند منابع خود را در اختیار مشاوره ها و آزمایش های ژنتیك و یا مددكاران اجتماعی قرار دهند كه مردم را به سمت مشاوره های ژنتیك و سقط درمانی هدایت می كنند .
وی افزود : دولت یازدهم در سال 93 اقدام مهمی را در چهار شهر كشور انجام داد و انتظار می رود در سال جاری در تمام استان های كشور این كار صورت گیرد ، اما به دلیل محدودیت های منابع مالی دولتی كمك خیرین در این حوزه می تواند در كاهش معلولیت های مادرزادی نقشی مهمی ایفا كند .
اقتصام (1) ** 1559**1436
۰ نفر