۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۷
کد خبر: 81719013
T T
۰ نفر

دهمين حضور نوجوانان ايران در واليبال قهرماني جهان

۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۷
کد خبر: 81719013
دهمين حضور نوجوانان ايران در واليبال قهرماني جهان

تهران - ايرنا - تيم واليبال نوجوانان ايران در چهاردهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني زير 19 سال جهان براي دهمين بار به مصاف حريفان جهاني مي رود و فردا (شنبه) در نخستين مسابقه خود با لهستان روبرو خواهد شد.

به گزارش ايرنا، چهاردهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان از امروز (جمعه) به ميزباني آرژانتين آغاز شد و به مدت 10 روز پيگيري خواهد شد.
تيم واليبال نوجوانان ايران به عنوان قهرمان قاره كهن آسيا در اين رقابت ها شركت دارد و از آسيا سه تيم ديگر شامل چين تايپه، ژاپن و چين حضور دارند.
نخستين دوره اين رقابت ها در سال 1989 در امارات متحده عربي برگزار شد و تيم ملي واليبال نوجوانان ايران موفق به كسب عنوان چهارم اين رقابت ها شد. واليبال نوجوانان ايران تا كنون در 9 دوره مسابقات قهرماني جهان شركت كرده است كه چهار بار بر روي سكو رفته است و قهرماني سال 2007 از جمله آنان است.
دو نايب قهرماني در سال هاي 2001 و 2009 و كسب مدال برنز اين رقابت ها در سال 2003 از ديگر افتخارات واليبال نوجوانان ايران در اين رقابت ها است.
عنوان چهارمي در سال هاي 1989 و 2013، رتبه پنجمي در سال 2005، جايگاه نهم و دهم در سال هاي 1997 و 2011 از ديگر نتايج كسب شده از سوي تيم ملي واليبال نوجوانان در رقابت هاي جهاني است.

** برزيل پرافتخارترين تيم
واليبال برزيل در مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان زير 19 سال جهان نيز پرافتخارترين كشور است. نوجوانان اين كشور با 6 مدال طلا و يك نايب قهرماني در صدر افتخارآفرينان اين مسابقات قرار دارند.
رتبه دوم در اختيار روسيه است كه واليباليست هاي نوجوان اين كشور سه بار بر روي سكوي قهرماني رفتند و دو مدال نقره و يك مقام سومي كسب كردند.
صربستان با دو قهرماني در رتبه سوم افتخارآفرينان واليبال نوجوانان زير 19 سال جهان قرار دارد و ايران با چهار مدال شامل يك طلا، دو نقره و يك برنز در جايگاه چهارم اين داده آماري است.
تيم واليبال نوجوانان ايتاليا نيز با سه مدال طلا، نقره و برنز در رتبه پنجم است.
صربستان موفق به كسب مجوز حضور در اين رقابت ها نشده است و رقابت خاصي بين ايران و ايتاليا براي كسب جايگاه اين تيم در جدول افتخارآفرينان اين رقابت ها است كه تنها با كسب مدال طلا ميسر خواهد بود.

** جام چهاردهم در يك نگاه
مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان سال 2015 به ميزباني دو شهر آرژانتين و با حضور 20 تيم برتر جهان برگزار مي شود .
شهرهاي رزيستنس و كرينتس ميزبان مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان پسر جهان در آرژانتين هستند كه اين شهر ها در شمال اين كشور و نزديك مرز آرژانتين و اكوادور قرار دارد. فاصله دو شهر ميزبان با يكديگر با ماشين 24 دقيقه است و فاصله آنان با پايتخت آرژانتين با هواپيما يك ساعت و 15 دقيقه است.
تيم واليبال نوجوانان ايران در گروه C دور مقدماتي با تيم هاي لهستان، چين تايپه، شيلي و بلغارستان رقابت خواهد كرد. ملي پوشان ايران پس از استراحت در روز نخست مسابقات (23 مردادماه)، از روز دوم ديدارهاي خود را آغاز مي كنند.
شاگردان محمد وكيلي سرمربي تيم واليبال نوجوانان در روزهاي شنبه تا سه شنبه (24 تا 27 مردادماه) به ترتيب به مصاف تيم هاي لهستان، شيلي، چين تايپه و بلغارستان مي روند.
گروه بندي 20 تيم شركت كننده در مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان زير 19 سال جهان به قرار زير است:
گروه A: آرژانتين، آمريكا، فرانسه، بلژيك و تركيه
گروه B: چين، كوبا، مكزيك، مصر و ايتاليا
گروه C: ايران، لهستان، چين تايپه، شيلي و بلغارستان
گروه D: روسيه، برزيل، ژاپن، پورتوريكو و آلمان
ورزشي(2)**1379
۰ نفر