۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81719970
T T
۰ نفر
تبيين اقدامات و دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در آبادان از زبان فرماندار

آبادان-ايرنا-معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه آبادان، دستاوردها و اقدامات دولت تدبير و اميد را در اين شهرستان طي يكسال گذشته تشريح كرد.

به گزارش ايرنا، عزيزالله شهبازي شنبه در آيين تجليل از خبرنگاران رسانه هاي محلي در حوزه سياسي، با برشمردن بخشي از اقدامات دولت تدبير واميد در شهرستان آبادان، گفت:به منظور توسعه و رونق بازار كسب و كار شهرستان، بازارچه مرزي اروندكنار در هفته دولت افتتاح مي شود.
وي همچنين با بيان افزايش سطح زير كشت در مزارع هاي پرورش ميگوي شهرستان در چوئبده از 110 به 800 هكتار طي سال جاري، افزود:سال زراعي گذشته بيش از يك هزار و 360 تن ميگو از اين مزارع برداشت شد كه پيش بيني مي شود اين رقم در سالجاري افزايش چشمگيري داشته باشد.
شهبازي اضافه كرد: 74 واحد توليدي در شهرك صنعتي اين شهرستان در وضعيت نيمه تعطيل يا تعطيل قرار داشت كه با حمايت هاي ويژه دولت و اقدامات انجام شده، 11 واحد به چرخه توليد بازگشت.
شهبازي افزود:به عنوان مثال، دو شركت بزرگ پتروآذر كاسپين و فسفات كارون با توان جذب 900 كارگر، آماده راه اندازي است.
معاون استاندار خوزستان همچنين با تجليل از همراهي و همكاري بين بخشي مسئولان در راستاي برگزاري موفق مسابقات ورزشي در سطوح ملي و بين المللي در شهرستان، گفت:برگزاري مسابقات بين المللي كشتي و بوكس از اقدامات صورت گرفته در بخش ورزشي شهرستان است كه ظرفيت اين شهرستان در ميزباني مسابقات بين المللي به جهانيان نشان داده شد.
فرماندار ويژه آبادان، برگزاري مسابقات بين المللي قران كريم در اين شهرستان را از ديگر اقدامات انجام شده طي يكسال گذشته براي معرفي توانمندي هاي شهرستان به هموطنان و فرهنگ دوستان ديگر كشور ها بيان كرد.
وي ارتقاء كمي و كيفي آب شهرستان آبادان با بهره برداري از طرح انتقال آب غدير به شهرستان را يادآور شد و گفت:با افزايش ظرفيت آب تحويلي از اين طرح، ميزان برداشت آب از بهمنشير كاهش يافت، ضمن اينكه يك دستگاه تصفيه آب نيز در بخش مركزي آبادان در حال نصب است.
معاون استانداز خوزستان و فرماندار ويژه آبادان همچنين در بخش ديگري از سخنانش با تجليل از همراهي رسانه ها با مسئولان در بيان مشكلات مردم و عملكرد مسئولان، گفت:رسانه ها به عنوان ركن چهارم دمكراسي، مراقب تيزبين عملكرد صاحبان قدرت هستند.
وي از شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در مزار شريف افغانستان به عنوان نمونه بازر خبرنگار حرفه اي ياد كرد و اظهار داشت:تجليل از صاحبان قلم ،گفتار و اهل انديشه مختص يك روز نيست و هر روز كه آنها براي آگاهي بخشي به جامعه تلاش كنند، روز آنهاست.
شهبازي گفت:خبرنگاران متعهد همواره در راه رسالت خود از موانع جغرافيايي پا را فراتر گذاشته تا انديشيدن را از نسلي به نسلي ديگر انتقال دهند.
معاون استاندار خوزستان همچنين با تجليل از صراحت گفتار و قلم خبرنگاران، از خبرنگاري به عنوان مشاغل سخت ياد كرد و افزود:اعتبار خبرنگار به دقت، سرعت و صحت در انتشار خبر است و كوچك ترين اشتباه ممكن است، هزينه هاي سنگيني راي جامعه در بر داشته باشد.
شهبازي گفت:خبرنگار بايد كنجكاو، پرسشگر، تحليلگر، صادق، داراي روابط عمومي بالا و استقلال فكري باشد.
وي با تجليل از رويكرد نقادانه خبرنگاران شهرستان آبادان، گفت:رسانه وظيفه دارد، مسئولان و منتخبان مردم را نقد كند تا مسئولان نيز راه درست را انتخاب كرده و دچار خطا و اشتباه نشوند.
شهبازي با اشاره به برخي از محدويت هاي حرفه ي خبرنگاري افزود:نبايد با قلم و رسانه، اختلافات قوميتي، نژادي و منافع ملي را به خطر انداخت.
معاون استاندار خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در اسفندماه سالجاري، افزود:رسانه ها با افزايش دانايي، مردم را در انتخاب اصلح كمك مي كنند.
خبرنگاران حاضر در اين نشست نيز با بيان ديدگاه هاي رسانه خود، تشكيل انجام صنفي خبرنگاران و همراهي بيشتر اداره ارشاد شهرستان در ساماندهي و اطلاع رساني امور مربوط به خبرنگاران را خواستار شدند.
7104/6125/3015