۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱
کد خبر: 81723916
T T
۰ نفر
لزوم استفاده از زبان هنر و ادبيات بومي كردستان براي معرفي شهدا‎

سنندج - ايرنا - رييس حوزه هنري كردستان بر استفاده از زبان هنر و ادبيات بومي استان براي معرفي شهدا تاكيد كرد و گفت: ظرفيت حوزه فرهنگ و هنر در اين استان فرهنگي بسيار بالا است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني راهيان نور، محمد امين مرادي روز سه شنبه با حضور در مركز جهاد رسانه‌اي شهيد رهبر قرارگاه مشترك راهيان نور شمالغرب كشور در سنندج با اشاره به سياست هاي اين نهاد در حوزه دفاع مقدس و بيداري اسلامي اذعان كرد: حوزه هنري قرارگاه فرهنگي و ادبي انقلاب است و خوشحاليم بتوانيم در اين راه كاري انجام دهيم.
وي با بيان اينكه كار تخصصي در راستاي ارزش هاي والاي انقلاب از اولويت هاي حوزه هنري است، افزود: در سالروز ورود آزادگان به ميهن از كتاب محبت پنهان اثر محمد تقي كريمي از بيجار رونمايي خواهيم داشت و در همين راستا سال گذشته 2 شب شعر و خاطره گويي برگزار كرديم.
رئيس حوزه هنري كردستان اظهار داشت: اولويت اصلي حوزه هنري دفاع مقدس و ادبيات پايداري است و در همين راستا مشغول جمع آوري خاطرات بزرگان دوران دفاع مقدس در كردستان هستيم.
مرادي امنيت امروز در كردستان را مديون شهداي مهاجر و انصار دانست و گفت: جوانان كردستان بايد حقيقت والاي دفاع مقدس را درك كنند.
وي با اشاره به اينكه جاي جاي كردستان يادمان شهدا و يادگار دوران دفاع مقدس است، تصريح كرد: اولويت اول ما بايد ترويج و معرفي يادمان هاي شهداي كردستان باشد و براي زنده نگه داشتن ياد شهدا از فرهنگ و هنر غني كردستان استفاده شود.
رئيس حوزه هنري كردستان سفر رهبري به كردستان را نقطه عطف تاريخ اين استان نام برد و گفت: امسال بايد بسترهاي تحقق شعار سال را به معناي واقعي كلمه فراهم كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه هاي ضد ايراني غرب گفت: سياست شبكه هاي غربي تغيير سبك زندگي مردم ايران و از هم پاشيدن كانون خانواده است غربي ها مي خواهند حتي راهيان نور را از ما بگيرند.
مرادي با بيان اينكه كنگره پيشمرگان مسلمان كرد اقدامي بي نظير و تاثيرگذار بود، افزود: در كردستان شرايط فعاليت سخت تر و خاص تر از نقاط ديگر كشور است.
رئيس حوزه هنري كردستان در پايان با بيان اينكه در صورت انفعال در فعاليت هاي فرهنگي، فرهنگ ايثار و شهادت را از ما مي گيرند، گفت: جامعه امروز ما نيازمند همدلي و همپوشاني ارگان هاي مختلف است و از همين اكنون بايد در راه جذب نخبگان براي برگزاري راهيان نور سال آينده به صورت مدون تر گام برداريم.ك/3
3033/1904