۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81724645
T T
۰ نفر
شهردار اصفهان: رسانه هاي جهان اسلام چهره مهربان مسلمانان را نشان دهند

اصفهان - ايرنا - شهردار اصفهان در پيامي بمناسبت سفر ميهمانان اتحاديه راديو تلويزيون هاي اسلامي به اين شهر گفت: رسانه هاي جهان اسلام با همكاري هم، چهره مهربان اسلام و مسلمانان و شهرهاي اسلامي را به جهانيان نشان دهند.

به گزارش ايرنا در بخشي از پيام مهدي جمالي نژاد كه روز سه شنبه منتشر شد ,و نسخه اي از ان در اختيار ايرنا قرار گرفت ، آمده است: اصفهان اين ابر شهر تاريخي كه امروز از قطبهاي مهم فرهنگي، توريستي، صنعتي و تجاري ايران و جهان به شمار مي آيد.و هويت و حيات اين شهر ريشه در ژرفاي تاريخ دارد و همواره سيماي فرهنگي و هنري آن مورد تمجيد و توصيف سياحان ، فرزانگان و ميهمانان خارجي قرار گرفته است.
در ادامه اين پيام ضمن خير مقدم به اعضاي عمومي اتحاديه راديو و تلويزيونهاي اسلامي اضافه شده است : اينك شهر گنبد هاي فيروزه اي ميزبان خردورزان و مديران و سياست گذاران اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي است. آناني كه آمده اند تا به پشتوانه تدبير و ژرف انديشي راه برون رفت از بحران ها و تنگناها را بيابند و افق هاي روشن و اميد بخشي را به روي آينده جهان بگشايند.
شهردار اصفهان افزود: رسانه هاي اسلامي طي يك دهه اخير، موفقيت هاي بزرگي را در زمينه اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي در عرصه بين الملل در كارنامه خود رقم زده اند و با گسترش شبكه هاي فرا ملي فصل نويني در گسترش و عمق بخشي روابط و مناسبات رسانه اي آغاز نمودند اما قطعا در اين مسير راه زيادي باقي مانده است.
وي با اشاره به بيانات انديشمندانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مقام معظم رهبري در ديدار با ميهمانان اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي و تاكيد ايشان بر اهميت اين اتحاديه براي مقابله با امپراطوري خطرناك و مافياي پيچيده رسانه هاي آمريكايي - صهيونيستي، افزود:همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اين حركت بايد كاملاً تقويت شود و گسترش يابد.
شهردار اصفهان ادامه داد: خبرنگاران، برنامه سازان و دست اندركاران تلويزيون كشورهاي اسلامي با فعال سازي بيشتر نمايندگي هاي خود در كشورهاي عضو ضمن آنكه آينه تمام نماي وقايع و اتفاقات جهان اسلام مي شوند مي توانند با تغيير ذائقه گردشگران موجب پايداري چهره جهاني و سراسر مهرباني و آرامش كشورهاي اسلامي گردند.
جمالي نژاد گفت: بر پايه چنين نگرشي شهرداري اصفهان در راستاي برنامه هاي راهبردي خود، تسهيل و تسريع ارتباطات رسانه اي بين كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهايي با پيشينه تاريخي را مد نظر و وجهه همت قرار داده و اميد آن دارد با توسعه مبتني بر پژوهش و شناخت علمي و عملي از ويژگي هاي فرهنگي، اجتماعي و تاريخي يكديگر چهره واقعي شهرهاي اسلامي به جهانيان شناسانده شود.
وي با بيان ويژگيهاي معماري و هنري اصفهان افزود: از فرصت ميزباني از فرهيختگان اتحاديه راديو تلويزيون هاي اسلامي نهايت بهره را برده و دعوت مي كنم در نگاهي عميق و حرفه اي و دقيق، اصفهان را به عنوان الگوي مناسب گردشگري اسلامي معرفي نموده تا زمينه گسترش تعاملات در اين عرصه نمود و عينيت يافته و گام هاي عملياتي براي حركت در مسير توسعه روابط كشورهاي اسلامي برداشته شود.
35 نفر از مديران رسانه هاي جهان كه در هشتمين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي شركت كرده اند از شهر اصفهان ديدن خواهند كرد.
هشتمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي با شعار' پيامبر رحمت ، رسالت رسانه هاي مقاومت' از بيستو پنجم تا بيست و هفتم مرداد سال جاري در مركز همايش بين المللي صدا و سيماي تهران برگزار شد.
در هشتمين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي 220 شبكه تلويزيوني و راديويي از 35 كشور جهان از جمله عراق، كويت، عربستان، بحرين، لبنان، فلسطين، تركيه ، تاجيكستان، آرژانتين، تونس، ليبي، مصر، انگليس، آمريكا ، نيجريه، سنگال، مالزي و نمايندگان ايران حضور دارند.
ميهمانان اين اجلاس در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 مرداد ماه 1394 در اصفهان حضور مي يابند تا روزهاي پاياني سفر خود در ايران را در اين شهر تاريخي و فرهنگي سپري كنند.
ت / 6020/ 6508 / 1339
۰ نفر