۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸
کد خبر: 81725269
T T
۰ نفر
آیین نامه تطبیق شرایط دانش آموزان پایه نهم نظام جدید تصویب شد

تهران - ایرنا - دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تدوین آیین نامه تطبیق شرایط دانش آموزان نظام جدید آموزشی در پایه نهم به تصویب شورا رسید.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا ،‌ پایه نهم از مهرماه امسال به دوره متوسطه اول اضافه می شود.
مهدی نوید ادهم با اشاره به نشست اخیر اعضای این شورا كه با حضور وزیرآموزش و پرورش برگزار شد،‌ گفت: در این جلسه بر ضرورت توجه جدی به آموزش زبان های خارجی و نظارت بر فعالیت های ثبت نام در مدارس، به این وزارتخانه تذكر لازم ارایه شد.

**حضور مجدد دانش آموز در امتحان نهایی
دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینكه امكان شركت مجدد دانش آموزان در امتحانات نهایی برای ارتقاء و ترمیم معدل فراهم شد ، ‌افزود: همچنین در این جلسه آیین نامه تطبیق شرایط دانش آموزان نظام جدید آموزشی در پایه نهم ، به تصویب اعضا رسید.
نوید ادهم افزود: برای آن دسته از دانش آموزانی كه در سال جاری در پایه نهم تحصیل كرده و نمره قبولی نیاورده اند یا ترك تحصیل كرده و یا كسانی كه سال های قبل پایه نهم را گذرانده اند ، با توجه به اینكه در سال آینده تحصیلی دیگر پایه دهم و یا همان سال اول متوسطه دوم را نداریم ، در نتیجه این دسته دانش آموزان در پایه متناظر به همان پایه قبلی در نظام جدید ادامه تحصیل خواهند داد.
دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح كرد: اگر شرایط سنی دانش آموزی اقتضا كند می تواند در پایه نهم جدید ادامه تحصیل دهد و اگر شرایط را نداشت می تواند در سیستم آموزش بزرگسالان یا آموزش از راه دور با رعایت ضوابط و مقررات به تحصیل خود ادامه دهد.

** امكان شركت در آزمون سراسری
وی با اشاره به مصوبه دیگرشورای عالی آموزش و پرورش افزود: طبق قانون سازمان سنجش درخصوص تحصیل دانشجو كه مبنا سوابق تحصیلی دانش آموزان است ،‌ این شورا موافقت كرد كه دانش آموزان بتوانند برای ارتقاء و ترمیم نمره خود یك بار و به صورت داوطلب آزاد امتحان مجدد دهند.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش ، نوید ادهم خاطرنشان كرد: این بدان معنا است كه اگر یك دانش آموز در امتحان نهایی نمره كمی گرفت و با توجه به اینكه این نمره مبنای كنكور است ، لذا دانش آموز اجازه دارد یك باردیگر امتحان دهد و اگر نمره بالاتری كسب كرد به سازمان سنجش نمره بالاترآن اعلام شود.
وی گفت: این مصوبات پس از تایید رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی آموزش و پرورش ، برای اجرا به وزارتخانه ابلاغ می شود.
فرآهنگ**1417**1569
۰ نفر