۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴
کد خبر: 81725429
T T
۰ نفر
اعلام آمادگي 60 درصد پزشكان براي ماندگاري در مناطق دورافتاده

تهران - ايرنا - معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اعلام آمادگي 60 درصد از پزشكان كشور براي ماندگاري در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش ايرنا از وزارت بهداشت، محمد آقاجاني افزود: اكنون 1400 متخصص در شهرهاي كمتر توسعه در حال خدمت هستند و با گذشت يكسال از اجراي طرح تحول سلامت، 60 درصد پزشكان مستقر در مناطق محروم از ادامه اجراي طرح تحول نظام سلامت در مناطق محروم استقبال و 59 درصد آمادگي خود را براي ماندگاري در اين مناطق اعلام كردند.
وي ادامه داد: كمبود پزشك در مناطق محروم از عوامل نارضايتي مردم بوده، به همين دليل تلاش شد با متناسب سازي حقوق پزشكان عمومي، اين نقيصه جبران شود و براي ترغيب پزشكان به فعاليت و ماندگاري در مناطق محروم، پرداخت‌هاي تشويقي داده شد.
آقاجاني با اشاره به برنامه ماندگاري پزشكان در مناطق محروم گفت: افزايش دسترسي مردم به خدمات درماني بويژه در سطح دوم(تخصصي) و سوم(فوق تخصصي) و كاهش پرداخت از جيب با اجراي اين برنامه دنبال شده است.
وي در مورد گام سوم طرح تحول سلامت و بازنگري تعرفه‌هاي درماني افزود: اين اقدام علاوه بر ساماندهي مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصي و فوق تخصصي مناطق كمتر توسعه يافته باعث شد تا نظام سطح بندي به خوبي اجرا شود بطوريكه اكنون پرداخت‌هاي غير معمول در اين مناطق به حداقل رسيده است.
معاون درمان وزير بهداشت گفت: تا كنون سه ميليون و 700 هزار روستايي، ساكن حاشيه شهرها و مناطق كمتر برخوردار شهري از خدمات كاهش پرداخت هزينه هاي بستري، بهره مند شده‌اند.
وي ادامه داد: با اجراي اين برنامه 291 بيمارستان در 331 شهر محروم و كم برخوردار كشور از خدمات 5450 پزشك عمومي، متخصص و فوق تخصص برخوردار شدند.
آقاجاني افزود: متناسب سازي حقوق پزشكان عمومي، پرداخت‌هاي تشويقي براي پزشكان در مناطق محروم و اجراي نظام سطح‌بندي با بازنگري تعرفه‌هاي درماني، باعث به حداقل رسيدن پرداخت‌هاي غير معمول در مناطق محروم شده است.
اجتمام(1) ** 3063 ** 1071