۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۹
کد خبر: 81726130
T T
۰ نفر
والیبال نوجوانان ایران در جمع هشت تیم برتر جهان/ آلمان چهارمین قربانی

تهران - ایرنا - تیم والیبال نوجوانان ایران در پنجمین مسابقه خود در قهرمانی جهان موفق به شكست آلمان شد تا به عنوان نخستین تیم به مرحله یك چهارم نهایی صعود كند.

به گزارش ایرنا، ششمین روز مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان امروز (چهارشنبه) با 10دیدار در كشور آرژانتین پیگیری می شود و نوجوانان والیبالیست ایران در پنجمین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف آلمان رفتند.
شاگردان محمد وكیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 14، 25 بر 18 و 25 بر 22 آلمان را از پیش رو برداشتند تا ضمن كسب چهارمین پیروزی خود در این رقابت ها، به مرحله یك چهارم نهایی صعود كنند.
رسول آقچه لی با كسب 15 امتیاز، امتیازآورترین بازیكن این دیدار شد تا برای سومین بار در دیدارهای تیم والیبال نوجوانان ایران برابر حریفان در این رقابت ها این عنوان را به دست آورده باشد.
بر اساس نظر محمد وكیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان جواد كریمی(پاسور)٬ رسول آقچه لی(پشت خط زن)٬ طیب عینی٬ علی اصغر مجرد(دفاع وسط)٬ میر بابك موسوی٬ امیرحسین اسفندیار(دریافت كننده قدرتی) و اسماعیل طالبی(لیبرو) بازیكنان آغاز كننده این دیدار برای ایران بودند.
قضاوت این دیدار را عابد خلفون از الجزیره به عنوان داور اول و دنیل گونزالز از مكزیك به عنوان داور دوم بر عهده داشتند.
نوجوانان والیبالیست آلمانی پس از آن‌كه در رقابت‌های قهرمانی اروپا جایگاه چهارم را به دست آوردند، جواز حضور در مسابقات جهانی را به خود اختصاص دادند.
والیبال رده سنی نوجوانان آلمان تاكنون فقط یك بارحضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2007 را تجربه كرده كه جایگاهی بهتر از دهمی جهان را به دست نیاورد.
توبیاس كریك بازیكن 2 متر و 10 سانتی‌متری در پست دفاع وسط آلمان یكی از امتیازآورترین والیبالیست‌های مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا محسوب می‌شود.
متیوس كالنی سرمربی تیم ملی آلمان به همراه استوارت برنارد در سال 2012 به عنوان مربی در تیم ملی بزرگسالان این كشور حضور داشتند. باوجود داشتن سن كم ولی تجربه مربیگری در باشگاه‌های اتریش و سوییس را در كارنامه‌اش دارد.
تیم ملی والیبال آلمان در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان از 4 بازی برگزار شده خود در مجموع 6 امتیاز (2 برد و 2 باخت) را به دست آورد و به عنوان تیم سوم گروه D به جمع 16 تیم برتر این رقابت‌ها و بازی‌های حذفی راه پیدا كرد.
تیم والیبال نوجوانان ایران كه به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت ها شركت كرده است، در دور مقدماتی چهار مسابقه برگزار كرد كه در نخستین مسابقه خود مغلوب لهستان شد و در دیگر دیدارها موفق به شكست شیلی، چین تایپه و بلغارستان شد.
تیم والیبال نوجوانان ایران در مرحله یك چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف برنده دیدار فرانسه با ایتالیا می رود تا در صورت كسب پیروزی در جمع چهار تیم برتر قرار گیرد.
همزمان با دیدار ایران و آلمان تیم های فرانسه و ایتالیا به مصاف یكدیگر رفتند كه این مسابقه در حال حاضر یك بر یك مساوی است.
برنامه دیگر مسابقات این مرحله از رقابت های قهرمانی جهان به قرار زیر است:
تركیه – چین ساعت
آرژانتین – كوبا
آمریكا – مكزیك
لهستان – ژاپن
برزیل – شیلی
بلغارستان – روسیه
همچنین برنامه دیدارهای چهار تیمی كه برای جایگاه‌های 17 تا 20 با یكدیگر پیكار خواهند كرد، به قرار زیر است:
چین تایپه - پورتوریكو
بلژیك – مصر
ورزشی(2)**1379
۰ نفر