۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳
کد خبر: 81726211
T T
۰ نفر

حزب‌الله؛ الگوی مقاومت ایمانی

۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳
کد خبر: 81726211
حزب‌الله؛ الگوی مقاومت ایمانی

تهران- ایرنا- پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای در یادداشتی با عنوان «حزب‌الله؛ الگوی مقاومت ایمانی» به بازخوانی «دستاوردها و اثرات پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33روزه» و «تبیین الگوی مقاومت حزب‌الله» بر اساس بیانات رهبر انقلاب پرداخت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، در این یادداشت كه به مناسبت نهمین سالگرد پیروزی مقاومت حزب‌الله لبنان بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در سال 1385 منتشر شده، آمده است:
از جمله اثرات انقلاب اسلامی رشد جریان «بیداری اسلامی» و همچنین شكل‌گیری جریان «مقاومت اسلامی» در برابر مستكبرین و صهیونیسم در سطح جهان اسلام است. در این میان گروه مقاومت «حزب‌الله لبنان» یكی از بهترین نمونه‌های گروه‌های مقاومت مردمی و اسلامی است كه با محور قرار دادن اعتقادات و ایمان اسلامی به موفقیت‌های چشمگیری در مقابله با مستكبرین و به صورت مشخص زیاده‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی دست یافته است.

*الگوی مقاومت و مبارزه پیش روی ماست
اسرائیل كه روزی در این منطقه عربده می‌كشید و همه خواسته‌های خود را بر ملتهای عربی دیكته می‌كرد، اینك ناتوان و افسرده در برابر عظمت مقاومت اسلامی، بر زمین زانو زده است؛ این بخشِ كوچكی از تواناییهای ملتهای مسلمان و عرب است. یقین بدانید كه اگر همه امكانات جهان اسلام و حتّی بخشی از آن در این مسیر به كار گرفته شود، ما شاهد زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود. اسراییل در جنوب لبنان از یك مقاومت چند هزار نفره شكست خورد. درست است كه حزب‌اللَّه، امتداد مردمیِ عمیقی داشته و به هنگام ضرورت توانسته است هزاران، بلكه دهها هزار نیرو را بسیج كند؛ ولی به طور مستمر فقط از چند هزار، بلكه گاه از چند صد نیرو در محورهای رویارویی با اشغالگران صهیونیست بهره برده است. یعنی اسرائیل و همه امكانات نظامی آن و فنآوری تسلیحاتی و پیشرفته‌اش - كه به زرّادخانه امریكا متّصل است - از چند صد جوان باایمان و پرشور كه از سلاحهای بسیار ابتدایی در جنگ بهره می‌برند، شكست خورد. البته سلاح قوی و شكست‌ناپذیر آنها، سلاح ایمان بود.
پس، الگوی مقاومت و مبارزه پیش روی ماست؛ یعنی می‌توان با مقاومت و مبارزه و البته تحمّل خسارت، به پیروزی رسید.
(بیانات در مراسم گشایش كنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین‌ ‌1380/2/4)
*حزب‌الله؛ نیروی عظیم دفاع ملّی از لبنان
در لبنان؛ سالهای متمادی رژیم صهیونیستی بخش مهمّی از لبنان را اشغال كرده بود، و استكبار و در رأس آنها آمریكا سكوت كردند؛ سكوت توأم با رضایت. بعد یك گروه مقاومت مؤمنِ فداكاری پیدا شدند كه شریف‌ترین گروه‌های دفاع ملّی، همین گروه مقاومت در لبنان و حزب‌الله لبنان است -اینها جزو شریف‌ترین گروه‌های مقاومت ملّی و دفاع ملّی در سطح جهانند؛ ما كمتر گروه مقاومتی را داشته‌ایم در كشورها كه این‌جور پاكیزه، باایمان، فداكارانه و موفّق عمل كنند- و كمر به قتل اینها بسته‌اند و اینها را متّهم میكنند به تروریسم. حزب‌الله تروریست است؟ نیروی عظیم دفاع ملّی از لبنان، تروریست است؟ اسم این تروریست است؟ پس نیروهای مقاومتی كه شما اروپایی‌ها و دیگران بهشان افتخار میكنید در طول تاریخ -در فرانسه و در كشورهای دیگر- كه به‌عنوان دفاع از میهنشان ایستاده‌اند، آنها هم تروریست بودند؟ نیرویی كه در مقابل متجاوز ایستاده است، در مقابل عوامل استكبار ایستاده است و فداكاری میكند، تروریست است؟ آن‌وقت دست رژیم كودك‌كُشِ جبّارِ جنایت‌كارِ صهیونیستی را به‌عنوان برادر، به‌عنوان دوست همیشگی میفشرند؛ سیاست آنها این است.
علّت اینكه ما از مقاومت لبنان دفاع می كنیم [این است:] چون اینها یك گروه مقاومت - به‌معنای واقعی- در مقابل دشمنند، یك گروه دفاعند، یك گروه شجاعند، فداكارند و ایستاده‌اند در مقابل [آنها]. اگر اینها نبودند، اسرائیل كه یك روزی تا صیدا و جلوتر از صیدا و تا خودِ بیروت هم آمد، امروز بیروت را اشغال میكرد، لبنانی باقی نمیماند؛ گروه مقاومت است كه جلوی اینها را گرفته است.
(بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي 1394/4/27)
*استفاده از اهرم تبلیغات به صورت شایسته
من تجربه جنوب لبنان را به عنوان یك الگو مي‌توانم مطرح كنم. مؤمنین و جوانان مبارز لبنان توانستند از اهرم و عامل تبلیغات به بهترین وجه و به صورت شایسته، در حركت عظیمي كه علیه صهیونیستها كردند، استفاده كنند؛ توانستند عنصر مقاومت و فداكاري را به دنیاي اسلام درست منعكس كنند؛ به این ترتیب است كه دشمن به ستوه مي‌آید. همه دنیاي اسلام فهمید كه مقاومت در جنوب لبنان چه مي‌كند و چه كار مي‌خواهد بكند و هدفش چیست. در آن‌جا تبلیغات به شیوه خوب و درستي به كار رفت. خودي روحیه پیدا كرد، دشمن روحیّه‌اش ضعیف شد و به ستوه آمد. این كاري است كه ما همیشه باید بكنیم. دنیاي اسلام همیشه در حال مبارزه و مورد حمله است.
(بیانات در دیدار شركت‌كنندگان در همایش رسانه‌های جهان اسلام در حمایت از انتفاضه فلسطین ‌1380/11/11)
*ناكارآمدی سلاح‌های مدرن در برابر ایمان
جهاد دلاورانه و مظلومانه‌ی شما [حزب‌اللَّه لبنان] كه نصرت الهی را به شما ارزانی داشت، بار دیگر ثابت كرد كه سلاح‌های مدرن و مرگبار در برابر ایمان و صبر واخلاص‌‌، ناكارآمد است و ملتی كه ایمان و جهاد دارد مغلوب سیطره‌ی قدرتهای ستمگر نمی شود. پیروزی شما پیروزی اسلام بود. شما توانستید به حول و قوه‌ی الهی ثابت كنید كه برتری نظامی، به ابزار و سلاح و هواپیما و ناو و تانك نیست، به قدرت ایمان و جهاد و فداكاری همراه با عقل و تدبیر است. شما برتری نظامی خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل كردید؛ تفوق معنوی خود را در ابعاد منطقه‌یی و جهانی تثبیت نمودید؛ افسانه‌ی شكست‌ناپذیری و هیبت دروغین ارتش صهیونیست را به سخره گرفتید؛ و آسیب‌پذیری رژیم غاصب را به نمایش گذاشتید. شما به ملتهای عرب، عزت بخشیدید و توانائیهای آنان را كه دهها سال بوسیله‌ی تبلیغات وسیاستهای استكباری، انكار شده‌بود، در صحنه‌ی عمل به همه نشان دادید.
(پیام تبریك به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله به مناسبت پیروزی در جنگ 33 روزه 1385/5/26)
*شكست افسانه شكست‌ناپذیری اسرائیل
رژیم صهیونیستي ضربه خورد و امریكائي‌ها هم تودهني خوردند. چگونه تودهني خوردند؟ این نیروي نظاميِ پرهیاهوي پرمدعا - ارتش اسراییل كه ادعا می شد قوي‌ترین ارتش این منطقه است - با ساز و برگِ مفصل وارد جنگ با لبنان شد؛ آن هم نه با یك كشور، نه با یك دولت؛ با یك نیروي منظم، با چند هزار نیروهاي حزب‌اللَّه و مقاومت اسلامي. سي‌وسه روز این جنگ طول كشید، كه در این منطقه سابقه ندارد. چندین جنگي كه اسرائیل با اعراب داشته است، از چند روز - حداكثر یكي دو هفته - تجاوز نكرده است. این جنگ، سي‌وسه روز طول كشید و با شكست كامل و مفتضحانه‌ي ارتش اسرائیل تمام شد. كي‌ تصور می كرد؟ امریكائي‌ها اصلا فكرش را نمیكردند، اما اتفاق افتاد. این هم یك تودهني. آنها قصد داشتند در لبنان حزب‌اللَّه را خلع سلاح كنند؛ اما حزب‌اللَّه نه فقط خلع سلاح نشد، بلكه آنچنان قوي و مقتدر شد كه توانست ارتش اسراییل را كه به صورت افسانه‌اي شكست‌ناپذیر می دانستند، شكست بدهد.
(بیانات در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران ‌1386/6/23)
*افشاء‌ دشمن با جهاد مظلومانه
جهاد مظلومانه‌ی شما، دشمن را افشاء كرد و چهره‌ی حقیقی او را به نمایش گذاشت. كشتار بیرحمانه‌ی مردم غیرنظامی؛ به خاك و خون كشیدن كودكان بی‌گناه و زنان بی‌دفاع؛ حادثه‌ی قانا و نظایر متعدد آن، ویرانسازی هزاران خانه و كاشانه و آواره كردن هزاران خانواده؛ نابود كردن زیرساختهای بخش مهمی از لبنان، و فجایعی از این قبیل ، چهره‌ی حقیقی زمامداران آمریكا و برخی دولتهای اروپائی را در كنار چهره‌ی كریه و منفور رژیم صهیونیستی به همه نشان داد. نشان داد كه شعارهای منافقانه‌ی آنان در باب حقوق بشر و آزادی و دموكراسی، چقدر آلوده به دروغ و فریب و رذالت است. نشان داد كه وقتی زمامداران كشورها از رحم و شفقت و منطق و صداقت بیگانه باشند چه فجایعی ممكن است برای جامعه‌ی انسانیت پیش بیاید.
(پیام تبریك به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله به مناسبت پیروزی در جنگ 33 روزه 1385/5/26)
*دشمن بی‌آبرو شد
حقیقتاً مصداق: «و ما رمیت اذ رمیت و لكن اللَّه رمی» همین حادثه‌ی لبنان بود... ارتشی كه كشورهای قوی همسایه‌ی آن تصور نمیكردند كه بتوانند در مقابل آن مقاومت كنند، چه برسد به اینكه به آن این‌طور ضربه وارد كنند. دشمن صهیونیستی در لبنان، آن هم در مقابل بخشی از امكانات لبنان، نه فقط متوقف شد، بلكه ضربه هم خورد، بر او خسارت وارد آمد، بی‌آبرو شد و نتوانست بیاید اهدافی را كه ترسیم كرده بود؛ حتّی عُشری از آنها را هم تصرف كند و به آن اهداف دست پیدا كند. این خیلی حادثه‌ی عجیبی است. مخالفان و معاندین اسلام و مسلمین حاضر نیستند این را به زبان اعتراف كنند؛ اما در لابه‌لای حرفهای آنها كاملا میشود فهمید... این امداد و لطف الهی بود كه با مجاهدت و تلاش به دست آمد.
(بیانات‌ در دیدار اعضای مجلس خبرگان 1385/6/9)
*مردم لبنان به حزب‌اللَّه افتخار می‌كنند
در صحنه‌ي لبنان، طرف پیروز در جنگ سي‌وسه روزه‌ي این كشور، حزب‌اللَّه و مقاومت و مردم لبنان و همه‌ي امت اسلامي بودند. طرف شكست‌خورده نیز، اسرائیل و امریكا و درماندگان منطقه بودند. این شكست‌خوردگان به همان اندازه كه امروز براي حفظ موجودیت رو به زوال رژیم صهیونیستي تلاش می كنند، تلاشي دوچندان را براي ضربه زدن به حزب‌اللَّه و مقاومت اسلامي لبنان به كار میبرند. همه باید بدانند كه مقاومت لبنان به بركت جهاد و شجاعت خود و خون فرزندان مظلوم خود، در قلب امت اسلامي جاي دارد. مردم لبنان و بیشتر سیاستمداران لبناني به حزب‌اللَّه افتخار می كنند.
(بیانات در خطبه‌‌های نماز جمعه‌‌ی تهران ‌1385/7/21)

*تأثیر مقاومت بر قیام ملت‌های مسلمان
ظلم و زورگوئي روزافزون رژیم صهیونیستي و همراهي برخي حكام مستبد و فاسد و مزدور آمریكا با آن از یك سو، و سر برآوردن مقاومت جانانه‌ي فلسطیني و لبناني و پیروزي‌هاي معجزآساي جوانان مومن در جنگهاي سي و سه روزه‌ي لبنان و بیست و دو روزه‌ي غزه از سوي دیگر، از جمله‌ي عوامل مهمي بودند كه اقیانوس بظاهر آرام ملتهاي مصر و تونس و لیبي و دیگر كشورهاي منطقه را به تلاطم در آوردند.
این یك واقعیت است كه رژیم سراپا مسلح صهیونیست و مدعي شكست‌ناپذیري، در لبنان در جنگي نابرابر، از مشت گره‌شده‌ي مجاهدان مومن و دلاور، شكست سخت و ذلتباري خورد.
(بیانات در كنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین‌ 1390/7/9)
سیم(1)**3070**1553
۰ نفر