۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81730099
T T
۰ نفر
عربستان براي گروه القاعده در يمن پول و اسلحه ارسال كرد

تهران - ايرنا - پايگاه خبري الموتمرنت يمن روز يكشنبه نوشت: هواپيماهاي كشورهاي ائتلاف متجاوز به يمن به سركردگي عربستان براي شبكه تروريستي القاعده در منطقه جاعر در بخش صومعه در شمال استان البيضاء يمن، پول و اسلحه ارسال كرد.

اين پايگاه خبري افزود: اين هواپيماها اسلحه ها و تجهيزات مخابراتي پيشرفته از جمله سلاح هاي پيشرفته و مبالغ هنگفتي پول را با استفاده از چتر در مناطقي كه القاعده حضور دارد، فرو ريختند.
بر اساس اين گزارش، شبكه تروريستي القاعده كه از دو هفته پيش بخش الصومعه را اشغال كرده، يك پادگان آموزشي در ارتفاعات اين منطقه با فرماندهي نظاميان خارجي ( فرانسوي كه اصليت تونسي، ليبيايي، صومالي و عربستاني) دارند، تاسيس كرده و به سربازگيري و آموزش جوانان براي مقابله با ملت يمن پرداخته است.
القاعده يكي از معروف ترين تشكيلات تروريستي بين المللي است كه ستاد آموزشي در كشورهاي مختلفي از جمله عربستان سعودي دارد.
شكل دهي القاعده و استفاده از آنها توسط آمريكا و برخي كشورها مانند عربستان سعودي، در حوادث سوريه، باعث شد تا بار ديگر اين گروهك فعال شود.
منابع خبري منطقه اعلام كردند كه سازمان اطلاعاتي عربستان ماهها است كه در صفوف گروه هاي مسلح وابسته به القاعده در شمال لبنان و در مرز با سوريه نفوذ و از آنها براي رسيدن به اهداف خود در يمن بهره برداري مي كند.
مقامات سعودي و اماراتي در نشست هاي محرمانه اي با سركردگان اين شبكه، برنامه هايي را براي آموزش عناصر مسلح در خاك عربستان تدارك ديده اند.
واشنگتن پست كه يك روزنامه آمريكايي است، تاكيد كرد: ساكنان غيرنظامي عدن در يمن نيز تاييد كرده اند كه عناصر مرتبط با القاعده در نبرد و مقابله با جنبش انصارالله و نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح شركت دارند.
دراين ارتباط، فعالان رسانه اي ويدئوهايي را منتشر كرده اند كه تردد عناصر القاعده در شهر عدن را با پرچم هاي سياه نشان مي دهد كه اجساد نيروهاي ارتش را مثله كرده يا در حال اعدام اين نيروها هستند.
اين روزنامه آمريكايي افزود: نيروهاي ائتلاف تاكنون به هيچ يك از عناصر مسلح القاعده در جنگ عليه يمن حمله نكرده اند و اين شبكه تروريستي موفق شده شهر حضرموت را در ماههاي اخير اشغال كند.
**خاورم**1653**1651