۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱
کد خبر: 81730124
T T
۰ نفر
كاهش جمعيت كيفري از اولويت هاي اصلي دادگستري استان تهران است

تهران - ايرنا- رييس كل دادگستري استان تهران، كاهش جمعيت كيفري را از اولويت هاي اصلي اين دادگستري خواند و گفت: استفاده از مجازات هاي جايگزين، تعليق و تعويق مجازات، آزادي مشروط و جلوگيري از پرونده سازي هاي بي مورد موجب كاهش جمعيت كيفري مي شود.

به گزارش ايرنا، غلامحسين اسماعيلي در جمع همكاران قضايي دادگستري ورامين با بيان اينكه كاهش جمعيت كيفري دغدغه هاي مهم مقام معظم رهبري و همچنين مسوولان عالي رتبه قوه قضاييه است، يادآورشد: دادگستري استان تهران نيز در اين زمينه اقدامات و برنامه ريزي هايي انجام داده است.
وي اضافه كرد: در سايه تلاش و مساعدت تمامي نهادهاي قانوني و با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در قوانين از جمله استفاده از مجازات هاي جايگزين، تعليق و تعويق مجازات، آزادي مشروط و همچنين جلوگيري از پرونده سازي هاي بي مورد در رسيدن به اين هدف مقدس موفق خواهيم شد.
رييس كل دادگستري استان تهران با اشاره به مشكلات موجود و تراكم پرونده ها در دستگاه قضا گفت: با وجود همه اين مشكلات معتقدم قضات داراي ظرفيت هاي بالايي هستند و با تلاش بيشتر و مديريت زمان همچنان مي توانند منشا خدمات بزرگي در عرصه اجراي عدالت و ايجاد امنيت در جامعه باشند.
وي ادامه داد: شايسته نيست با اين همه تلاشهايي كه صورت مي گيرد و تصميمات قضايي ماهوي مهمي كه اتخاذ مي شود صرفا به لحاظ برخي مسايل حاشيه اي كم ارزش مانند، برخورد نامناسب تعداد محدودي از همكاران قضايي و يا تاخيرهاي غيرموجه در امر دادرسي جايگاه خطير دستگاه قضايي در نزد افكار عمومي دچار خدشه و آسيب شود .
اسماعيلي با تاكيد بر تعيين تكليف پرونده هاي مسن در دستگاههاي قضايي اظهار داشت: وضعيت قضايي برخي از پرونده ها چنان است كه امكان اتخاذ تصميم فوري راجع به آنها امكان پذير نمي باشد و از آنجا كه تعداد اين نوع پرونده ها زياد نيست، در خصوص بيشتر پرونده ها مي توان به موقع تصميم گيري قضايي كرد.
اجتمام** 9317 / 1200