۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۴۰
کد خبر: 81732276
T T
۰ نفر
معاون سازمان صدا و سيما: شبكه هاي استاني تقويت كننده شبكه ملي است

رشت - ايرنا - معاون امور مجلس و استان هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بيان كرد: شبكه هاي استاني، مقوم شبكه ملي هستند و امروز ، زبان استاني به يكي از مزيت هاي رسانه اي كشور تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد رمضان موسوي مقدم روز دوشنبه در مراسم تكريم و معارفه مديركل صدا و سيماي مركز گيلان در رشت افزود: شبكه هاي استاني، متولد شده اند تا به دور از سر و صداهاي سياسي در خدمت فرهنگ، آداب و سنن و داشته هاي فرهنگي استان باشد.
وي وجود سرمايه ها و داشته هاي عميق فرهنگي در استان ها را به مثابه شمش طلا دانست و اظهار كرد: اگر از اين سرمايه ها و داشته هاي فرهنگي استفاده نشود، به مرور زمان فراموش خواهند شد و اين موضوع نه تنها ظلم به استان ها بلكه ظلم به كل كشور است.
معاون امور مجلس و استان هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه تاريخ چراغ راه آينده است، تصريح كرد: بر اساس بررسي هاي انجام شده؛ اگر روند توسعه زبان ملي همچنان در صدا و سيما ادامه پيدا مي كرد؛ در يك بازه 20 ساله زبان هاي بومي و محلي كه يكي از سرمايه هاي مهم كشور است، از بين مي رفت.
حجت الاسلام موسوي مقدم ادامه داد: اما با ظهور شبكه هاي استاني كه منحصر به كشور ماست؛ زبان، لهجه و گويش هاي محلي احيا شد.
وي تاكيد كرد: موفقيت هاي صدا و سيماي هر استان مرهون همدلي، هماهنگي و همزباني مسوولان اجرايي و فرهنگي آن استان است تا با بهره گيري از امكانات و توانمندي هاي استاني، كارهاي بزرگي به سرانجام برسد.
وي يكي از سندهاي بالادستي در مراكز استاني را سند توسعه استان عنوان كرد و ادامه داد: پروژه عبور از سيستم آنالوگ به ديجيتال در كشور، بر اساس همين همدلي و همزباني به ثمر رسيد .
حجت الاسلام موسوي مقدم گفت: امروز فناوري با محتوا يكي است و فناوري هاي جديد براي اثرگذاري، بايد در خدمت محتوا قرار گيرند .
رييس مجمع نمايندگان گيلان در مجلس شوراي نيز در اين مراسم، مديريت يك رسانه ملي را كار دشواري ذكر و بيان كرد: امروز سرعت ، صحت و سقم اخبار در رسانه بسيار حايز اهميت است.
محمدحسين قرباني فصل دوازدهم اصل 175 قانون اساسي را نشانه اهميت رسانه دانست و افزود: گيلان نيازمند توجه بسيار است و اميدواريم گيلاني بودن مديريت صدا و سيماي كشور، براي توسعه استان همچنان فرصت باشد.
علي طلوعي مديركل جديد صدا و سيماي گيلان نيز در اين مراسم ضمن تكريم محسن نصرپور مديركل پيشين، گيلان را مهد سرداران، عالمان، ايثارگران ، رنگ، فرهنگ ، هنر و ادب توصيف كرد.
وي يكي از مشكلات بارز حوزه فرهنگ در سطح كلان كشور را مديريت فرهنگ عنوان و اظهار كرد: كار در رسانه، كار دشواري ست و اين حوزه جزو معدود فعاليت هايي است كه با آمار معرفي نمي شود بلكه مرام نامه و نقشه راهي وجود دارد كه مي بايست از آن تبعيت كرد.
وي بر خودنويس بودن كارگردانان و توليدكنندگان آثار فرهنگي و هنري تاكيد كرد.
مراسم تكريم و معارفه مديركل صدا و سيماي مركز گيلان در رشت با حضور جمع كثيري از مسوولان كشوري و استاني برگزار شد.ك/2
1881/2007