۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۵۸
کد خبر: 81734592
T T
۰ نفر
انصاری:سفرهای استانی دولت یازدهم بامطالعه كارشناسی قبلی انجام می شود

همدان- ایرنا- معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: خوشبختانه امروز بعد از گذشت دو سال، كارنامه دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف كارنامه قابل قبول و در برخی موارد فوق العاده و در حد اعجاز بوده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید انصاری روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان ملایر با تقدیر از استقبال پرشور مردم استان همدان گفت: مردم استان همدان امروز صحنه بسیار خوب و ارزشمندی را در استقبال از رییس جمهوری و هیات دولت به نمایش گذاشتند و این جای تقدیر دارد.
وی افزود: گاهی این سوال و ایراد را مطرح می كنند كه فلسفه سفرهای استانی ریاست جمهوری چیست و چرا انجام می شود، باید بگویم سفرهای استانی اگر هدفمند و با مطالعه كارشناسی قبلی صورت بگیرد، خیرات و بركات زیادی را در جهت رشد و توسعه هر استان به همراه دارد.
وی اظهار كرد: علاوه بر این در این سفرها مسوولان بویژه رییس جمهوری و مقام معظم رهبری كه گاهی مسافرت هایی را انجام می دهند، از نزدیك و رو در رو با مردم مواجه می شوند و سخنان و مشكلات آنها را می بینند و می شنوند.
وی ادامه داد: این استقبال های پرشور نمایش اقتدار و انسجام ملی ما است و در شرایطی كه بیگانگان و رسانه های آنها سعی دارند جدایی مردم از نظام و مسوولان را القا كنند، اما نمایش حضور ارزشمند و حماسی مردم همدان در استقبال از رییس جمهوری پاسخ به همه كج اندیشی هایی است كه ماهها ممكن است از رسانه های آنها تكرار شود.
وی افزود: این حضور و استقبال بی نظیر موجب می شود آنها در رفتارشان با مردم ایران و جمهوری اسلامی تجدید نظر كنند و احساس كنند كه با یك ملت و كشوری منسجم و مردمی هوشمند و همیشه در صحنه و وفادار مواجه هستند.
حجت الاسلام انصاری یادآور شد: نقش این موضوع در تقویت امنیت ملی ما به مراتب بیشتر از سرمایه گذاری های سخت افزاری برای تقویت روحیه دفاعی و امثال آنها است، البته آنها هم در جای خود ضروری است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت بیان كرد: این سفر همزمان با هفته دولت صورت گرفت و در حالی كه در سومین سال خدمت گزاری دولت وارد می شویم، هدف از این سفر این است كه هیات دولت و رییس جمهوری از مدیران استان و شهرستان ها تقدیر كنند و اگر توفیقی بدست آمده این توفیق به یكایك مسوولان در سه قوه و همه زحمتكشانی كه افتخار خدمت در نظام را دارند، برمی گردد.
وی ادامه داد: در دو سالی كه گذشت با لطف خداوند دولت تدبیر و امید بر اساس نقشه راه و تدبیر هوشمندانه ای كه رییس جمهوری طراحی كرد و بر پایه وعده های انتخاباتی و برنامه های جامع انتخاباتی ، سوگند نامه اعضای هیات دولت، توانست گام های بزرگی بردارد.
حجت الاسلام انصاری افزود: دولت در حوزه داخلی با همه دشواریها و پیش بینی های اقتصاددانان و شخصیت های برجسته ای كه مهار تورم 40 درصدی شتابان را غیرممكن می دانستند، توانست تورم را كاهش دهد.
وی ادامه داد: متاسفانه بودجه جاری كشور در سنوات گذشته بر خلاف سیاست های كلی چشم انداز كه توسط رهبری ابلاغ شد،به گونه ای بسیار نگران كننده از نزدیك به 23 هزار میلیارد تومان به 140 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا كرد.
وی محدودیت منابع در درآمدهای نفتی، كاهش درآمد دولت از صادرات دو میلیون بشكه نفت در روز، كاهش قیمت نفت از میانگین 107 دلار در بشكه به 40 دلار در بشكه از دیگر مشكلات كشور برشمرد.
وی بیان كرد: بدهی بسیار سنگین به سیستم بانكی ، پیمانكاران و بخش خصوصی و وجود هزاران طرح و پروژه كلنگ خورده و ناتمام در اقصی نقاط كشور، مجموعه مسائلی بود كه این دولت در ساماندهی اقتصاد با آن مواجه بود.
حجت الاسلام انصاری ابراز كرد: تحریم های بسیار فشرده در قالب شش قطعنامه سازمان ملل مزید بر علت ها شده بود تا آنجا كه در این اواخر انتقال هر نوع پول از خارج به ایران و بالعكس توسط سیستم بانكی غیر ممكن شده بود.
وی گفت: اما دولت تدبیر و امید با توكل به خدا، مطالعه دقیق علمی، استفاده از نخبگان، اعتماد كردن به متخصصان و دانشمندان و انجام مشورت های اساسی كار را آغاز كرد.

** 400 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه های كشور
وی بیان كرد: دكتر روحانی سفرهای استانی را با این مبنا آغاز كرد كه قول دروغ به مردم نمی دهد و بنا ندارد كلنگی را به زمین بزند كه نیمه تمام روی دست دولت های دیگر بماند و قبل از سفر تمام خواسته ها و نیازها با توجه به امكانات و با مطالعه دقیق توسط مدیران مطرح می شود.
وی گفت : برای اتمام پروژه های نیمه تمام كه از دولت پیشین به دولت یازدهم به ارث رسیده 400 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، در حالی كه دولت در تمام این سفرها طرح هایی را شروع كرده كه در سال دوم سفر به بهره برداری برسد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: در دو سال گذشته ركود وحشتناك حاكم بر عرصه تولید كشور حاكم بود و نرخ رشد اقتصادی منفی 6.7 درصد بود كه به مثبت سه درصد در پایان سال 93 رسید و این یك معجزه اقتصادی است.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینكه نمی دانم صدا و سیما گزارش دیروز عملكرد ارایه شده توسط رییس جمهوری در مراسم تجدید میثاق با امام راحل(ره) را به طور كامل پخش كرد یا نه، بیان كرد: باید بدانیم كه اینها توفیقات دولت و نظام است، نه توفیقات یك گروه، فرد، جناح یا حزب خاص.

**رشد 3.5 درصدی سرمایه گذاری در كشور
وی به توفیقات دولت در عرصه اقتصادی اشاره كرد و گفت: در این زمینه روانسازی ماموریت ها ساماندهی شد و در تجارت خارجی زمان تشریفات گمركات از 26 روز به چهار روز كاهش یافت.
وی ادامه داد : فضای كسب و كار در دو سال گذشته با وجود تحریم ها از 152 به 137 بهبود یافت و صادرات غیر نفتی با رشد 19 درصدی به نزدیك 50 میلیارد دلار سید.
حجت الاسلام انصاری بیان كرد: رشد سرمایه گذاری در سال 93 به 3.5 درصد رسید و تولید ناخالص داخلی در سال 92 حدود 1.1 بود كه در سال 93 به 2.5 رسیده است.
وی اظهار كرد: در حوزه كشارزی صادرات مواد غذایی به 27 درصد و واردات مواد غذایی 9 درصد كاهش یافت و واردات گوشت قرمز از 207 هزار تن در سال 91 به 68 هزار تن معادل 45 درصد كاهش پیدا كرد.
وی همچنین از صادرات 700 هزار راس دام به كشورهای همسایه در سال 93 خبر داد و گفت: در تولید محصولات زراعی، شیلات، دام و طیور نیز 6.6 درصد و در اجرای طرح های شبكه آبیاری 171 درصد رشد داشتیم.
وی همچنین اجرای سه فاز 15، 16 و 17 با ظرفیت 120 میلیون مترمكعب گاز در پارس جنوبی، افزایش اعتبارات 107 و 105 درصدی به حوزه آموزش و پرورش، عملیاتی كردن قانون جامع خدمات ایثارگران، طبقه بندی مشاغل، رتبه بندی معلمان، بهبود فضای فرهنگی كشور را از دیگر افتخارات دولت تدبیر و امید برشمرد.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینكه نمی توان از پیشرفت دنیا غافل بود، افزود: جمهوری اسلامی باید یك الگوی عملی از یك كشور پیشرفته، برخوردار، با نشاط، جامعه دانشمند و بی نیاز ارایه كند وگرنه تعبیر ما از انقلاب اسلامی، حرف بیشتر نخواهد بود.
**تلاش كردیم از حاشیه ها پرهیز كنیم
وی با تاكید بر اینكه جامعه را نمی توان با یك سلیقه اداره كرد، افزود: شعار این دولت پرهیز از كندروی و تندروی است و بنا نداشته از یك حزب و جناح تشكیل شود و هر كس در این كشور از هر جریان سیاسی كه باشد و قابلیت و ظرفیت ارایه خدمت را داشته باشد، از آن استفاده می شود.
وی گفت: این دولت بر مدار اعتدال و تعقل سعی كرده روابط خود را با مجلس و قوه مقننه برقرار كند و اگر اكثریت مجلس با دولت زوایه ای داشته اند، در این مدت نهایت تلاش ما بر این بوده كه از حاشیه ها پرهیز كنیم و به حق مجلس احترام بگذاریم.
وی بیان كرد: حتی اگر تعداد سوالات در این دو سال به دو هزار سوال رسیده است، ما و وزاری دولت در مجلس و كمیسیون ها حضور پیدا كردیم و به استیضاح پاسخ داده اند و سعی كرده ایم روابط قوا دچار تنش نشود.

**دولت یازدهم پیش قراول دولت ها در عرصه دیپلماسی
وی با بیان این كه همواره بر مدار وحدت و تبعیت از مقام معظم رهبری حركت كردیم، اظهار كرد: در عرصه بین المللی دولت تدبیر و امید سرآمد همه دولت ها است و باید به دیپلماسی كشور آفرین گفت و نمره بیست داد.
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: امروز تمام دنیا حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناختند و به خیال خود می گویند كه ما راه دستیابی ایران به بمب هسته ای را بستیم، آنها باید بدانند كه اسلام راه بمب هسته ای را بر روی ما بسته نه شورای امنیت.
حجت الاسلام انصاری بیان كرد: كشور ما متكی به مردم است و منسجم زیر بیرق اسلام و ولایت فقیه است و امروز اسراییل، آمریكا و مرتجعین عرب مقابل ما صف آرایی كرده اند و نتانیاهو 150 میلیون دلار برای تبلیغ علیه برجام گذاشته است.

**اشتغال اولویت اصلی دولت
وی با بیان این كه ملت ایران و مسوولان و مدیران نظام در این توفقیات سهم عمده دارند، ابراز كرد: با اجرایی شدن توافق و رفع تحریم ها، برنامه ریزی بعدی و اولویت اصلی دولت توسعه اشتغال در كشور است و هیچ مساله ای مهمتر از ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان نداریم.
وی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار راهی جز سرمایه گذاری داخلی و خارجی نداریم و با حمایت و تشویق سرمایه گذاران باید محیط امن برای آنها فراهم كنیم.
وی خواستار ترسیم توسعه متوازن و درازمدت شهرستان ملایر برای 20 سال آینده شد و گفت: این شهرستان در حد یك استان ظرفیت نرم افزاری و نیروی انسانی فرهیخته دارد و كه باید با برنامه ریزی و مشورت تمام ظرفیت های آن از قبیل گردشگری، كشاورزی، صنعت، مبل و منبت و انگور را به كار گرفت.
حجت الاسلام انصاری بیان كرد: دولت 200 میلیارد دلار طرح و پروژه بعد از تحریم ها آماده عرضه به سرمایه گذاران دارد كه هر استان و شهرستانی سریعتر طرح و برنامه ارایه دهد، سهم بیشتری را خواهد برد.
وی همچنین به مشكل كمبود آب در كشور اشاره كرد و گفت: به جز دو استان گیلان و مازندران تمام استان های كشور دچار كم آبی و یا بحران هستند كه مدیریت آب باید از مركز استان ها و شهرستان انجام شود و طرح فاضلاب ها باید به زودی به اتمام برسد.
وی در خصوص درخواست ها و مطالبات شهرستان ملایر افزود: تمامی مطالب، نظرات و درخواست هایی كه از سوی مسوولان و نمایندگان ملایر مطرح شد، به دولت داده می شود و حتما زیر نظر معاون اجرایی رییس جمهوری و ستاد ویژه سفر پیگیری خواهد شد.
استان همدان روز سه شنبه میزان كاروان تدبیر و امید است.
شهرستان ملایر با دار بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 كیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993 **1917
۰ نفر