۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷
کد خبر: 81747117
T T
۰ نفر

چین تعرفه‌های وارداتی و صادراتی خود را كاهش می‌دهد

۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷
کد خبر: 81747117
چین تعرفه‌های وارداتی و صادراتی خود را كاهش می‌دهد

پكن - ایرنا - چین برای حل مشكلات ركود در تجارت خارجی اعلام كرده است كه تعرفه های مربوط به واردات و صادرت را كاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، این اقدام به دنبال آن صورت می گیرد كه چین اعلام كرد، تجارت خارجی این كشور وارد یك دوره ركود شده و آمارها نیز بیانگر این واقعیت است.
دولت چین به همین منظور و در اقدامی ابداعی اعلام كرد كه قصد دارد تعرفه ها را در بخش های مختلف كاهش دهد تا این موضوع تشویقی برای صادركنندگان و واردكنندگان كالا باشد.
بر اساس دستور دولت چین و بخشنامه ای كه وزارت بازرگانی این كشور روز جمعه منتشر كرده است، كاهش تعرفه ها شامل واردات و صادرات در بنادر، گمرك و در قسمت قرنطینه كالاها خواهد بود.
افزون بر این كمیسیون توسعه و اصلاحات چین نیز اعلام كرده است هر نوع عوارض و تعرفه ای كه به اشكال غیرقانونی بخواهد بر بازرگانان در بخش تجارت خارجی تحمیل شود، حذف می شود.
دولت چین سال گذشته میلادی با كاهش مالیات در بخش تجارت خارجی توانست تا 5 میلیارد دلار به شركت های دست‌اندركار واردات و صادرات كمك مالی كند.
با این حال آمارها بیانگر این موضوع است كه از ابتدای سال جاری میلادی تاكنون تجارت خارجی چین 7.3 درصد كاهش یافته است.
این در شرایطی است كه رشد سالانه تجارت خارجی چین نزدیك به 6 درصد هدف گذاری شده است.
«شن دایانگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز اعلام كرده است: ما همه تلاش خود را بكار گرفته ایم اما می دانیم كه در نیمه دوم سال جاری میلادی بخش تجارت خارجی و اقتصاد چین فشارهای سخت تری را متحمل خواهد شد.
بسیاری از ناظران بر این باورند كه اقتصاد، تولید و بورس در چین و همچنین تجارت خارجی این كشور بعد از یك دوره طلایی وارد یك دوره بحرانی و ركود شده و آنان دستهای پنهانی رقبای این كشور را در بروز این بحران دخیل می دانند.
آساق*231*1597