۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۲۰
کد خبر: 81747286
T T
۰ نفر
بعیدی نژاد به اصرار زاكانی از گفت و گوی ویژه خبری حذف شد

تهران - ایرنا - عملكرد كمیسیون ویژه برجام كه قرار بود در گفت و گوی ویژه خبری پنج شنبه شب به بحث گذاشته شود با درخواست علیرضا زاكانی رییس كمیسیون به نشستی یك طرفه تبدیل شد.

قرار بود در این گفت و گو، حمید بعیدی نژاد رییس تیم كارشناسی مذاكره كننده نیز حضور یابد. دست اندركاران برنامه از او دعوت كردند ولی هنگامی كه او در نیمه های راه رسیدن به استودیو بود ، تماس می گیرند و ضمن عذرخواهی می گویند زاكانی اصرار دارد خودش به تنهایی در این برنامه صحبت كند.
بعیدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا این اتفاق را تایید كرد و گفت: تلاش ما در وزارت امور خارجه تمركز روی محتوا است نه حاشیه . ما در وزارت امور خارجه همیشه برای گفت و گو و مشاركت در مباحثات آمادگی داریم و در اغلب موارد به درخواست صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی در این زمینه پاسخ مثبت داده ایم.
رییس تیم كارشناسی مذاكره كننده ایران افزود: امادگی ما برای حضور در گفت و گوی ویژه خبری پنج شنبه شب هم در همین راستا بود ولی گویا اقای زاكانی شخصا تصمیم گرفته بودند به تنهایی در برنامه شركت كنند.
مدیركل حقوقی وامنیت بین الملل وزارت امور خارجه گفت: دوستان صدا و سیما كه تلاش داشتند این بحث جامع باشد از این موضوع ناراحت بودند ولی چون در تیزرها موضوع برنامه كمیسیون ویژه برجام عنوان شده بود تغییر برنامه برایشان دشوار بود.حتی با افراد دیگری تماس گرفته بودند كه ظاهرا در دسترس نبودند.
كمیسیو ن برجام با طرح این نكته كه دیدگاه های مختلف باید در این زمینه مطرح شود از تیم مذاكره كننده قبلی برای ارائه دیدگاه هایش دعوت كرده بود.

1553