۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۱۶
کد خبر: 81751435
T T
۰ نفر
شهروندان مشهدی پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند

مشهد - ایرنا - جمع زیادی از شهروندان مشهدی همزمان با 23 ذی القعهده مصادف با 16 شهریور ماه روز زیارتی امام رضا(ع) پای پیاده از نقاط مختلف این شهر به بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

عصر امروز این جمعیت از نقاط مختلف شهر مشهد طی هماهنگی تشكلهای مردمی و مذهبی در مقابل مساجد و حسینیه های مختلف شهر اجتماع كرده و پیاده به سمت حرم مطهر رضوی حركت ردند.
این تشكلها شامل 300 هیات و نهاد مردمی جمعیت را در محله های مختلف شهر ساماندهی كرده و به صورت خانوادگی همه از پیر و جوان، زن و مردم برای عرض ادب به ساحت مقدس امام هشتم(ع) با پای دل به آستان بوسی امام مهربانیها رفتند.
در طول مسیر حركت این جمعیت كه عموما هم محدودیتهای ترافیكی لازم از قبل اعمال شده بود بسیاری از زائران و مجاوران با مشاهده این حركت بدان پیوستند و این صفوف گسترده شد.
به همین خاطر حضور مردم در طول مسیرهای چهارگانه ورودی به حرم مطهر رضوی همچون فاصله میدان 15 خرداد تا حرم رضوی، خیابان طبرسی، میدان شهدا و نواب صفوی به سمت حرم عصر امروز بهم فشرده و قابل توجه بود.
در طول این مسیرها ایستگاههای صلواتی متعددی هم برای پذیرایی از مردم دایر شده بود.
اجتماع عاشقان ولایت با مداحی و سینه زنی، ذكر مناجات و صلوات خاصه به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند و با حضور در حرم منور در برنامه های تدارك شده از سوی آستان قدس رضوی ویژه این روز شركت كردند.
این در حالی است كه از بامداد امروز آستان مقدس خورشید هشتم پذیرای خیل زائران و مجاوران بوده و همچنان هم ازدحام جمعیت در طول مسیرهای ورودی و خروجی حرم مطهر برقرار است و محدودیتهای ترافیكی نیز تداوم دارد.
یك استاد حوزه و دانشگاه نیز در مراسم ویژه روز زیارتی امام رضا (ع) در جمع زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی گفت: خواندن زیارت جامعه الكبیره و بجا آوردن اعمال زیارت چه از دور یا از نزدیك در روز زیارتی آن حضرت فرصت طلایی برای گشودن گره از گرفتاریها و شادمان كردن قلبهاست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی افزود: زیارت جامعه الكبیره را امام هادی(ع) انشا و بیان كردند و نكات بسیار مهمی در این زیارت نورانی وجود دارد كه مورد اعتنا بزرگان و علما بوده و در دستوراتی كه صالحان طریق به رهپویان و رهجویان ارائه می كنند، آمده است.
در ادامه این مراسم ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند و زیارت جامعه كبیره قرائت شد.
7489/1906/1858